  • 1. Data: 2014-04-24 15:40:08
    Temat: nie ma mozliwosci wziecia bgp ipv4 w polsce ;)
    Od: K <...@...c>

    sytuacja wyglada tak: klient chce zwiekszyc lacze z firma tpsa bis
    (netia) oraz wziac drugiego opa (gts) do bgp. wiadomo, ze nie mozna
    obecnie uzyskac adresacji PI od RIPE, wiec drugi operator zaproponowal
    uruchomienie bgp na adresacji PA. niestety w netii jest blokada
    psychiczna. innych opow ze swiatlem w rejonie klienta nie ma, a jest to
    jedno z kryteriow. ipv6 na ta chwile rowniez odpada.

  • 2. Data: 2014-04-24 16:42:28
    Temat: Re: nie ma mozliwosci wziecia bgp ipv4 w polsce ;)
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2014-04-24 15:40, K pisze:
> [...]
    > psychiczna. innych opow ze swiatlem w rejonie klienta nie ma, a jest to
    > jedno z kryteriow. ipv6 na ta chwile rowniez odpada.

    Pozostaje LIR, aczkolwiek...

    Jak pisze sam Jochem de Ruig - RIPE Chief Financial Officer

    "By signing the RIPE NCC Standard Service Agreement you only become a
    member. The membership fee covers the membership alone. Whether you
    receive an IP allocation is being separately reviewed."

    co zasadniczo jest niezgodne z: http://www.ripe.net/ripe/docs/ripe-606

    On application for IPv4 resources LIRs will receive IPv4 addresses
    according to the following:

    - The size of the allocation made will be exactly one /22.

    --
    Ślązak

  • 3. Data: 2014-04-24 20:46:43
    Od: K <...@...c>

    W dniu 24-04-2014 16:42, Tomasz Śląski pisze:

> [...]
    > according to the following:
    >
    > - The size of the allocation made will be exactly one /22.

    joachem niech ogarnie temat mozliwosci sprzedazy PI, bo na razie to
    miela powietrze od prawie pol roku i tak na prawde to ja nie potrafie
    sobie wyobrazic co oni tam robia w ciagu dnia.

  • 4. Data: 2014-04-24 22:06:10
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2014-04-24 20:46, K pisze:

    > joachem niech ogarnie temat mozliwosci sprzedazy PI, bo na razie to
    > miela powietrze od prawie pol roku i tak na prawde to ja nie potrafie
    > sobie wyobrazic co oni tam robia w ciagu dnia.

    Na razie doszli do konstatacji, że na puszczeniu sprzedaży PI ucieknie
    im kasa, w związku z czym chwilowo wygrywa opcja "przeciw".

    Mało tego, pojawiają się głosy, żeby urządzić polowanie na PI, które
    "straciły kryteria przydziału", a następnie je odebrać.

    Ot, chodciażby dziś, Elvis:

    I still don't know if it's a good thing to allow PI transfers and have
    individuals or companies that have only been paying 50E/year to transfer
    (sell) their PI space for a nice profit
    AND
    keep the registry as clean and updated as possible.

    OR.. give the RIPE NCC a mandate to start hunting those that violate the
    PI policy

    OR.. just pretend there's no problem and accept that the registry data
    may get outdated with time.

    Co zrobią z odebranymi? Na razie nie mówią.

    --
    Ślązak

  • 5. Data: 2014-04-24 22:25:52
    Od: K <...@...c>

    W dniu 24-04-2014 22:06, Tomasz Śląski pisze:

> [...]
    > may get outdated with time.
    >
    > Co zrobią z odebranymi? Na razie nie mówią.

    zawracanie przyslowiowej dupy i kolejny sposob na nic nierobienie. nawet
    gdyby zaczeli odbierac, chcociaz slabo to widze, to wiadomo ze zaczeli
    by je sami sprzedawac.

  • 6. Data: 2014-04-25 15:15:06
    Od: Mariusz <m...@n...email.pl>

    On 24/04/14 22:25, K wrote:

    > zawracanie przyslowiowej dupy i kolejny sposob na nic nierobienie. nawet
    > gdyby zaczeli odbierac, chcociaz slabo to widze, to wiadomo ze zaczeli
    > by je sami sprzedawac.

    Tak wprost to nie bardzo mogą, bo muszą działać zgodnie ze statutem
    zobowiązującym do działalności niekomercyjnej.

    Efekt zresztą widać: nie spieszy im się z decyzją...

  • 7. Data: 2014-04-25 23:02:01
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2014-04-25 15:15, Mariusz pisze:

    > Tak wprost to nie bardzo mogą, bo muszą działać zgodnie ze statutem
    > zobowiązującym do działalności niekomercyjnej.

    Przepraszam, ale chyba raczysz żartować. Budżet RIPE musi być
    zbilansowany, co w praktyce oznacza, że cokolwiek zarobią mogą wydać na
    cokolwiek. Niebawem dowiemy się ile kosztował np. GM w Warszawie, plus
    inne "atrakcje".

    Dość powiedzieć, że finansowy rozkwit RIPE od września 2012 nie ma sobie
    równych nigdzie indziej. Co takiego się wydarzyło? Ano, żeby próbować
    dostać IPv4 trzeba zostać LIRem i zapłacić za /22.

    Statut? Polityki? Zasady? Hm, najwyraźniej nie miałeś do czynienia w
    praktyce z tym, jak działa RIPE. Tam rządzi uznaniowość. Tylko i
    wyłącznie, dodatkowo bez żadnych konsekwencji. Potrafią zaprzeczać sami
    sobie i zmieniać reguły w trakcie gry, tak jak im wygodnie. Szczegóły
    wkrótce.

    --
    Ślązak

  • 8. Data: 2014-04-26 20:23:00
    Od: K <...@...c>

    W dniu 25-04-2014 23:02, Tomasz Śląski pisze:

> [...]
    > wyłącznie, dodatkowo bez żadnych konsekwencji. Potrafią zaprzeczać sami
    > sobie i zmieniać reguły w trakcie gry, tak jak im wygodnie. Szczegóły

    wyjdziemy na ulice? ;]

  • 9. Data: 2014-04-26 20:23:52
    Od: K <...@...c>

> [...]
    > wyłącznie, dodatkowo bez żadnych konsekwencji. Potrafią zaprzeczać sami
    > sobie i zmieniać reguły w trakcie gry, tak jak im wygodnie. Szczegóły

    i najlepsze jest to ze kompletnie nic z tym nie mozna zrobic.
    wyjdziemy na ulice? ;]

  • 10. Data: 2014-05-04 20:44:34
    Od: piotr <p...@i...pl>

    W dniu 2014-04-26 20:23, K pisze:

    > i najlepsze jest to ze kompletnie nic z tym nie mozna zrobic.
    > wyjdziemy na ulice? ;]

    Najpierw zalozmy zwiazek zawodowy a potem wyjdzmy na ulice. wieksze
    szanse ze nas nie zwolnia/nie zabiora przydzialow.

    pozdrawiam