  • 1. Data: 2010-07-27 02:37:52
    Temat: odciecie paliwa po zdjeciu nogi z gazu - Corsa B i nie tylko
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    No właśnie - jak można ewentualnie sprawdzić, czy coś takiego jest?

    Mam Corsę B (1.5D) i w sumie nie wiem ;)

    Poza tym - jak można to wydedukować w innych samochodach? Jasne jak jest
    "komputer" - czyli samochód wyświetla na bieżąco zużycie paliwa. Jak
    spada do 0 to ma odcięcie ;)

    Gaźnikowce tego nie mają, chyba że jakaś dziwna samoróbka (dodatkowe
    sterowanie zaworu iglicowego np.).

    A reszta? Np. "najmniejsza" wersja nowej (6-letniej) Pandy? W
    instrukcjach też jakoś o tym nie piszą...

    Wypowiedzi wyszukane w google też nie dają 100% pewności...

  • 2. Data: 2010-07-27 07:40:09
    Od: mateoos <m...@w...pl>

    > Gaźnikowce tego nie mają, chyba że jakaś dziwna samoróbka (dodatkowe
    > sterowanie zaworu iglicowego np.).

    Gaźnikowe Polonezy miały ZHS, czyli Zawór Hamowania Silnikiem.

  • 3. Data: 2010-07-27 07:58:44
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Ave!
    >
    > No właśnie - jak można ewentualnie sprawdzić, czy coś takiego jest?
    >
    > Mam Corsę B (1.5D) i w sumie nie wiem ;)

    Przypuszczam, ze ze wzgledow technicznych (calkowicie mechaniczne
    sterowanie pompa) w tym silniku nie wystepuje odciecie paliwa podczas
    hamowania.

    > Poza tym - jak można to wydedukować w innych samochodach? Jasne jak jest
    > "komputer" - czyli samochód wyświetla na bieżąco zużycie paliwa. Jak
    > spada do 0 to ma odcięcie ;)

    Jesli dobrze sie wczujesz w prace silnika to spokojnie mozna odczuc
    moment odlaczenia zasilania paliwem podczas hamowania silnikiem.

    > Gaźnikowce tego nie mają, chyba że jakaś dziwna samoróbka (dodatkowe
    > sterowanie zaworu iglicowego np.).

    Nie prawda. Nawet Polonez na polskim gaźniku posiadal ZHS (zawór
    hamowania silnikiem).

    > A reszta? Np. "najmniejsza" wersja nowej (6-letniej) Pandy? W
    > instrukcjach też jakoś o tym nie piszą...

    Na dzien dzisiejszy jest to wymog ekologiczny, wiec kazdy samochod
    spelniajacy normy emisji spalin (EURO2? EURO1?) jest wyposazony w uklad
    odciecia zasilania w trakcie hamowania silnikiem.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen Xantia

  • 4. Data: 2010-07-27 12:28:47
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    napisał w wiadomości news:i2lsik$3vb$1@news.onet.pl...

    > Przypuszczam, ze ze wzgledow technicznych (calkowicie mechaniczne
    > sterowanie pompa) w tym silniku nie wystepuje odciecie paliwa podczas
    > hamowania.

    Może masz racje ale to łatwo zrealizować. Jest przecież elektrozawór gaszący
    silnik. Moze jest uzywany rowniez podczas hamowania silnikiem?

  • 5. Data: 2010-07-27 12:50:43
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    Agent pisze:

    > Może masz racje ale to łatwo zrealizować. Jest przecież elektrozawór
    > gaszący silnik. Moze jest uzywany rowniez podczas hamowania silnikiem?

    Pewnie, ze sie da. Mozna i prosciej: zaworek podcisnieniowy na zasilaniu
    pompy. Pytanie tylko, czy przy konstrukcji silnika rodem z lat 80, gdzie
    w przypadku Diesla ekologia nie miala wiekszego wplywu na konstrukcje,
    takie "udogodnienie" bylo stosowane? Warunki dzialania silnika diesla
    nie wymuszaja takiego rozwiazania, inaczej w przypadku silnikow benzynowych.

  • 6. Data: 2010-07-27 12:53:07
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    Michał "HoMMeR" Paszek pisze:

    > Pewnie, ze sie da. Mozna i prosciej: zaworek podcisnieniowy na zasilaniu
    > pompy.

    TFU. Myslalem juz o drugiej czesci odpowiedzi. Zapomnij o tym zdaniu.
    Do zrealizowania takiego zadania potrzeba jeszcze elementow
    warunkujacych zalaczenie: czujnik predkosci jazdy, czujnik polozenia
    pedalu przyspieszenia i czujnik predkosci silnika. W najprostszych
    rozwiazaniach mozna nie znalezc zadnego z nich.

  • 7. Data: 2010-07-27 12:57:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    > Gaźnikowce tego nie mają, chyba że jakaś dziwna samoróbka
    > (dodatkowe
    > sterowanie zaworu iglicowego np.).

    Niektore to mialy fabrycznie. Nawet chyba bym powiedzial wiekszosc.
    Ale zostawmy ta prehistorie :-)

    > A reszta? Np. "najmniejsza" wersja nowej (6-letniej) Pandy? W
    > instrukcjach też jakoś o tym nie piszą...

    Mysle ze mozesz przyjac za pewnik ze ma.
    Czemu nie dawac, skoro to tylko software.

    A jak sie upewnic .. hm ..

    J.

  • 8. Data: 2010-07-27 12:59:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Przypuszczam, ze ze wzgledow technicznych (calkowicie mechaniczne
    > sterowanie pompa) w tym silniku nie wystepuje odciecie paliwa

    Ale co za problem przewidziec w tym mechanicznym sterowaniu takze
    dawke zero ?

    J.

  • 9. Data: 2010-07-27 13:11:34
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
    >
    > Ale co za problem przewidziec w tym mechanicznym sterowaniu takze dawke
    > zero ?

    Jesli silnikiem zawiaduje jakis kalkulatorek - zaden.
    Jesli silnik z rodziny: prad na rozruch i jazda do dna zbiornika - juz
    nie takie proste. OIDP ten silnik w Corsie to wlasnie druga opcja.

  • 10. Data: 2010-07-27 17:09:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał "HoMMeR" Paszek pisze:

    > Przypuszczam, ze ze wzgledow technicznych (calkowicie mechaniczne
    > sterowanie pompa) w tym silniku nie wystepuje odciecie paliwa podczas
    > hamowania.

    Całkowicie mechaniczne to chyba ono nie jest, bo mam jakiś taki głupi
    alarm, który się sam włącza po zamknięciu drzwi - i jak zapomnę go
    włączyć-i-wyłączyć, to rozrusznik kręci, a silnik nie odpala.

    [ciach]

    > Nie prawda. Nawet Polonez na polskim gaźniku posiadal ZHS (zawór
    > hamowania silnikiem).

    Ooo, zawsze człowiek się czegoś nowego dowie :)

    > Na dzien dzisiejszy jest to wymog ekologiczny, wiec kazdy samochod
    > spelniajacy normy emisji spalin (EURO2? EURO1?) jest wyposazony w uklad
    > odciecia zasilania w trakcie hamowania silnikiem.

    Czyli musi być w instrukcji któreś EURO - teraz ustalmy czy może być 1
    czy musi być już 2 ;)