  • 11. Data: 2014-09-18 08:39:51
    Temat: Re: nowa lodowka
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2014-09-17 o 21:46, J.F. pisze:

    > Jak to siatka. Ale nie rozumiem jednego - jej cel to powstrzymanie
    > emisji wtornej z anody, ale co z tego ze ona elektrony spowolni, jesli
    > za nia znow sie rozpedza i to tak samo jakby jej nie bylo ?

    Nie, ona jest po to, żeby wybite elektrony nie uciekały od anody do
    drugiej siatki. Wystarczy, że do niej nie dolecą, to i prądu nie będzie.
    Wcale nie ma spowalniać elektronów lecących od katody, chociaż to tak
    wychodzi.

    Pozdrawiam

    DD

  • 12. Data: 2014-09-18 09:23:53
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-09-17 21:46, J.F. pisze:

    > To potrafi mimichodem wyjsc :-)
    No chyba że tak :) mogło by być tunelowo tyle że to próżnia to nie ma
    gdzie tunelować tych elektronów, więc nadal kicha.
    Ciekawa jest ta studnia kwantowa z artykułu, w jaki sposób ją uzyskali,
    czy to elektrostatycznie sortują w niej elektrony na wolne i szybkie,
    czy inaczej.

    > Jak to siatka. Ale nie rozumiem jednego - jej cel to powstrzymanie
    > emisji wtornej z anody, ale co z tego ze ona elektrony spowolni, jesli
    > za nia znow sie rozpedza i to tak samo jakby jej nie bylo ?
    Albo zawróci, ma potencjał ujemny podobnie jak elektrony, a one odbite
    od anody już nie mają takiego pędu jak te biegnące od katody które są
    przyspieszane przez 2 siatkę. Więc zmniejsza prąd siatki 2 i ją
    częściowo ekranuje od anody.

    --
    Pozdr

    Janusz_K