  • 1. Data: 2009-10-06 22:55:49
    Temat: Szukanielko usług (serwerów) w LANie...
    Od: MIster X <s...@g...com>

    Mam zamiar napisać aplikację sieciową, która łączyłaby się z innymi
    apps'ami po LANie... Tylko nie wiem jak zrealizować wyszukiwanie
    dostępnych kompów w sieci LAN...

    Idea: Każdy uruchamia aplikację i nikt nie podaje expliciti adresu
    innego komputera. Jeśli da się, to dodatkowo każda aplikacja pracuje
    na innym porcie... (załóżmy ze zakres portów można by powiedzmy
    zawęzić.. jeśli to konieczne)...

    Cel: Każda aplikacja wykryje obecność wszystkich pozostałych aplikacji
    dostępnych w sieci LAN...

    Pytanie i idea zrodziła się na podstawie chęci poznania sposobu
    wykrywania w LANie serwerów np, do gier...

    Czy jest jakiś sposób poza brute-force.. (przeszukanie wszystkich IP w
    danym zakresie....) ??

    Poza tym w jeśli nie da się inaczej niż brute'm... to jak najlepiej
    sprawdzać czy istnieje połączenie?... UDP? TCP?...

    Dzięki z góry

  • 2. Data: 2009-10-07 04:20:32
    Temat: Re: Szukanielko usług (serwerów) w LANie...
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    MIster X pisze:
> [...]
    > dostępnych kompów w sieci LAN...
    >

    > Pytanie i idea zrodziła się na podstawie chęci poznania sposobu
    > wykrywania w LANie serwerów np, do gier...

    Po pierwsze hint słowo broadcast, wszystkie lan-chaty od tego zaczynają.

    Po drugie są profesjonalne protokoły/usługi z elementem wyszukiwania,
    nasuwa mi sie SMB czyli siec windows, oraz randez-vous popularny w
    okolicach Mac.

  • 3. Data: 2009-10-07 05:12:14
    Od: MAcks <n...@s...mnie>

    W dniu 07.10.2009 00:55, MIster X pisze:

    > Mam zamiar napisać aplikację sieciową, która łączyłaby się z innymi
    > apps'ami po LANie... Tylko nie wiem jak zrealizować wyszukiwanie
    > dostępnych kompów w sieci LAN...

    Może zajrzyj jak oni to robią: http://avahi.org/

    M.

  • 4. Data: 2009-10-07 06:26:35
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain>

    Dnia Wed, 07 Oct 2009 07:12:14 +0200, MAcks napisał(a):

    > Może zajrzyj jak oni to robią: http://avahi.org/

    Tylko niech się kolega za dokładnie tym nie sugeruje, bo
    avahi jest trochę popsute.

    Pozdrawiam,
    Waldek

  • 5. Data: 2009-10-07 12:48:32
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Idea: Każdy uruchamia aplikację i nikt nie podaje expliciti

    explicite. to z fhauncuskiego.

    > Cel: Każda aplikacja wykryje obecność wszystkich pozostałych aplikacji
    > dostępnych w sieci LAN...

    1. Aplikacja przykleja się do portu UDP i oczekuje na paczkę detekcji. Gdy
    go odbierze, zgłasza obecność wysyłając odpowiedź do pytającego.

    2. Podczas detekcji innych klientów aplikacja wysyła pakiet broadcast UDP i
    czeka na odpowiedzi, o których mowa w punkcie pierwszym.

    Te dwa punkty powinny być w osobnych wątkach, bo nasłuch (pkt. 1) powinien
    działać przez cały czas.

    --
    Azarien