  • 1. Data: 2014-09-16 00:58:37
    Temat: Zagadka braku vreg w kości....
    Od: Marek <f...@f...com>

    Interfejsuje pewną kość z mcu. Kość ma core zasilany 1.8V, które
    trzeba doprowadzić z zewnątrz. Czemu producent nie zamieścił wewnątrz
    struktury regulator na takie napięcie, tylko karze podłączać
    zewnętrzny vreg i to na 4 pinach, na każdym oczywiście trzeba dodać
    po jednym C odsprzęgającym... i się robi ciasno przy układzie. Żeby
    było ciekawiej i tak trzeba doprowadzić IOVDD (3.3V wspólne z mcu)
    żeby toto się dogadało (też na 4 pinach).
    Niektórzy producenci potrafią tzn. umieszczają vreg vcore w
    strukturze wyprowadzając tylko pin do podłączenia C stabilizującego
    ów wewnętrzny vreg. Czemu to nie jest standard?
    Czemu każe się podłączać 4xVdd albo 4xIOVDD, 4xGND itp, nie mogliby
    tych połączeń zrobić w strukturze i wprowadzić jedną parę Vdd/GND
    (nie mam na myśli układów pracujących z większymi prądami)?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-09-16 01:15:33
    Temat: Re: Zagadka braku vreg w kości....
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-09-16 00:58, Marek pisze:
    > Interfejsuje pewną kość z mcu. Kość ma core zasilany 1.8V, które trzeba
    > doprowadzić z zewnątrz. Czemu producent nie zamieścił wewnątrz struktury
    > regulator na takie napięcie, tylko karze

    Ukarał cię?

> [...]
    > połączeń zrobić w strukturze i wprowadzić jedną parę Vdd/GND (nie mam na
    > myśli układów pracujących z większymi prądami)?

    Pewnie FPGA. 4 banki portów. Możesz je zasilać różnymi napięciami lub
    nieużywany bank wcale nie zasilić i oszczędzić trochę prądu.
    Poza tym wiele pinów GND pozwala zmniejszyć poziom zakłóceń.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2014-09-16 01:54:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Sep 2014 01:15:33 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:
    > Ukarał cię?

    No kara polega na zmuszaniu mnie do upychania zbędnych elementów.

    > Pewnie FPGA. 4 banki portów. Możesz je zasilać różnymi napięciami
    lub

    W życiu, prosty dekoder vs1063. W vs1011 jakoś dało się upchnać vreg
    a tym "nowszym" już nie umieją.

    > Poza tym wiele pinów GND pozwala zmniejszyć poziom zakłóceń.

    Nawet jak są i tak zmostkowane w strukturze? VDD zmostkowane też
    pomaga na zakłócenia.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-09-16 02:08:17
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-09-16 01:54, Marek pisze:

> [...]
    > tym "nowszym" już nie umieją.

    > Nawet jak są i tak zmostkowane w strukturze? VDD zmostkowane też pomaga

    No ale przy wielu pinach masz mniejszą wypadkową indukcyjność doprowadzeń.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2014-09-16 09:16:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Tuesday, September 16, 2014, 12:58:37 AM, you wrote:

    > Interfejsuje pewną kość z mcu. Kość ma core zasilany 1.8V, które
    > trzeba doprowadzić z zewnątrz. Czemu producent nie zamieścił wewnątrz
    > struktury regulator na takie napięcie,

    Bo regulator w strukturze musiałby być liniowy a liniowy się grzeje.

    > tylko karze

    Ała!

> [...]
    > tych połączeń zrobić w strukturze i wprowadzić jedną parę Vdd/GND
    > (nie mam na myśli układów pracujących z większymi prądami)?

    Ale pojęcie ,,większy prąd" jest względne. A rezystancja bondingu nie
    jest zerowa, szczególnie, gdy zamiast złota stosuje się aluminium.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2014-09-16 09:16:15
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    ..

    > Nawet jak są i tak zmostkowane w strukturze? VDD zmostkowane też pomaga na
    > zakłócenia.

    Spójrz (rentgenem) na scalak z góry. Dla uproszczenia załóżmy dwa
    kondensatory po przeciwnych stronach. Mamy dwa obwodziki struktura -
    kondensator (zauważ, że poruszając się naokoło scalaka wzdłuż pinów kolejne
    piny GND i VDD spotkasz w tej samej kolejności).
    Teraz dołóżmy do tego zakłócające zmienne pole przenikające przez to
    wszystko. W obu obwodzikach powstaną prądy płynące w tę samą stronę. One
    spotkają się na strukturze scalaka i się okaże, że przez strukturę nie muszą
    przepływać.
    P.G.

  • 7. Data: 2014-09-16 10:11:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Sep 2014 09:16:11 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Bo regulator w strukturze musiałby być liniowy a liniowy się grzeje.

    To dlaczego inni producenci potrafią? Przypominam, że mówimy o
    układach pobierających max kilkaset uA. Liniowy przy tych prądach z
    3.3 na 1.8 chyba nie "wytrąca" tyle ciepła, żeby było to jakimś
    problemem.

    > Ale pojęcie ,,większy prąd" jest względne. A rezystancja bondingu nie
    > jest zerowa, szczególnie, gdy zamiast złota stosuje się aluminium.

    Tu nie będę się upierał, ale zew. vreg nie odpuszczę tak łatwo.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2014-09-16 10:25:29
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-09-16 10:11, Marek pisze:

> [...]
    > chyba nie "wytrąca" tyle ciepła, żeby było to jakimś problemem.

    > Tu nie będę się upierał, ale zew. vreg nie odpuszczę tak łatwo.

    Zabrzmiało poważnie. Zamierzasz zmusić producentów do dodania
    regulatorów do układów?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 9. Data: 2014-09-16 10:31:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Sep 2014 10:25:29 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:
    > Zabrzmiało poważnie. Zamierzasz zmusić producentów do dodania
    > regulatorów do układów?

    Zrobię to, czego skórę boją, kupię u komkurencji.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2014-09-16 10:53:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Tuesday, September 16, 2014, 10:11:25 AM, you wrote:

> [...]
    > układach pobierających max kilkaset uA. Liniowy przy tych prądach z
    > 3.3 na 1.8 chyba nie "wytrąca" tyle ciepła, żeby było to jakimś

    Wciskanie do układu o dużej skali integracji na siłę liniowego
    regulatora to nie jest dobry pomysł. Nawet przy małych mocach. To są
    całkowicie różne technologie wykonywania struktury.

    > Tu nie będę się upierał, ale zew. vreg nie odpuszczę tak łatwo.

    Przyjrzałem się sprawie - wyprowadzenia są bardzo sensowne, bo dają
    możliwość użycia kondensatorów blokujących we właściwych miejscach.

    --
    Best regards,
    RoMan