  • 11. Data: 2010-07-27 17:12:01
    Temat: Re: odciecie paliwa po zdjeciu nogi z gazu - Corsa B i nie tylko
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    J.F. pisze:

    > Mysle ze mozesz przyjac za pewnik ze ma.
    > Czemu nie dawac, skoro to tylko software.

    Wiesz, wiele rzeczy to "tylko software" albo inna duperela, a montują
    tylko za dopłatą nieproporcjonalną do wartości (np. gniazdka zapalniczki).

  • 12. Data: 2010-07-27 21:05:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    Andrzej Lawa wrote:

    > No właśnie - jak można ewentualnie sprawdzić, czy coś takiego jest?

    Jakimś analizatorem spalin. ;) Albo podłączyć się pod lambdę (jeśli
    jest). ;)

    > Poza tym - jak można to wydedukować w innych samochodach? Jasne jak jest
    > "komputer" - czyli samochód wyświetla na bieżąco zużycie paliwa. Jak
    > spada do 0 to ma odcięcie ;)

    Jeśli wtrysk jest sterowany elektronicznie to na 99,9% przy hamowaniu
    silnikiem paliwo nie jest podawane. Oczywiście do momentu zejścia w
    okolice obrotów biegu jałowego.

    --
    ignorance is bliss

  • 13. Data: 2010-07-27 21:55:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Jul 2010 13:11:34 +0200, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"

    >Jesli silnikiem zawiaduje jakis kalkulatorek - zaden.
    >Jesli silnik z rodziny: prad na rozruch i jazda do dna zbiornika - juz
    >nie takie proste. OIDP ten silnik w Corsie to wlasnie druga opcja.

    Na Corsie sie nie znam, ale w starych silnikach ciezarowkowych byl
    regulator odsrodkowy. Chyba byl potrzebny do przyjemnej pracy.

    Wystarczy ze obroty sa wysokie a pedal malo wcisniety i regulator
    bedzie zmniejszal dawke paliwa - wystarczy mu pozwolic dobic do zera.

    J.

  • 14. Data: 2010-07-28 08:14:14
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    J.F. pisze:

    > Wystarczy ze obroty sa wysokie a pedal malo wcisniety i regulator
    > bedzie zmniejszal dawke paliwa - wystarczy mu pozwolic dobic do zera.

    Tylko, ze diesel sterowany jest dawka paliwa, a nie powietrzem. jak
    pedal "lekko" wcisniety to i paliwo w malej dawce jest podawane.
    Ciezarowki za to byly wyposazane w inne systemy hamowania silnikiem. Jak
    pamietam z lektury o polskiej motoryzacji ciezarowej juz za czasow Stara
    montowane byly klapy na kolektorze wydechowym w celu ograniczenia
    przeplywu spalin i jednoczesnie wyhamowywania silnika.

    Zeby sie upewnic trzeba by poczytac w jakiejs madrej ksiazce, niestety
    swoja sprzedalem tuz po tym, jak pozbylem sie Corsy.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 15. Data: 2010-07-28 12:05:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    to pisze:

    > Jeśli wtrysk jest sterowany elektronicznie to na 99,9% przy hamowaniu
    > silnikiem paliwo nie jest podawane. Oczywiście do momentu zejścia w
    > okolice obrotów biegu jałowego.

    Jasna sprawa ;)

    No nic, póki co odpowiedzi z google są mieszane. W każdym razie będę
    jeździł tak, jakby było odcinane - póki co zszedłem z zużyciem z 6,35 do
    5 l/100km (w międzyczasie zmieniając opony - były za małe, zawieszenie,
    filtr powietrza i regulując geometrię).

    Jazda lekko-miejska.

  • 16. Data: 2010-07-28 12:48:41
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-07-27 12:28, Agent pisze:

    > Może masz racje ale to łatwo zrealizować. Jest przecież elektrozawór
    > gaszący silnik. Moze jest uzywany rowniez podczas hamowania silnikiem?

    ten elektrozawór zwykle odcina paliwo przed pompą. Jak by go używać podczas jazdy to
    pompa
    mechaniczna chodziła by na sucho - jeden dłuższy zjazd z górki i po kompresji w
    pompie.

  • 17. Data: 2010-07-28 21:47:37
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Jul 2010 07:58:44 +0200, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
    <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> wrote:

    >Nie prawda. Nawet Polonez na polskim gaźniku posiadal ZHS (zawór
    >hamowania silnikiem).

    PF125p też, tak BTW.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 18. Data: 2010-07-30 18:13:16
    Od: dooh <d...@w...pl>

    Dnia Tue, 27 Jul 2010 02:37:52 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Gaźnikowce tego nie mają, chyba że jakaś dziwna samoróbka (dodatkowe
    > sterowanie zaworu iglicowego np.).

    Jak przytaczają poloneza z ZHS to ja prztoczę malucha eleganta (elx) z
    modułem CUT-OFF...

    --
    duhy

  • 19. Data: 2010-08-11 13:55:31
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > jeździł tak, jakby było odcinane - póki co zszedłem z zużyciem z 6,35 do
    > 5 l/100km (w międzyczasie zmieniając opony - były za małe, zawieszenie,

    Corsa B 1,5D paliła Tobie ponad 6 litrów?? TO ja w swoim Golfie MK3
    1,9TD nie osiągam 6 litrów. Przeważnie mieszczę się w 5,4 - 5,7 litra.
    Apropo Corsy to Moja Kobitka ma takową 1,5D '94 rok i według moich
    wyliczeń ona nie chce spalić więcej jak 5 litrów i to przy ostrym
    traktowaniu :) Jazda pół na pół.