  • 31. Data: 2009-04-20 16:04:21
    Temat: Re: obiektyw do krajobrazu ,pomocy!!!
    Od: "artur" <a...@p...onet.pl>

    > obiektywy maja to do siebie , ze zaczynaja dobrze rysowac po
    > przymknieciu o 1 , 2 przyslony
    > czyli z obiektywu o jasnosci np 6,3 , zeby zaczal dobrze rysowac robi
    > sie ok 11- to troche  za ciemno
    >
    > z kolei majac obiektyw o jasnosci np 2,8  ma sie juz obiektyw
    > przyzwoicie rysujacy od przyslony ok 4.0

    co byś powiedział na sigmę 17-70 f2,8-4,5?

  • 32. Data: 2009-04-21 06:25:31
    Od: j...@a...at

    > co byś powiedział na sigmę 17-70 f2,8-4,5?

    > --

    nie mam tego obiektywu wiec nic pewniego nie moge powiedziec , a
    zmyslac nie chce.
    zakres ogniskowych jest interesujacy, testy rozdzielczosci wypadaja
    przyzwoicie .
    problemem moze byc AF , czy bedzie wspolpracowal od razu z c450 czy
    trzeba bedzie dokonac justacji w warsztacie sigmy?.
    Interesujacy cenowo.

  • 33. Data: 2009-04-21 07:58:13
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_>

    artur wrote:
    > zoom

    > co byś powiedział na sigmę 17-70 f2,8-4,5?

    Bez sensu. 2.8 konczy sie w tym obiektywie przy 20mm. poza tym do
    krajobrazu nie potrzebujesz jasnego obiektywu - nie ma manewrow z glebia
    ostrosci, nie ma rowniez krajobrazow sportowych, wiec dowolnie ciemny
    obiektyw na statywie zalatwi sprawe. Sigma 50/2.8 ktora masz idealnie
    nadaje sie do zdjec, jakie sam pokazales ze ci sie podobaja, ktore nie
    sa robione szerokimi katami. Sigma 17-70 nie da wiele w stosunku do
    18-55, ktory juz masz. Na twoim miejscu, jesli chcesz kupic jakikolwiek
    obiektyw wybralbym 10-22.. zreszta mozesz wypozyczyc Sigme 10-20,
    17-70 na weekend i zobaczyc co bardziej ci odpowiada (
    http://www.sigma-procentrum.pl/ )

    --
    http://www.eixsite.pl