  • 1. Data: 2010-08-16 14:59:24
    Temat: [offtopic] Truecrypt
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    Wprawdzie to nie na temat grupy ale siedzą na tej grupie tęgie głowy
    więc mam nadzieję, że otrzymam jakieś wskazówki.

    Posiadam dysk SATA w zewnętrznej obudowie USB. Podzieliłem dysk na pół:
    pierwsza partycja to zwykły NTFS natomiast druga zaszyfrowałem
    Truecryptem żeby brat mi na niej nie grzebał. Oczywiście partycja
    zaszyfrowana Truecryptem jest widziana w Windowsie jako obszar
    niepodzielny na partycje. Wrzuciłem na nią sto gigabajtów swoich rzeczy
    których potrzebuję raz na rok więc nie ma potrzeby trzymać tego na
    laptoku bo miejsca mało.

    Jakież było moje zdziwienie jak dzisiaj zobaczyłem ten "obszar
    niepodzielny na partycje" jako nowy dysk logiczny NTFS.

    Wiem że to głupie pytanie, ale czy jest możliwość jakoś odzyskać tamtą
    zaszyfrowaną partycję?

    Nie przewidziałem, że można być takim gamoniem żeby formatować partycję
    będąc poinformowanym, że to nie jest obszar nieprzydzielony tylko
    zaszyfrowana partycja, która tylko wygląda jak obszar nieprzydzielony.

    Z góry dzięki

  • 2. Data: 2010-08-16 18:50:16
    Temat: Re: [offtopic] Truecrypt
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-08-2010 o 16:59:24 quasi <s...@s...spamem.pogania> napisał(a):

> [...]
    > niepodzielny na partycje" jako nowy dysk logiczny NTFS.
    >
    > Wiem że to głupie pytanie, ale czy jest możliwość jakoś odzyskać tamtą

    Marne szanse, jeżeli tylko szybko sformatował to skasował ci poczatek
    partycji,
    jeżeli full to całą, mozna podobno odzyskać nadpisane dane ale to kupa
    pieniędzy i nie wiem czy ci sie opłaci.
    Rada na przyszłość, zrób normalną partycję NTFS, na niej katalog szyfrowany
    który doddatkowo potem możesz ukryć. wtedy trochę trudniej będzie
    sformatować
    taką partycję, a brat nawet jak będzie kopiował dane na nią to ci katalogu
    nie skasuje
    najwyżej miejsca mu zabraknie. Sa programy co robią takie ukryte katalogi
    i potem je chronią.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-08-16 19:27:42
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-08-16 20:50 janusz_kk1 napisał(a):

> [...]
    > katalogu nie skasuje
    > najwyżej miejsca mu zabraknie. Sa programy co robią takie ukryte

    TrueCrypt jest dobrym rozwiązaniem i w tym przypadku - ale lepiej
    zaszyfrować nim kontener (jeden plik leżący na normalnej partycji)
    zamiast całej partycji. A bratu zabierz odpowiednie prawa NTFS aby do
    tego pliku nie miał dostępu. Chociaż jeżeli do tej pory mógł
    przeformatować dysk zewnętrzny - to co go powstrzyma i tym razem?
    Najpierw zajmij się prawami administracyjnymi do takich operacji.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2010-08-16 19:38:45
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    W dniu 2010-08-16 21:27, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > przeformatować dysk zewnętrzny - to co go powstrzyma i tym razem?
    > Najpierw zajmij się prawami administracyjnymi do takich operacji.

    Mówiły jaskółki że ch* są spółki. Kupuję większy dysk do laptopa aby
    wszystko mieć u siebie.

    Natomiast co do odzysku danych to jestem na dobrej drodze. Truecrypt na
    końcu dysku trzyma zapasowy "Volume Header" ;) więc udało mi się go
    odzyskać. Podmontowałem partycję w Truecrypcie ale jest ona pusta -
    teraz rzeźbię w DMDE i prawdopodobnie całość danych uda mi się odzyskać,
    przynajmniej w wątkach na elektrodzie które przekopałem tak piszą...

  • 5. Data: 2010-08-23 13:02:09
    Od: Bogusław Faja <z...@z...net>

    Dnia Mon, 16 Aug 2010 21:38:45 +0200, quasi napisał(a):

> [...]
    > teraz rzeźbię w DMDE i prawdopodobnie całość danych uda mi się odzyskać,
    > przynajmniej w wątkach na elektrodzie które przekopałem tak piszą...

    Witam,

    jeśli to możliwe, napisz później co zrobiłeś, aby te dane odzyskać.

    TrueCrypt to super narzędzie, ale jedna pomyłka i pozamiatane.

    pozdrawiam,