eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programming › Numeryczne symulacje przepływu i symulacje cząsteczkowe. Filmik.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 1. Data: 2009-10-05 15:44:29
    Temat: Numeryczne symulacje przepływu i symulacje cząsteczkowe. Filmik.
    Od: Jan Górski <j...@g...com>

    Ostatnio zauważyłem, że pojawiają się fajne symulacje cieczy bazujące
    na cząsteczkach ( particles ). Ciekawi mnie jak to jest zrobione. Ktoś
    próbował ?

    http://www.youtube.com/watch?v=RSak5h7by74&feature=r
    elated

    Ja ostatnio zmajstowałem podobną symulację opartą na punktach masowych
    połączonych sprężynami. Tutaj, wydaje się, 'sprężyny' reagują tylko na
    zbytnie zbliżenie obiektów. Jak realizuje się interakcję z punktami
    otaczającymi ? Jakieś tablice indeksujące cząstki w okolicy? Bo
    algorytm wyszukiwania N-najbliższych cząstek jest przecież za wolny. A
    optymalizacja wydaje się niezła, zważywszy, że jest to java.

    Z tym, że chyba żadnych skomplikowanych struktur charakterystycznych
    dla cieczy się nie uzyska, jak na przykład karman vortex, co da się
    łatwo napisać warunkując spełnienie równania ciągłości (metoda
    SIMPLE).

    http://www.youtube.com/watch?v=ib-jo-nFxgM


  • 2. Data: 2009-10-05 18:15:10
    Temat: Re: Numeryczne symulacje przepływu i symulacje cząsteczkowe. Filmik.
    Od: arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>

    Jan Górski pisze:
    > Jak realizuje się interakcję z punktami
    > otaczającymi ? Jakieś tablice indeksujące cząstki w okolicy? Bo
    > algorytm wyszukiwania N-najbliższych cząstek jest przecież za wolny.

    R-Tree ?



  • 3. Data: 2009-10-05 19:11:23
    Temat: Re: Numeryczne symulacje przepływu i symulacje cząsteczkowe. Filmik.
    Od: Mateusz Loskot <s...@s...net>

    arturbac wrote:
    > Jan Górski pisze:
    >> Jak realizuje się interakcję z punktami
    >> otaczającymi ? Jakieś tablice indeksujące cząstki w okolicy? Bo
    >> algorytm wyszukiwania N-najbliższych cząstek jest przecież za wolny.
    >
    > R-Tree ?

    Ogólniej?

    http://gist.cs.berkeley.edu/gist1.html

    Pozdrawiam
    --
    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    Charter Member of OSGeo, http://osgeo.org


  • 4. Data: 2009-10-05 20:00:29
    Temat: Re: Numeryczne symulacje przepływu i symulacje cząsteczkowe. Filmik.
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...pl>

    arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał(a):

    > Jan Górski pisze:
    > > Jak realizuje się interakcję z punktami
    > > otaczającymi ? Jakieś tablice indeksujące cząstki w okolicy? Bo
    > > algorytm wyszukiwania N-najbliższych cząstek jest przecież za wolny.
    >
    > R-Tree ?

    Chyba zależy jak "gęsto" są ułożone cząstki. Jeśli cząstki są umieszczone w
    dwuwymiarowej tablicy NxM i dużo (np. 90%) elementów tablicy jest zajmowanych
    przez jakąś cząstkę, to indeksowanie nie wiele pomoże.

    Pozdrawiam






    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 5. Data: 2009-10-06 06:58:09
    Temat: Re: Numeryczne symulacje przepływu i symulacje cząsteczkowe. Filmik.
    Od: Szymon Malinowski <m...@i...fuw.edu.pl>

    Jan Górski pisze:
    > Ostatnio zauważyłem, że pojawiają się fajne symulacje cieczy bazujące
    > na cząsteczkach ( particles ). Ciekawi mnie jak to jest zrobione. Ktoś
    > próbował ?
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=RSak5h7by74&feature=r
    elated
    >
    > Ja ostatnio zmajstowałem podobną symulację opartą na punktach masowych
    > połączonych sprężynami. Tutaj, wydaje się, 'sprężyny' reagują tylko na
    > zbytnie zbliżenie obiektów. Jak realizuje się interakcję z punktami
    > otaczającymi ? Jakieś tablice indeksujące cząstki w okolicy? Bo
    > algorytm wyszukiwania N-najbliższych cząstek jest przecież za wolny. A
    > optymalizacja wydaje się niezła, zważywszy, że jest to java.
    >
    > Z tym, że chyba żadnych skomplikowanych struktur charakterystycznych
    > dla cieczy się nie uzyska, jak na przykład karman vortex, co da się
    > łatwo napisać warunkując spełnienie równania ciągłości (metoda
    > SIMPLE).
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=ib-jo-nFxgM

    Ogólnie podejsc czasteczkowych (lagraznzowakch)jest mnostwo i nie sa
    bynajmniej dzielem oststnich lat, choc w wiekszosci zastosowan
    "klasyczne" rozwiazywanie numeryczne rownan hydrodynamiku metodami
    eulerowskimi i (semi)lagranzowskimi jest nie do zastapienia.
    Poczytaj np. http://en.wikipedia.org/wiki/Smoothed-particle_hydro
    dynamics
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dissipative_particle_dy
    namics
    a nawet
    http://en.wikipedia.org/wiki/Molecular_dynamics

    W dwuwymiarowej hydrodynamice stosuje sie tez fajna forme modelowania
    przeplywow pray pomocu specyficznych "czastek", tzw. wirow punktowych,
    nazywa sie to "vortex methods" alo "discrete vortex methods", np:
    http://www.cambridge.org/us/catalogue/catalogue.asp?
    isbn=9780521061704
    Pozdrawiam
    SM


  • 6. Data: 2009-10-07 07:53:45
    Temat: Re: Numeryczne symulacje przepływu i symulacje cząsteczkowe. Filmik.
    Od: mgk <m...@w...pl>


    > R-Tree ?

    Nie bylbym pewien. R-Tree jest dobre dla statycznej geometri gdzie raz
    budujemy drzewo. Tutaj przy kazdej iteracji musimy drzewo przebudowac.
    Ale z drugiej strony nie widze tez nic sensowniejszego. I tak
    zbudowanie za kazdym razem drzewa bedzie szybsze niz liczenie tego
    jakims brute forcem. Ale np moze juz nie byc szybsze niz poprostu
    podzielenie przestrzeni na MxNxK sektorow. Gorsze niz R-tree ale nie
    wymaga generowaniad drzewa. Trzeba by potestowac oba podejscia i
    zobaczyc ktore szybsze.


  • 7. Data: 2009-10-07 11:55:47
    Temat: Re: Numeryczne symulacje przepływu i symulacje cząsteczkowe. Filmik.
    Od: Jan Górski <j...@g...com>

    > Nie bylbym pewien. R-Tree jest dobre dla statycznej geometri gdzie raz
    > budujemy drzewo. Tutaj przy kazdej iteracji musimy drzewo przebudowac.
    > Ale z drugiej strony nie widze tez nic sensowniejszego. I tak
    > zbudowanie za kazdym razem drzewa bedzie szybsze niz liczenie tego
    > jakims brute forcem. Ale np moze juz nie byc szybsze niz poprostu
    > podzielenie przestrzeni na MxNxK sektorow. Gorsze niz R-tree ale nie
    > wymaga generowaniad drzewa. Trzeba by potestowac oba podejscia i
    > zobaczyc ktore szybsze.

    Cząsteczka mogłaby być strukturą zawierającą masę,pozycje i prędkość.

    Wydaje się, że indeksowanie w tabeli będzie szybsze. Zwłaszcza, że
    indeksuje się w zasadzie tylko liczbę cząsteczek w danej przestrzeni
    (gęstość). Problemem tu jest wykonanie operacji dzielenia i
    'rzutowania' współrzędnych symulacji, na komórki tabeli. Dalej na tym
    operuje się kernelem konwolucyjnym znajdując gradienty.

    Dzielenie typu int można zastąpić przesunięciem bitowym, dlatego
    dobrze, aby wielkość symulacji podzielona przez wielkość tabeli była
    potęgą 2, podobnie dobrze, aby wymiary tabeli były potęgami 2, a
    dostęp do nich był sekwencyjny.


    Spotkałem się ze stwierdzeniem, że dla dużych tablic wymiar będący
    potęgą 2 jest obarczony dużym zwolnieniem prędkości. Czy ktoś wie
    dlaczego ?

    Jeśli chodzi o to podejście to postaram się napisać algorytm w c++ i
    podrzucić tu kod. Może uda się to jakoś wspólnie zoptymalizować.


  • 8. Data: 2009-10-07 19:10:54
    Temat: Re: Numeryczne symulacje przepływu i symulacje cząsteczkowe. Filmik.
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 7 Paź, 13:55, Jan Górski <j...@g...com> wrote:

    > Jeśli chodzi o to podejście to postaram się napisać algorytm w c++ i
    > podrzucić tu kod. Może uda się to jakoś wspólnie zoptymalizować.

    Fajne zadanie, sam bym się pobawił gdybym miał czas :)
    Na początku optymalizacją zapisu się nie przejmuj za bardzo, napisz
    porządnie, bez błędów, żeby był ładny efekt. Jak zacznie działać
    to dopiero wtedy można pomyśleć o optymalizacji.

    Pozdrawiam


  • 9. Data: 2009-10-18 17:30:08
    Temat: Re: Numeryczne symulacje przepływu i symulacje cząsteczkowe. Filmik.
    Od: Jan Górski <j...@g...com>

    Napisałem, narazie na kartce krótki artykulik jak możnaby to zrobić.
    Dostępny tutaj :

    http://gdlpogoda.republika.pl/ParticleSimulation.pdf


    Po części jest to coś przeczytane ( PIC - particle in cell ), po
    części powymyślane. Proszę o sugestie, co tu pozmieniać i czy to się
    nadaje na implementację, czy może należy coś dopracować w teorii.


  • 10. Data: 2009-10-18 21:26:39
    Temat: Re: Numeryczne symulacje przepływu i symulacje cząsteczkowe. Filmik.
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 18 Paź, 19:30, Jan Górski <j...@g...com> wrote:
    > Napisałem, narazie na kartce krótki artykulik jak możnaby to zrobić.
    > Dostępny tutaj :
    >
    > http://gdlpogoda.republika.pl/ParticleSimulation.pdf
    >
    > Po części jest to coś przeczytane ( PIC - particle in cell ), po
    > części powymyślane. Proszę o sugestie, co tu pozmieniać i czy to się
    > nadaje na implementację, czy może należy coś dopracować w teorii.

    Zazdroszczę zabawy efektami cząsteczkowymi :) Niestety nie mam czasu
    aby samemu coś napisać :)

    Pozdrawiam

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: