  • 1. Data: 2009-10-09 13:10:47
    Temat: o poziomie języka
    Od: pojechany z boost <b...@p...chany>

    implementacja algorytmu w postaci bloków instrukcji (np. procedury
    anonimowej)
    ?w języku maszyny (procesora) a
    ?w języku wyższego poziomu
    -- jest tym bardziej zgodna wprost z intencją programisty, im niższego
    poziomu jest język programowania (bliższy maszyny rzeczywistej), a jed-
    nocześnie jest tym bardziej optymalna dla ?dużych? bloków danych podpa-
    dających pod zaimplementowany przez programistę blok instrukcji.
    im w wyższego poziomu języku ten sam algorytm jest zapisany (zgodnie
    ze składnią --wymaganiami-- każdego od nowa języka), tym kompilator
    ma większą swobodę ułożenia instrukcji języka wyższego poziomu w instru-
    kcje maszyny-- zgodnie z własnymi predykatami kompilacji. więc progra-
    mista, pisząc w języku wysokiego poziomu, nie ma powodu do chalenia się
    wydajną implementacją algorytmu, ponieważ nie on tworzy właściwy kod,
    a jedynie daje kompilatorowi podpowiedzi na temat tego co koniecznie
    chce zobaczyć jako statyczne w strukturach wynikowego programu --to
    co później widzi śledząc wykonywanie programu; różne języki wysokiego
    poziomu mają różne statyczności określone w standardach, z których prog-
    ramiści korzystają do wyrażenia wspomnianych podpowiedzi dla kompilatora
    --kompilator zgodny ze standardem języka pozwala programiście mieć pew-
    ność co do wszystkich wymyślonych statyczności (zachowań procedur stan-
    dardowych, obecnych zmiennych i ich znaczenia).
    czyli programując w języku wysokiego poziomu nie tworzysz programu
    zgodnego z zamysłem, lecz jedynie podpadającego pod zamysł, o ile
    nie popełnisz pomyłki w użyciu statyczności używanego języka programowa-
    nia. programując w języku niskiego poziomu, maszyny masz program zgod-
    ny z zamysłem, lecz łatwo możesz popełnić błąd projektowy, nie znając
    wszystkich aspektów środowiska wykonywania. nie ukrywam, że zacznę
    od najwyższej półki programowania w celu rozwiązania tego problemu.
    wszystkie chwyty... e... języki dozwolone. ;-)
    ktoś chce mi pojechać? to proszę. :-) koniecznie!
    -z "wybrane aspekty programowania", 2009, autorzy nieznani, str.
    33 i 55.
    --
    -oh yea, i got it!
    -oh, stupid!

  • 2. Data: 2009-10-09 15:15:56
    Temat: Re: o poziomie języka
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    pojechany z boost wrote:
    > implementacja algorytmu w postaci bloków instrukcji (np. procedury

    To znowu ten przygłup od "programowania agentowego"?

  • 3. Data: 2009-10-09 15:25:12
    Od: pojechany z boost <b...@p...chany>

    "Mateusz Ludwin" pojech-al/a:
    > To znowu ten przygłup od "programowania agentowego"?
    urodziłeś się w głupocie czy się do niej dokształciłeś? :-)
    --
    qo |) CPL<=dataDPL CPL==/>=codeDPL:conform'/nc';max=CPL! AV0ID bHp
    _x/ , CPL<=TSS,gateDPL CPL>=/==dest_DPL:/(jmp&nc') ,RPL!- #GP -o0o
    | ng __ -- __ -- __ -- __ -- __ -- __ -- __ -- __ -x86-, EV3RY o0o
    ,__ -- __ -- Current/Requested/DescriptorPrivilegeLevel C/R/DPL , d4y m:#=

  • 4. Data: 2009-10-10 00:08:36
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

> [...]
    > lecz jedynie podpadającego pod zamysł, o ile nie popełnisz
    > pomyłki w użyciu statyczności używanego języka programowa- nia.

    Bezydura.

    Jeśli program napiszesz "zamyślając" go pod kompilator, a nie myśląc o
    maszynie (komputerze), to z tego punktu widzenia program jest zgodny z twoim
    zamysłem.
    Jest to szczególnie wyraźne na przykład w przypadku języka Java: faktyczna
    maszyna może być dowolna, nawet nieznana programiście. Programista
    "zamyślał" program w Javie, a nie dla konkretnej maszyny.
    Ponadto, dzisiejsze procesory mają w środku jeszcze mniejsze 'trybiki'
    wykonujące egzotyczny dla programisty kod, a zestaw instrukcji stosowany na
    zewnątrz procesora podlega wewnętrznej translacji.
    Nie ma więc aż takich różnic między językiem wysokiego a niskiego poziomu
    jeśli chodzi o "tworzenie z zamysłem", zwłaszcza że języki niskiego poziomu
    są co prawda nisko, ale nadal na pewnym podeście, i to wyższym niż się
    wydaje.

    --
    Azarien

  • 5. Data: 2009-10-10 20:32:07
    Od: pojechany z boost <b...@p...chany>

    "Wiktor S." pojech-al/a:
> [...]
    > o "tworzenie z zamysłem", zwłaszcza że języki niskiego poziomu są co
    > prawda nisko, ale nadal na pewnym podeście, i to wyższym niż się wydaje.
    czyli wszystko zależałoby od tego, czy istnieją nieprzekraczalne bariery
    miedzy poziomami zamysłów. ;-)
    --
    qo |) CPL: cs[0..1] (ss[0..1]) p lvl of curr code!
    _x/ , RPL: seg_sel[0..1] privilege lvl of seg_sel!
    ,__ -- __ -- DPL: 2._word_of_seg_desc[13..14]:`f seg_desc ,