  • 1. Data: 2009-12-18 09:44:18
    Temat: nawilzacz
    Od: "yax" <[no_spam]yaxx@o2.pl>

    Ze wzgledu na sezon grzewczy pojawil sie u mnie problem niskiej wilgotnosci-
    w mieszkaniu spadla do 20%. Uzywalem nawilzacza- venta, ale okazal sie za
    malo wydajny i bardzo glosny, inne uzadzenia na rynku maja wiele wad, z
    reguly halas, drogie filtry itp. Zastanawiam sie czy da sie zbudowac cichy
    (aby dalo sie przy nim spac) i wydajny(na ok 80m^2) nawilzacz. Moze jakis
    cichy wentylator z duzym smiglem +miednica z woda? Albo duze plachty plotna
    zawieszone tak zeby dolny koniec byl w wodzie tak zeby byly stale wilgotne?

  • 2. Data: 2009-12-18 09:48:59
    Temat: Re: nawilzacz
    Od: "Ziomall" <ziomall666@_wytnij_to_tlen.pl>

> [...]
    > cichy wentylator z duzym smiglem +miednica z woda? Albo duze plachty
    > plotna zawieszone tak zeby dolny koniec byl w wodzie tak zeby byly stale

    ... albo duzy garnek z woda na kuchence elektrycznej ;)

    Pozdr.
    Ziomall

  • 3. Data: 2009-12-19 18:28:10
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yax" <[no_spam]yaxx@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Albo duze plachty plotna zawieszone tak zeby dolny koniec byl w wodzie tak

    nie tedy droga
    masz za szybka wymiane powietrza
    proponuje nieco przymknac wentylacje (nie wiem jaka masz) ale na poczatek
    tak na polwe i zobaczyc jaki bedzie efekt, pozniej juz tylko czysta
    matematyka

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 4. Data: 2009-12-20 14:19:02
    Od: "WM" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > zawieszone tak zeby dolny koniec byl w wodzie tak zeby byly stale wilgotne?

    Ultradźwiekowe nawilżacze są ultraciche (25dB) i zdrowe.
    http://www.bionaire.ca/bionairebu4000.html
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1488018

    WM

  • 5. Data: 2009-12-21 08:29:37
    Od: "yax" <[no_spam]yaxx@o2.pl>

    Użytkownik "WM" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ultradźwiekowe nawilżacze są ultraciche (25dB) i zdrowe.
    > http://www.bionaire.ca/bionairebu4000.html
    > http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1488018
    >
    > WM

    Zdrowe? Ten drugi link mowi raczej co innego tzn. typowe nawilzacze
    ultradzwiekowe znacznie zwiekszaja ilosc bakterii w powietrzu i nie sa
    polecane, zamiast tego polecaja specjalne inhalatory dzialajace na zasadzie
    utrladzwiekowej, musza byc jeszcze myte i dezynfekowane co 24h.
    Poza tym jak sie nie uzywa wody destylowanej to podobno zostaje bialy osad
    na meblach.

  • 6. Data: 2009-12-21 09:08:48
    Od: "Roe Dorsz" <r...@w...pl>

> [...]
    > Albo duze plachty plotna zawieszone tak zeby dolny koniec byl w wodzie tak

    Kiedyś były popularne kamionkowe pojemniki zawieszane na grzejnikach do
    których wlewało się wodę.

    Roe Dorsz

  • 7. Data: 2009-12-21 15:53:53
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    yax <[no_spam]yaxx@o2.pl> napisał(a):
> [...]
    > utrladzwiekowej, musza byc jeszcze myte i dezynfekowane co 24h.
    > Poza tym jak sie nie uzywa wody destylowanej to podobno zostaje bialy osad

    To dodaj pojemnik nanosilver zabijający grzyby i bakterie:
    http://tiny.pl/hxbcl

    WM

  • 8. Data: 2009-12-21 18:23:30
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "Roe Dorsz" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "yax" <[no_spam]yaxx@o2.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Kiedyś były popularne kamionkowe pojemniki zawieszane na grzejnikach do
    > których wlewało się wodę.

    ...wystarczy zwykły słoik na sznurku... :-)

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.