  • 1. Data: 2015-06-25 12:34:46
    Temat: odebrane PJ
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/pona
    d-2-tys-zabranych-praw-jazdy-i-ok-20-proc-mniej-ofia
    r-na-drogach-%e2%80%9enowe-przepisy-daj%c4%85-efekt%
    e2%80%9d/ar-AAc1Q2r

    klamstewka, klamstwa, statystyka, czy rzeczywiscie nowe przepisy
    poprawily bezpieczenstwo ?

    Jesli ludzie w miastach zwolnili, to smiertelnych moze byc mniej, ale
    wczesniej 100 w miescie to raczej na jakiejs dobrej drodze, bez
    pieszych ...

    J.

  • 2. Data: 2015-06-25 12:53:15
    Temat: Re: odebrane PJ
    Od: p...@g...com

    --klamstewka, klamstwa, statystyka, czy rzeczywiscie nowe przepisy poprawily
    bezpieczenstwo ?

    nasuwa sie proste pytanie dlaczego nie zrobiono tego wczesniej i na czyje konto
    zaliczyc te wszystkie niepotrzebne ofiary ?

    PO caly czas u koryta i teraz 5 minut przed wyborami zgrywa sie na zbawce narodu ?
    populistyczna zagrywka spietranych POlitykow :-)

    P.

  • 3. Data: 2015-06-25 13:07:31
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-25 o 12:34, J.F. pisze:
> [...]
    e2%80%9d/ar-AAc1Q2r

    > klamstewka, klamstwa, statystyka, czy rzeczywiscie nowe przepisy

    kłamstwa pewnie nie, ale statystyka...
    Dlaczego nie porównali 5 lat wstecz? bo może co rok spada? a może rok
    temu była inna pogoda (więcej deszczu i ślisko, sucho i szybciej
    jechali?), jakiś dłuższy weekend wpadł czy coś?
    jak spada co rok o 10% to i tak za rok napiszą że liczba wypadków
    spadła, a nie że nic się nie zmieniło bo spada tyle co wcześniej
    U mnie tam nic się nie zmieniło, nawet na kawałeczku Lotniczej we
    Wrocławiu podnieśli 50 do 60km/h, więc mogę jechać 109 :) - ale i tak
    nie rozpędzałem się do więcej niż 100km/h (no dobra, jak się spieszyłem
    to depnąłem tam 110 bo wtedy łapię się na zieloną falę :)

    > Jesli ludzie w miastach zwolnili, to smiertelnych moze byc mniej, ale
    > wczesniej 100 w miescie to raczej na jakiejs dobrej drodze, bez pieszych

    albo w terenie zabudowanym znakiem...
    To co rzuciło mi się w oczy w Holandii - poza zabudowanym ograniczenie
    do 80, wszyscy jadą max 90, ale i tak szybciej się normalnie nie da (bo
    to drogi lokalne, a nie krajowe), a teren zabudowany... u nas stoi znak
    jak w przyszłości mogą wybudować w tym miejscu przedszkole, tam teren
    niezabudowany jest również na drodze przelotowej obok miasta (droga ze
    skrzyżowaniami, rondami, w pobliżu zabudowania) - w naszych realiach
    terenu niezabudowanego byłoby 80% mniej...

    Łukasz

  • 4. Data: 2015-06-25 13:17:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 25 Jun 2015 12:34:46 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > poprawily bezpieczenstwo ?
    > Jesli ludzie w miastach zwolnili, to smiertelnych moze byc mniej,

    Ja bym to zweryfikował obniżeniem jeszcze do 30 w terenie zabudowanym
    + fotołapka wydłużająca przy przekroczeniu na najbliższym
    skrzyżowaniu czerwone o 100%. Wszystkim stojącym wyświetlać na
    wyraźnie nr rej pojazdu, dzięki którym mają dłuższy postój. Problem z
    przekraczaniem byłby rozwiązany.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-06-25 13:25:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >PO caly czas u koryta i teraz 5 minut przed wyborami zgrywa sie na
    >zbawce narodu ? populistyczna zagrywka spietranych POlitykow :-)

    Czekaj czekaj - najpierw trzeba zadac pytanie, czy narod tego chce, ja
    np nie bardzo :-)
    Potem partia rzadzaca musi przeanalizowac czy wiecej na tym zyska, czy
    straci :-)

    Dalej - czy ten narod zdaje sobie sprawe, ze moze stracic PJ na
    jakiejs Iskrze, czy zaslonietej tablicy.
    Albo leciutko spozniajac hamowanie - a tuz za tablica stali i lapali

    Dalej - wypadkow nam od lat ubywa. Wielkich akcji nie bylo, a wypadkow
    ubywa.
    Wiec moze wielkie akcje niepotrzebne ?
    Ja sie w wolnej chwili przyjrze tym statystykom, czy aby na pewno
    widac w nich skutek.

    Te przepisy to zreszta chyba efekt sprawy Froga.

    A tak w ogole ... to mam wrazenie, ze ktos tam te dzialania sabotowal.
    Srube mozna bylo przykrecic dawno temu, a przykrecano symbolicznie ...
    tak jakby ktos musial sie wykazac ze cos robi, a naprawde nie chcial.
    I to nawet wiecej tych osob.
    Chyba byla jakas unijna dyrektywa, co by pasowalo ..

    Zebym to ja wiedzial kto ... to bym na nich zaglosowal :-)
    Bo na tego nie mam ochoty
    https://www.youtube.com/watch?v=KckjYVki0-s

    No chyba ze ... to glowny sabotazysta :-)

    J.

  • 6. Data: 2015-06-25 13:31:58
    Od: p...@g...com

    --jak spada co rok o 10% to i tak za rok napiszą że liczba wypadków spadła, a nie że
    nic się nie zmieniło bo spada tyle co wcześniej

    no cos w tym jest:

    Dane z 2012
    16 proc. mniej ofiar śmiertelnych niż w 2011 r., prawie 9 proc. mniej rannych i
    blisko 9 proc. mniej wypadków - to wstępne dane dotyczące bezpieczeństwa na polskich
    drogach w zeszłym roku i najbardziej optymistyczne od wielu lat.

    "Ufam tylko tym statystykom, ktore sam zfalszowalem" - Churchill

  • 7. Data: 2015-06-25 13:32:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    p...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > PO caly czas u koryta i teraz 5 minut przed wyborami zgrywa sie na zbawce narodu ?
    populistyczna zagrywka spietranych POlitykow :-)

    mówisz, że reszta polityków po wszystkich partiach nie rzuca
    populistycznych hasełek obiecując wszystkim, że będą piękni, młodzi,
    zdrowi i bogaci?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2015-06-25 13:32:44
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-25 o 13:17, Marek pisze:
> [...]
    > czerwone o 100%. Wszystkim stojącym wyświetlać na wyraźnie nr rej
    > pojazdu, dzięki którym mają dłuższy postój. Problem z przekraczaniem

    a ja bym obniżył do 10 w zabudowanym (5 to za mało bo mogliby pchać
    samochody, a wtedy byłoby więcej potrąceń)

    Łukasz

  • 9. Data: 2015-06-25 13:43:22
    Od: p...@g...com

    --Czekaj czekaj - najpierw trzeba zadac pytanie, czy narod tego chce, ja np nie
    bardzo :-)

    przegapilem wlasnie jakies referendum czy jak ?

    --Potem partia rzadzaca musi przeanalizowac czy wiecej na tym zyska, czy traci :-)

    przyjmujac (na wiare) te policyjne dane i zakladajac pi razy oko 19 osob na miesiac
    to mamy najmarniej klkuset osobowy stos cial przed kancelaria prezesa rady ministrow,
    zyskiem ciezko to nazwac ...

    --Te przepisy to zreszta chyba efekt sprawy Froga.

    nonsens, Krol Europy znalazl w unijnych statystykach, taki kraj w ktorym podejrzanie
    duzo ludzi umieralo na drogach, odczytal podpis: Poland i sie zaczelo ...

    P.

  • 10. Data: 2015-06-25 13:46:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

> [...]

    > Jesli ludzie w miastach zwolnili, to smiertelnych moze byc mniej, ale
    > wczesniej 100 w miescie to raczej na jakiejs dobrej drodze, bez pieszych

    IMO zwolnili ale nie tylko w miastach ale _wszędzie_. Jeżdżę regularnie
    "zakopianką" i tak "grzecznie" jeżdżących kierowców jak tej wiosny to
    jeszcze nie pamiętam :-) To samo na trasie Katowice-Wisła.

    Ale też widzę znacznie więcej patroli niż w poprzednich latach - przy czym
    nie są nastawieni na łapanie za wszelką cenę. Np 2 tygodnie temu na
    zakopiance na odcinku z 90-tką auta spokojnie sobie jechały 100-110 i
    policjanci z dwóch mijanych tylko się przyglądali. Natomiast na poboczy
    widziałem że stali w nieoznakowanym i kogoś spisywali.

    Pozdrawiam
    Ergie