  • 1. Data: 2004-04-05 14:40:21
    Temat: newsy, klasa zdresowa itd
    Od: "Michał "Kaczor" Niemczak" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    W związku z tym, że mam mało rozgarniętego ISP (w skrócie tego pana, który
    odbiera telefony o awariach) postanowaiłem zaśmiecić tutaj panujący porządek.
    Otóż mam (po zmianie) łącze z Tel-Energo .
    inetnum: 82.177.96.0 - 82.177.97.255
    netname: ZETO-RZESZOW-NET
    Szukając przyczyny (założyłem, że dostałem klasę po jakimś baranie abuserze)
    zaglądnąłem na: http://www.killfile.pl/nntpservers.html, bez rezultatu.
    Dzwonienie do providera nic nie daje bo zgłaszając problem koleś zapisywał
    sobie przykładowy newsserver na kartce w postaci "nius.tpi.pl" więc o czym
    rozmowa. Kontakt bezpośredni z właściwym adminem jakoś nie może dojść do
    skutku. Outlook wywala błąd przy news.tpi.pl:
    502 You have no permission to talk. Goodbye.
    Nie znalazłem niestety numerów błędów stąd moje pytanie: Co z tym zrobić, kogo
    męczyć albo jak naprawić (tunelowanie poprzez inne maszyny portu 119 nie dało
    rezultatu). Jedyny plus tego wszystkiego to to, że chcociaż na serverze
    normanetu mogę czytać.

    Pozdrawiam
    Kaczor

  • 2. Data: 2004-04-05 15:10:48
    Temat: Re: newsy, klasa zdresowa itd
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako Michał Kaczor Niemczak <k...@p...onet.pl> w
    artykule <news:2d08.00000245.40716fd4@newsgate.onet.pl> pisze:

> [...]
    > inetnum: 82.177.96.0 - 82.177.97.255
    > netname: ZETO-RZESZOW-NET
    > Szukając przyczyny (założyłem, że dostałem klasę po jakimś baranie

    Bo nie znalazłeś Tel-Energo? A Telbank znalazłeś?

> [...]
    > właściwym adminem jakoś nie może dojść do skutku. Outlook wywala błąd
    > przy news.tpi.pl: 502 You have no permission to talk. Goodbye.

    Nie masz prawa korzystać z tego serwera i słusznie. Przecież nie jesteś w
    intranecie TPSA.

    > Nie znalazłem niestety numerów błędów

    Nie rozumiem. Masz przecież podany numer błędu i jego opis.

    > stąd moje pytanie: Co z tym zrobić,

    Korzystać z innego serwera. Na podanej przez Ciebie stronie są też np.
    serwery Onetu i Gazety. Masz coś przeciwko logowaniu się czy coś przeciwko
    tym serwerom?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)
    Grand Inquisitor pl.comp.bazy-danych No.1 http://www.dbf.pl/faq/

  • 3. Data: 2004-04-05 15:34:27
    Od: k...@p...onet.pl

    Użytkownik "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Korzystać z innego serwera. Na podanej przez Ciebie stronie są też np.
    > serwery Onetu i Gazety. Masz coś przeciwko logowaniu się czy coś przeciwko
    > tym serwerom?

    Gdyby to było takie banalne nie pisałbym na grupę. Problem w tym, że żaden
    server mi nie pozwala na wysyłanie, jak do tej pory znalazłem 2, z których mogę
    czytać.

    Kaczor

  • 4. Data: 2004-04-05 15:49:13
    Od: Wiesiek <h...@m...com>

    On 5 Apr 2004 17:34:27 +0200, k...@p...onet.pl wrote:

    >Gdyby to było takie banalne nie pisałbym na grupę. Problem w tym, że żaden
    >server mi nie pozwala na wysyłanie, jak do tej pory znalazłem 2, z których mogę
    >czytać.

    Bo nie masz revdnsa. Zwroc sie do swojego administratora by raczyl to
    zrobic.
    Wtedy z news.tpi.pl bedziesz mogl tylko czytac.

    Pozostaje ci zawsze task, gazeta, onet, interia
    te 3 ostatnie wymagaja autoryzacji => posiadania chocby freekowego
    konta w tych portalach.

    --
    Wiesiek

  • 5. Data: 2004-04-05 15:49:33
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    k...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > server mi nie pozwala na wysyłanie, jak do tej pory znalazłem 2, z których mogę
    rev dns?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 6. Data: 2004-04-05 16:51:37
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    k...@p...onet.pl wrote:

    > Gdyby to było takie banalne nie pisałbym na grupę. Problem w tym, że żaden
    > server mi nie pozwala na wysyłanie, jak do tej pory znalazłem 2, z których mogę

    Jest to ewidentne kłamstwo.
    Widać nie sprawdzałeś tych, które Ci podano.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2004-04-05 17:24:45
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    "Michał "Kaczor" Niemczak" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > inetnum: 82.177.96.0 - 82.177.97.255

    Nie ma delegacji owej klasy z RIPE na jakiekolwiek serwery DNS, pomimo że
    na serwerach telenergo odpowiednie rekordy IN PTR istnieją.

    > Szukając przyczyny (założyłem, że dostałem klasę po jakimś baranie abuserze)
    > zaglądnąłem na: http://www.killfile.pl/nntpservers.html, bez rezultatu.

    Dość rzadko takie rzeczy się zdarzają.

    > Dzwonienie do providera nic nie daje bo zgłaszając problem koleś zapisywał
    > sobie przykładowy newsserver na kartce w postaci "nius.tpi.pl" więc o czym
    > rozmowa.

    Może rozmiawiasz z niewłaściwą osobą? Wiem, że Telenergo posiadało kiedyś
    jakąś sensowną NOC...

    > Kontakt bezpośredni z właściwym adminem jakoś nie może dojść do
    > skutku.

    Gdyż?

    > Outlook wywala błąd przy news.tpi.pl:
    > 502 You have no permission to talk. Goodbye.

    To nie jest serwer dla klientów Telenergo.

    > Nie znalazłem niestety numerów błędów stąd moje pytanie: Co z tym zrobić,
    > kogo męczyć albo jak naprawić

    Oczywiście swojego ISP. Poprosić o wydelegowanie revDNSu, udostępnienie
    serwera NEWS itp. Jeśli ISP nie potrafi zapewnić takich elementarnych usług,
    zawsze możn zastanowić się nad jego zmianą lub jakimś rabatem. :)

    BTW:
    Istnieje serwer news.isp.telenergo.pl, ale nie wiem, jak wygląda dostęp
    do niego...

    --
    *[ ŁT ]*

  • 8. Data: 2004-04-05 17:31:17
    Od: "Mateusz\(Amkacz\)" <m...@...sygnaturce>

    Obywatel Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> naskrobał:

    > Jest to ewidentne kłamstwo.
    > Widać nie sprawdzałeś tych, które Ci podano.

    w tym przypadku problemem jest brak rev-dnv, a więc nie mija się z prawdą co
    do "nie działania"
    czujesz sie pewnie na grupach dyskusyjnych prawda?

    --
    Mateusz (Amkacz) Belattaf _____ _____ | | _______ ____ ________
    amkacz[malpa]mp3.pl \__ \ / \| |/ /\__ \ _/ ___\\___ /

  • 9. Data: 2004-04-05 17:39:46
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>

    Mateusz(Amkacz) wrote:
    > czujesz sie pewnie na grupach dyskusyjnych prawda?

    Zanim zaczniesz przygadywać sam spójrz na swoją sygnaturkę
    niezgodną z netykietą

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-

  • 10. Data: 2004-04-05 17:47:32
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@p...na.niusy>

    Andrzej Bursztynski <_...@n...pl> napisał(a):

    > Zanim zaczniesz przygadywać sam spójrz na swoją sygnaturkę
    > niezgodną z netykietą

    Netykieta nie obowiazuje ludzi, ktorzy sa evil-hardcore-31337(.pl) ;)

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *