  • 1. Data: 2009-05-07 21:39:59
    Temat: nokia E50 - pare naprawde prostych pytan
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    do tej pory uzywalem [a wiec i poprawialem softowo] sony j70 :)
    ktos w spadku daje mi e50 - pozwolcie na pytan pare tyczacych nokii e50:

    1.
    e50 jest (zdaje sie) na symbianie... - ale na czym by nie byla, to czy
    oryginalne oprogramowanie mozna/jest sens flashować? Moze
    fachowcy/uzytkownicy e50 z grupy wiedza o czyms takim? jakies patche
    poprawiajace to i owo, o czym jeszce nie wiem, a dowiem sie wkrotce
    praktycznie?
    jesli tak - to co poprawic wypada? - moze jakas www z plikami do pobrania...
    Mysle o tym symbianie w e50, bo tu i owdzie slysze, ze z jego powodu e50
    lubi zawieszac sie... prawda to? Jakies rady poprawienia tego stanu rzeczy
    istnieją?

    2.
    juz teraz tu i ówdzie czytam, że czcionka w e50 jest mala. Dla mnie nic
    nowego, w sony j70 mała niezmiernie, nie do poprawienia. Czy w e50 mozna cos
    z tym zrobic? Jak?

    3.
    dostane takze plyte cd z (jakimś...) oprogramowaniem do e50. Takze kabelek,
    chyba usb. Nie wiem co to za oprogramowanie, ale:
    skad brac i czy w ogole jest taki soft, ktory poprzez kabel usb (?) pozwala
    zgrywac/wgrywac ksiazke telefoniczna, sms-y, itp itd?

    4.
    czy sa jakies OK strony specjalnie dedykowane manipulowaniu w e50?

    bardzo dzieki za podpowiedzi wszelkie.

  • 2. Data: 2009-05-08 06:15:18
    Temat: Re: nokia E50 - pare naprawde prostych pytan
    Od: BearBag <c...@g...com>

    oryginalny symbian i nie wiem co w nim chcesz mieszac.
    Nokia E50 znana jest z tego ze lubi sie przywiesic ale nie ma
    tragedii.
    Aplikacji jest tysiace i na telefonie mozesz zrobic co tylko chcesz.
    Do synchronizacji telefonu z kompem, smsy, kontakty itp sluzy program
    Nokia PC suite, jest darmowy i mozesz swobodnie z niego korzystac.
    Poczytaj sobie stronke symbianos.pl, tam jest bardzo duzo o symbianie
    i o aplikacjach ktore ci sie na pewno spodobaja.
    E50 byla lubiana za dosc dobra baterie i trwala obudowe (duzo metalu),
    dzis jest mniej popularna bo symbian ma wolniejszy i bardziej zawodny
    od np takiej e51.

  • 3. Data: 2009-05-08 08:00:36
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    BearBag in
    c.googlegroups.com
    > oryginalny symbian i nie wiem co w nim chcesz mieszac.

    jak to co? po prostu pytam sie o sens/mozliwosc upgradu OS-a. Proste. Skoro
    jeden sie zawiesza, to moze upgrade - nie; albo rzadziej.

    > Nokia PC suite, jest darmowy i mozesz swobodnie z niego korzystac.

    czy to jest tak, ze podstawowy zestaw jest taki: nokia - suite - kabelek usb
    na przyklad?
    Wazne: naprawde mozna suitem ZGRAC do peceta
    - smsy,
    - FOTOGRAFIE
    i dokladnie tym softem wgrac w kazda inna nokie??
    Bo, ze adresowa ksiazke, to domyslam sie, ze bez problemu.

    > E50 byla lubiana za dosc dobra baterie i trwala obudowe (duzo metalu),

    no, paradoksalnie ten egzemplarz co wpadnie mi w rece ma tylna klapke
    metalowa pieknie odpadajaca od sciany tylnej. Opcjonalnie odpada.
    Widzialem - nic dziwnego; zamiast prostego jak drut zatrzaskowego
    zamkniecia, jest koszmar konstrukcyjny. Zaczepienie jak na piorku kanarka,
    przy lekkim upadku wszystko sie rozsypuje. I to juz pare osob mi mowilo. To,
    ze wyklepane w metalu i poskladane - to jeszcze nie znaczy, ze trwala
    obudowa.

  • 4. Data: 2009-05-08 08:52:43
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > jak to co? po prostu pytam sie o sens/mozliwosc upgradu OS-a. Proste. Skoro
    > jeden sie zawiesza, to moze upgrade - nie; albo rzadziej.

    przez wspomniany wczesniej pc suite mozesz upgradowac soft do
    najnowszego bez zadnego plashowania itp Tyle ze najnowszy soft i tak
    jest bardzo stary i wada wolniej dzialajacego systemu i czasem sie
    wieszajacego dalej wystepuje.

> [...]
    > - FOTOGRAFIE
    >   i dokladnie tym softem wgrac w kazda inna nokie??
    > Bo, ze adresowa ksiazke, to domyslam sie, ze bez problemu.

    mozesz to i wiele wiecej. Z tym ze na inny telefon nie da sie chyba
    zgrywac docow i podobnych dokumentow. Jakies zabezpieczenie przez
    kradzieza waznych plikow czy cus :)

> [...]
    > ze wyklepane w metalu i poskladane - to jeszcze nie znaczy, ze trwala

    A to juz bzdury wypisujesz. Poczytaj opinie na forach albo popytaj
    kogos kto sie zna na rzeczy Obudowy w E50 to naprawde duzy plus.
    Telefonem mozesz rzucac o sciane albo deptac i niewiele sie stanie. W
    firmie u nas pracownicy mieli albo k750i albo wlasnie te nokie E50 i
    zywotnosc i stan zewn. tych drugich bije na glowe SE we wszystkich
    kategoriach. I nie mowie tu o pojedynczych przypadkach tylko o
    kilkudziesieciu telefonach. Osobiscie nie widzialem tu u kolegow ani
    jednej odpadajacej tylniej klapki, wiec nie wiem jaka przeszlosc ma
    twoj telefon :) Tylnia klapka jest z cienkiej blachy ale dopoki jest
    dobrze nalozona na obudowe to nic jej nie grozi, chyba ze ktos
    totalnie nieumiejetnie ja zaklada albo sciaga.

  • 5. Data: 2009-05-11 18:08:19
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    BearBag in
> [...]
    > najnowszego bez zadnego plashowania itp Tyle ze najnowszy soft i tak
    > jest bardzo stary i wada wolniej dzialajacego systemu i czasem sie

    tzn. moze precyzyjniej: upgrade OS-a/srodowiska/symbiana, czy flash
    firmware...
    Chyba firmware.

    > mozesz to i wiele wiecej. Z tym ze na inny telefon nie da sie chyba
    > zgrywac docow i podobnych dokumentow. Jakies zabezpieczenie przez
    > kradzieza waznych plikow czy cus :)

    mnie chodzi przede wszystkim o typowe operacje:
    - przenoszenie nr telefonow,czyli z tel. do tel. ksiazka adresowa
    - i moze mniej typowe operacje: fotki + sms-y (wyslane i odebrane) z tel. do
    tel.
    Po prostu ktos zmienia telefon [nokia/nokia] i chce kontakty, korespondencje
    smsowa przeniesc i wykonane przez siebie fotki takze. Wielkie wymagania to
    nie sa.
    O zadnych DOKUMENTACH w rozumieniu "dokumentacji tekstowe" nie ma mowy,ale z
    drugiej strony i fotki moga byc dokumentacja. Stad moje pytanie jest wazne
    nadal.

    > A to juz bzdury wypisujesz.

    nawet o tym nie mysl. Mialem w rekach, lekkim ruchem reki, jak pokrywke od
    dzemu, zdjalem tylna metalowa klapke, potem wcisnalem ja wykorzystujac ten
    niby super zatrzask - i tak samo lekko zdjalem powtornie, i jeszcze raz, i
    jeszcze, i przyjrzalem sie, jak to jest mozliwe, ze nawet slabiej trzyma niz
    klapka tylna w sony j70 :). Znam opinie paru osob o tym samym efekcie.
    ale byc moze jest to nadzwyczajna kondensacja nieszczesc w bliskim mi
    otoczeniu.

    > nie wiem jaka przeszlosc ma
    > twoj telefon :)

    spokojny zywot. A wydalo sie, gdy spadl z niskiego stolika na podloge.
    Stolik byl naprawde niski, a podloga drewniana. Pisze bys nie pomylil tego z
    pierwszym pietrem, trotuarem i nie napisal, ze bzdurze :)
    OK, ale tego nie rozwiazemy tutaj, jest, jak jest.