  • 1. Data: 2010-03-08 09:17:14
    Temat: Odbiornik IR TFMS 5xxx - jaka max długość przewodów?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Potrzebuję odsunąć od układu odbiornik IR na odległość rzędu 3-4m.
    W datasheecie tych układów nie ma słowa na temat zaleceń odnośnie
    długości podłączenia, stąd pytanie na grupę:
    - czy jest to realne do przeprowadzenia po prostu ekranowanym
    przewodem, bez żadnych dodatkowych układów? Przewód oczywiście
    ekranowany, mam pod ręką krosówke 2Mbps (dwie żyły skrętki 120ohm w
    ekranie), ewentualnie SFTP
    - jeśli sam przewód jest nieralny lub zbyt ryzykowny, to co wstawić
    pomiędzy, żeby było dobrze?

    J.

  • 2. Data: 2010-03-08 13:48:24
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    On 2010-03-08 10:17, Jarek P. wrote:
> [...]
    > ręką krosówke 2Mbps (dwie żyły skrętki 120ohm w ekranie), ewentualnie SFTP
    > - jeśli sam przewód jest nieralny lub zbyt ryzykowny, to co wstawić
    Jakiegos TFMS podlaczalem bodaj na 1 czy 1,5 metra kabla (z tylu kompa
    gdzies na monitor potrzebowalem przedluzki) i dzialalo bez zadnych
    ekranow itp. 3 zyly wyciagniete ze skretki luzem.

    --
    Marcin "Ahmed" Gala
    m.gala(maupa)interia.pl

  • 3. Data: 2010-03-08 13:48:24
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

  • 4. Data: 2010-03-08 23:02:58
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-08 10:17, Jarek P. pisze:

> [...]
    > ręką krosówke 2Mbps (dwie żyły skrętki 120ohm w ekranie), ewentualnie SFTP
    > - jeśli sam przewód jest nieralny lub zbyt ryzykowny, to co wstawić

    TFMS5360 (i podobne) ma wyjście typu "otwarty kolektor" czyli wymaga
    rezystora podciągającego. Dlatego też dobrze byłoby dać ten rezystor
    blisko czujnika, za nim jakiś bufor (wystarczy jedna malutka bramka
    74HC1G) z kondensatorem filtrującym 100nF na zasilaniu i dopiero dalej
    te kilka metrów kabla. Będzie działać bez problemu bo i transmisja
    powolna. Podsumowując musisz pociągnąć 3 kable: masę, VCC i sygnał (tyle
    co do gołego czujnika). Dobry byłby do tego np. przewód USB - oddzielnie
    skręcone sygnały a oddzielnie nieco grubsze przewody zasilania i to
    wszystko w ekranie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2010-03-22 20:22:16
    Od: "Daniel (dj74)" <n...@t...pbzddn>

    Adam Dybkowski pisze:
> [...]
    > co do gołego czujnika). Dobry byłby do tego np. przewód USB - oddzielnie
    > skręcone sygnały a oddzielnie nieco grubsze przewody zasilania i to

    Witam (to mój pierwszy post na tej grupie),

    niestety nie jestem elektronikiem, a potrzebuję podłączyć taki czujnik
    na kabelku ok. 4 metry, zgrałem datasheet i próbuję wywnioskować jak to
    podłączyć

    74HC1G <-> TFMS5360:

    Vcc <-> rezystor <-> V+
    GND <-> kondensator <-> V+
    GND <-> GND
    [inA->outY] <-> OUT

    nie wiem co z pinem n.c. (1) 74HC1G?

    czy kombinuję w dobrym kierunku ;-)
    proszę o poradę

    --
    pozdr. Daniel
    echo `expr substr $mail 4 18` | tr a-z n-za-m;

  • 6. Data: 2010-03-22 21:14:26
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-22 21:22, Daniel (dj74) pisze:

    > 74HC1G <-> TFMS5360:
    >
    > Vcc <-> rezystor <-> V+
    > GND <-> kondensator <-> V+
    > GND <-> GND
    > [inA->outY] <-> OUT

    Wygląda dobrze.

    > nie wiem co z pinem n.c. (1) 74HC1G?

    Nie podłączać do niczego.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-03-22 21:15:31
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

> [...]

    > niestety nie jestem elektronikiem, a potrzebuję podłączyć taki czujnik
    > na kabelku ok. 4 metry, zgrałem datasheet i próbuję wywnioskować jak to

    A po co tu rezystor? VCC układu TFMS5360 połącz z VCC bramki.
    A rezystor podciągający ma być między VCC a wyjściem czujnika.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2010-03-22 22:03:24
    Od: "Daniel (dj74)" <n...@t...pbzddn>

    Adam Dybkowski pisze:
    > A rezystor podciągający ma być między VCC a wyjściem czujnika.

    a więc tak spróbuję,
    dzięki