  • 1. Data: 2010-03-07 18:32:12
    Temat: nieostry obraz w lcd - możliwe to?
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

    witam,
    kupiłem używany monitor lcd - 20" hp , mam wrażenie że obraż jest nieostry,
    tzn patrząc męczy się wzrok. O ile pamiętam ostrość regulowało się w
    kineskopach - jak jest w lcd? może to być jakby efekt zużycia?
    może monitory mają coś takiego jak menu serwisowe itp gdzie da się to
    ustawić? znalazłem w menu pozycję ostrości ale jakoś nie widzę poprawy.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2010-03-07 18:39:31
    Temat: Re: nieostry obraz w lcd - możliwe to?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Mar 2010 19:32:12 +0100, Michał wrote:
    >kupiłem używany monitor lcd - 20" hp , mam wrażenie że obraż jest nieostry,
    >tzn patrząc męczy się wzrok. O ile pamiętam ostrość regulowało się w
    >kineskopach - jak jest w lcd? może to być jakby efekt zużycia?

    Zuzycia to raczej nie.

    Ale sprawdz pare rzeczy:
    a) czy karta pracuje z rozdzielczoscia rzeczywista monitora,
    b) czy monitor gdzies nie ma ustawien dosynchronizowania .. moze pomoc
    przejscie na HDMI, VGA to jednak standard analogowy i moze cos
    szkodzic - np kabel.

    c) czy ci windows nie wlaczylo ClearType, a wylacza sie osobno dla
    windows, a osobno w IE.

    J.

  • 3. Data: 2010-03-07 19:06:05
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

> [...]
    > szkodzic - np kabel.
    >
    > c) czy ci windows nie wlaczylo ClearType, a wylacza sie osobno dla

    Dzięki za porady, ale to już posprawdzałem - także raczej coś nie tak z
    samym monitorem, na szczęście mogę oddać albo wymienić to sprawdzę.
    pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2010-03-07 19:55:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michal" <x...@n...pl> wrote in message news:hn0tes$2mh$1@news.onet.pl...

    > Dzięki za porady, ale to już posprawdzałem - także raczej coś nie tak z
    > samym monitorem, na szczęście mogę oddać albo wymienić to sprawdzę.

    Jakiego kabla używasz? Nie przedłużałeś go przypadkiem?

    Monitor LCD dwudziestocalowy pracuje w dużej rozdzielczości
    w porównaniu z takim samym CRT - przy starego typu LCD
    o proporcjach 4:3 rozdzielczość jest 1400:1050 a w nowych
    16:9 rodzielczość jest 1600:900. Słaby kabel VGA będzie nawalał
    przy takiej ilości pikseli na ekranie, warto puścić sygnał przez DVI...

    Próba używania takiego monitora przy jakiejkolwiek innej
    rozdzielczości niż "prawdziwa" ilość pikseli matrycy LCD
    będzie prowadzić do nieostrości obrazu...

    Przy używaniu kabla VGA (niecyfrowego) warto też użyć
    trybu autokalibracji wbudowanych zwykle w monitor LCD.

  • 5. Data: 2010-03-07 20:00:04
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    W dniu 2010-03-07 20:06, Michał pisze:

    > Dzięki za porady, ale to już posprawdzałem - także raczej coś nie tak z
    > samym monitorem, na szczęście mogę oddać albo wymienić to sprawdzę.
    > pozdrawiam
    > Michał

    nieostry obraz na LCD można również uzyskać generując sygnał analogowy
    (VGA) o zbyt małej częstotliwości odświerzania np 60 Hz
    Monitory CRT dawały wtedy efekt mrugania wypalającego oczy a LCD traca
    ostrośc
    spróbuj podkręcić na 75 Hz
    Nic to nie kosztuje

  • 6. Data: 2010-03-07 20:16:08
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "rrrrrrrrrrr" <...@...com> wrote in message
    > nieostry obraz na LCD można również uzyskać generując sygnał
    > analogowy (VGA) o zbyt małej częstotliwości odświerzania np 60 Hz

    Pierwsze słyszę. Używam właśnie monitora Samsung SyncMaster 203B
    w trybie 60Hz - sam sobie monitor taki tryb ustawił jako optymalny...

    > Monitory CRT dawały wtedy efekt mrugania wypalającego oczy
    > a LCD traca ostrośc spróbuj podkręcić na 75 Hz
    > Nic to nie kosztuje

    Akuratnie z tego co widuję to LCD sobie ustawiają raczej 60Hz...

  • 7. Data: 2010-03-07 20:53:46
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Michał pisze:
> [...]
    > może monitory mają coś takiego jak menu serwisowe itp gdzie da się to
    > ustawić? znalazłem w menu pozycję ostrości ale jakoś nie widzę poprawy.

    Ostatnio podpinałem współczesny monitor do starszego peceta, po analogu.
    Rozdzielczość natywna, a obraz był miejscami nieostry. Wystarczyło
    uruchomić procedurę autokalibracji monitora.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2010-03-07 20:59:47
    Od: "Michał" <x...@n...pl>

> [...]
    > 16:9 rodzielczość jest 1600:900. Słaby kabel VGA będzie nawalał
    > przy takiej ilości pikseli na ekranie, warto puścić sygnał przez DVI...

    Dzieki za sugestie, posprawdzam wszystko, szczególnie, że podłączam go do
    niezbyt nowoczesnego sprzętu:) chociaż wydala na różnych rozdzielczościach,
    także na wysokich.
    pozdrawiam
    michal

  • 9. Data: 2010-03-07 21:05:12
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Michał" <x...@n...pl> napisał w wiadomości
    > witam,
    > kupiłem używany monitor lcd - 20" hp , mam wrażenie że obraż jest
    > nieostry,
    A sygnał biegnie po DSUB czy DVI?

  • 10. Data: 2010-03-07 22:16:44
    Od: rrrrrrrrrrr <...@...com>

    W dniu 2010-03-07 21:16, Pszemol pisze:
    > "rrrrrrrrrrr" <...@...com> wrote in message
    >
    > Pierwsze słyszę. Używam właśnie monitora Samsung SyncMaster 203B
    > w trybie 60Hz - sam sobie monitor taki tryb ustawił jako optymalny...

    monitor zawsze ustawi sobie taką częstotliwość jaką dostanie z karty
    graficznej bo nie ma innego wyjścia

    > Akuratnie z tego co widuję to LCD sobie ustawiają raczej 60Hz...

    Pisze to z własnego doświadczenia (a trochę tych monitorów przewinęło
    się przez ręce)
    Nie twierdzę, że to rozwiąże jego problem ale spróbować można
    (parę kliknięć)