  • 1. Data: 2009-04-19 19:32:17
    Temat: obiektyw do krajobrazu ,pomocy!!!
    Od: "artur" <a...@p...onet.pl>

    czy ktoś mi pomoze wybrać obiektyw do 450d?
    chcę kupić obiektyw do fotografi krajobrazu.Po przestudiowaniu testów na
    optyczne.pl wybrałem dwa modele;sigma 10-20 f4-5,6 oraz canon 10-22 f3,5-
    4,5.Który wybrać? Sigma tańsza,deko ciemniejsza ale czy ma to wieksze
    znaczenie w krajobrazie?.Canon ostrzejszy w centrum kadru ale droższy i coś
    mu z winietowaniem dolega.Który wybrać? a moze żaden z wymienionych i
    znajdzie się jakieś trzecie rozwiązanie?

  • 2. Data: 2009-04-19 19:47:00
    Temat: Re: obiektyw do krajobrazu ,pomocy!!!
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    witaj

    nie mialem sigmy na zywo wiec nie wiem, ale w jej samplach mi osobiscie
    czegos brakowało. oczywiscie od razu załóż wysyłkę sigmy do ostrzenia - to
    juz ćwiczyłem na innej sigmie i pomaga. chyba ze Ci się pofarci przebrac
    pare sztuk w sklepie i trafic jak ta lala. ale kilka sztuk (wiecej niz jedna
    znaczy sie) mają chyba tylko w Sigma ProCentrum - w normalnych sklepiszczach
    raczej nie ma co liczyc na wiecej niz jedną.

    skusiłem sie na canona i jestem z niego baaaaaaaaaardzo zadowolony. szkiełko
    jest boskie. no i zadnych problemow z focusem.

    ja bym obstawial to drugie szkielko. nie rozczarowałem się.

    --

    Sebastian

  • 3. Data: 2009-04-19 20:44:43
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "artur" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mu z winietowaniem dolega.Który wybrać? a moze żaden z wymienionych i
    > znajdzie się jakieś trzecie rozwiązanie?

    Miałem jeden i drugi. Optycznie są to bardzo podobne obiektywy. Na 10mm
    Sigma wydawała mi się nawet nieco ostrzejsza. Canon za to chyba nieco lepiej
    oddaje kontrasty i ładniej pracuje pod światło - ale nie jest to duża
    różnica. Zostałem przy Canonie z lenistwa ;) (korzystam z DPP i Canon bez
    sztuczek pozwala mi między innymi zmniejszać aberracje za pomocą tego
    programu).

    Generalnie 10-22 to porządny obiektyw, ale bez cudów - na 10mm poza centrum
    aberracje chromatyczne są widoczne. Jeśli chodzi o AF, to musiałem
    wykorzystać microadjustment właśnie w wypadku Canona... Sigma też nie
    trafiała idealnie, ale źle nie było. Sigma w zestawie ma zgrabną osłonę
    przeciwsłoneczną, natomiast za monstrualną ;) osłonę do Canona trzeba sporo
    zapłacić (zamiennik u mnie się nie sprawdził - zakładanie to była udręka).

    --
    Lol

  • 4. Data: 2009-04-19 21:18:49
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    artur pisze:
> [...]
    > mu z winietowaniem dolega.Który wybrać? a moze żaden z wymienionych i
    > znajdzie się jakieś trzecie rozwiązanie?

    moim zdaniem oba to świetne obiektywy, sam mam canona 10-22, widziałem w
    sieci dużo znakomitych zdjęć robionych także sigmą.
    ale jedna uwaga : to baaaardzo szerokie obiektywy i do krajobrazu moze
    nawet moim zdaniem za szerokie.

    pozdrowienia
    Andrzej

  • 5. Data: 2009-04-20 05:49:58
    Od: j...@a...at

    On 19 Apr., 21:32, "artur" <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > mu  z winietowaniem dolega.Który wybrać? a moze żaden z wymienionych i
    > znajdzie się jakieś trzecie rozwiązanie?

    nic nudniejszego niz zdjecie krajobrazu robione b szerokim katem.
    Widac na raz wszystko czyli nic
    ostatecznie to kwestia mozliwosci finansowych i kazdy moze sobie kupic
    co chce , ale z drugiej strony kazdy ma te mozliwosci finansowe jakos
    ograniczone.
    Czy tylko o zdjecia krajobrazu chodzi ?
    Obiektywy o tym zakresie ogniskowym maja zdecydowanie nizsza
    rozdzielczosc , zdjecia nie sa rzeczywiscie bardzo ostre, probojac
    rozpoznac szczegol spotyka nas rozczarowanie.

    Oddzielnym zagadnieniem jest jakosc zdjec z 450d z b szerokimi
    obiektywami ( wspolpraca z matryca) - mozesz przezyc rozczarowanie ,
    jesli zobaczylbys zdjecie ronione tymi obiektywami wyzszymi modelami.

    w zdjeciach krajobrazu lepsze wyniki techniczne mozna uzyskac
    skladajac panorame z np dwoch zdjec robionych dluzsza ogniskowa.
    To sie sklada automatycznie , paroma przycisnieciami myszki. Jakosc
    zdjecie lepsza , rozdzielczosc parokrotnie wyzsza i w sumie trwa
    krocej niz wymiana obiektywu.
    Krajobraz ma to do siebie ze jest malo ruchliwy.

    wiem to nie jest odpowiedz na pytanie .

    Moja odpowiedz bylaby do canona oryginalny obiektyw canona

  • 6. Data: 2009-04-20 06:33:15
    Od: "artur" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > wiem to nie jest odpowiedz na pytanie .
    >
    > Moja odpowiedz bylaby do canona oryginalny obiektyw canona

    Kurcze,chyba masz rację,jezeli kupiłbym obiektyw o takich ogniskowych to
    miałby on bardzo ograniczone zastosowanie, tylko do krajobrazu i fotografi we
    wnętrzach.Zakładałbym go kilkanaście razy w roku a 3,5 k drogą nie chodzi.Jaki
    przedział ogniskowych polecałbyś do 450 d aby jeden obiektyw zastąpił mi
    dwa /umiarkowany szeroki kąt i umiarkowany tele/ czy da sie coś takiego
    wybrać?Idę na optyczne.pl może coś znajdę

  • 7. Data: 2009-04-20 06:43:23
    Od: j...@a...at

    On 20 Apr., 08:33, "artur" <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > dwa  /umiarkowany szeroki kąt i umiarkowany tele/ czy da sie coś takiego
    > wybrać?Idę na optyczne.pl może coś znajdę

    Optyczni to bardzo pomocny serwis ale zwroc uwage , ze testy sa
    robione najczescie z c20d.

    ten sam obiektyw z inna matryca moze zachowac sie calkiem odmiennie.

    ja mam z c450d ( 3 egzemplarze) najgorsze z mozliwych doswiadczen i
    zalecilbym zamiast wkladac pieniadze w optyke , ktorej jakosc bedzie
    cial c450d niemilosiernie sprzedaj dla osoby mniej wymagajacej bedzie
    moze zadowolona , doloz i kup lepszy.
    jesli chcesz lub musisz pozostac przy c450d to mozesz pozostac przy
    kicie 18-55 IS
    to marny obiektyw ale i body jest marne. Canon wiedzial co robil
    puszczajac ten zestaw.
    Jesli wlozysz drogi , przyzwoity obiektyw , szansa ze c450d
    wykorzysta jego mozliwosci jest minimalna.

    Ja do takich celow uzywam 20/2,8 usm , ale musze natychmiast
    stwierdzic ze z 450d ten obiektyw nie wspolpracowal , wystepowaly
    wszystkie mozliwe bledy , teraz z wyzszym modelem ten sam obiektyw
    pracuje mozna powiedziec rewelacyjnie.

  • 8. Data: 2009-04-20 07:09:21
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 22:49:58 -0700, jansal raczył(a) był(a) napisać:

    > Oddzielnym zagadnieniem jest jakosc zdjec z 450d z b szerokimi
    > obiektywami ( wspolpraca z matryca) - mozesz przezyc rozczarowanie ,
    > jesli zobaczylbys zdjecie ronione tymi obiektywami wyzszymi modelami.

    Możesz rozwinąć? Co takiego jest w matrycy 450D, co tak wpływa na
    współpracę z szerokimi szkłami?

  • 9. Data: 2009-04-20 07:28:59
    Od: j...@a...at

    On 20 Apr., 09:09, H5N1 <m...@t...aster.pl> wrote:
    > Dnia Sun, 19 Apr 2009 22:49:58 -0700, jansal raczył(a) był(a) napisać:

    > Możesz rozwinąć? Co takiego jest w matrycy 450D, co tak wpływa na
    > współpracę z szerokimi szkłami?

    dlugo by pisac , jeden obraz powie wiecej niz milion slow.

    jesli znajde troche czasu to odszukam i pokaze zdjecie robione tym
    samym obiektywem raz c450d , raz c50 d i dla porownania tania
    hybryda,

    kolosalna roznica na niekorzysc c450d - odstaje nawet za hybryda i to
    sporo.

  • 10. Data: 2009-04-20 07:31:40
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    H5N1 pisze:
    > Możesz rozwinąć? Co takiego jest w matrycy 450D, co tak wpływa na
    > współpracę z szerokimi szkłami?

    Nic nie jest, rozmawiasz z tutejszym trollem po prostu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl