  • 11. Data: 2014-10-27 08:42:56
    Temat: Re: najlepsze obiektywy AF na swiecie
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 27. Oktober 2014 08:35:41 UTC+1 schrieb JD:

    > Nie pomyliłeś z CONTAXem?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > JD

    nie

    pentax powstal wlasnie jako zlepek z dwoch slow: PENTAprisma i contaX.
    tego zlepku dokonano w dreznie u Z.I.

    zapewne kupili te marke japoncy z mysla o rynku europejskim.
    na rynek amerykanski aparaty byly sprzedawane pod troche inna marka.

  • 12. Data: 2014-10-27 08:45:02
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-27 08:35, JD pisze:

    > Nie pomyliłeś z CONTAXem?

    Nie, Pentax był marką należącą do Zeissa a nazwa wywodziła się od
    Pentaprism Contax.

    --
    marcin

  • 13. Data: 2014-10-27 11:17:21
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-10-27 08:45, mt pisze:

    > Nie, Pentax był marką należącą do Zeissa a nazwa wywodziła się od
    > Pentaprism Contax.

    Nie będę się spierał, ale gdzieś czytałem, że w ten sposób
    powstała nazwa PENTACON. O pentaxie nie słyszałem, może.
    Jakbyś jakieś źródełko podał byłoby miło.

    JD

  • 14. Data: 2014-10-27 11:24:41
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-27 11:17, JD pisze:

    > Nie będę się spierał, ale gdzieś czytałem, że w ten sposób
    > powstała nazwa PENTACON. O pentaxie nie słyszałem, może.
    > Jakbyś jakieś źródełko podał byłoby miło.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Pentax
    Choć to nie było tak, jak XXYY twierdzi, że Asahi odkupił tę nazwę od
    Niemców. Marka Pentax była zarejestrowana w Niemczech przez Zeissa,
    jednak po wojnie wszelkie prawa patentowe w Niemczech wygasły i Asahi
    "przytuliło" tę nazwę i zaczęło nazywać swoje aparaty Pentax (ponoć od
    PENTAprism i AsahifleX :)

    --
    marcin

  • 15. Data: 2014-10-27 11:43:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 27. Oktober 2014 11:18:04 UTC+1 schrieb JD:

> [...]
    > powstała nazwa PENTACON. O pentaxie nie słyszałem, może.
    > Jakbyś jakieś źródełko podał byłoby miło.

    zrodel jest wiecej.
    najpewniejsze ktore mam to jest historia firmy pentax opisane w niemieckim czasopisme
    przed paru laty , nie chce mi sie ani szukac ani skanowac , tym bardziej ze byloby to
    mozliwe dopiero wieczorkiem.

    sa tez dobre informacje w sieci, ktore dosyc latwo teraz odnalazlem np:

    http://taunusreiter.de/Cameras/Pentax_Geschichte_OLD
    .html

    jest button w j. angielski

    w rozdziale
    rok 1957.
    mowa jest o sprzedazy marki " pentax".

    sa w sieci tego typu wypowiedzi np w wiki.de.

    Zeiss sie podzielil na dwie firmy - jedna w niemczch zachodnich , druga we wschodnich
    , trwaly miedzy nimi procesy po znacjnalizowaniu przez NRD.
    dosyc dobrze jest opisana historia firmy zeiss w sieci - prosto u zrodla czyli w j
    niemieckim.

  • 16. Data: 2014-10-27 11:49:33
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-10-27 11:24, mt pisze:

> [...]
    > jednak po wojnie wszelkie prawa patentowe w Niemczech wygasły i Asahi
    > "przytuliło" tę nazwę i zaczęło nazywać swoje aparaty Pentax (ponoć od

    I ta wersja wydaje się być najblizsza prawdy.
    Zawsze trzeba weryfikować co XXYY pisze. :)

    A japońce to kupili od zeissa markę contax.

    JD

  • 17. Data: 2014-10-27 11:51:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > dosyc dobrze jest opisana historia firmy zeiss w sieci - prosto u zrodla czyli w j

    w niángielskim tlumaczeniu ten akapit mowiacy o sprzedazy chyb nie zostal
    przetlumaczony wiec cytuje:

    "Die ostdeutschen Hersteller zeigen aber auch nicht mehr Weitsicht: Der Name "Pentax"
    (vom Pentaprisma und Contax) ist eine Idee der VEB Zeiss-Ikon, und wird 1954 an die
    Asahi Optical verkauft. Keine besonders kluge Entscheidung der ostdeutschen Firma -
    besonders in Hinblick auf die markenrechtlichen Probleme und Prozesse vor
    internationalen Gerichten mit den westdeutschen ZEISS-Werken.. denn am Ende verlieren
    die Ursprungswerke ZEISS-IKON in Dresden und CARL ZEISS in Jena international das
    Recht auf ihre angestammten Namen !"

    mysle , ze nie musze tumaczyc .

  • 18. Data: 2014-10-27 11:57:13
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 27. Oktober 2014 11:49:40 UTC+1 schrieb JD:

    > I ta wersja wydaje się być najblizsza prawdy.
    > Zawsze trzeba weryfikować co XXYY pisze. :)
    >
    > A japońce to kupili od zeissa markę contax.

> [...]

    kupili pozniej - kyocera- yashica . I robili wspaniale japonskie contaxy .
    zeiss w swojej histori nie przyznaje sie do tego , choc o ile pamietam tez byl wydany
    .
    gdzies czytalem , ze marke zeiss tylko wypozyczyli do japoni na jakis okres czasu,
    chyba nawet na stronie zeissa , ale to bylo jakies 2 lata temu , nie chce mi sie
    sprawdzac..
    nie wiem .jak to bylo , mozliwe , ze to bylo tylko czasowe uzyczenie.
    zeiss ma wiele zakladow rorzuconych w europie i w japoni.

    pamietam , ze pisano, iz w latach 80-tych - 90-tych jedyna marka jaka sie byla ostala
    w rekach niemieckich byla tylko leica , wszystko inne wydano do japoni.
    leica teraz jest chyba w rekaach wlasciciela austriackiego ,posiadajacego wiekszosc
    akcji , nie sprawdzalem dawno wiec glowy nie dam.

  • 19. Data: 2014-12-21 22:22:43
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

    > Witam,
    > Nie wiem czy to juz wklejalem...
    > http://www.fotopolis.pl/n/711/fotograf-niedzielny-na
    jlepsze-obiektywy-aut
    > ofokus-na-swiecie/
    > Wychodzi na to, ze pentax...

    Qrde, ale drogo:
    <http://www.ebay.com/itm/NEW-PENTAX-smc-FA-31mm-F1-8
    -AL-Limited-Lens-with
    -1-Year-Warranty-BLACK-/321334613342?rmvSB=true>

    :-(
    --
    TA

  • 20. Data: 2014-12-23 01:47:02
    Od: d...@v...pl

    W dniu poniedziałek, 27 października 2014 07:40:34 UTC+1 użytkownik XX YY napisał:

    > wiecej zdjec tego aparatu z muzeum jest tutaj :
    >
    > https://www.flickr.com/photos/n00bs/5942850989/in/ph
    otostream/

    > rok 2000 - FF !
    >
    > i tak na marginesie.
    > nazwe PENTAX kupili japoncy od NRD-owcow.
    > od Zeiss Icon - dresden. w polowie lat 50 -tych.

    Ilość bzdur wypisywanych w internecie jest straszna.
    Pozdrawiam Marcin