  • 41. Data: 2014-09-25 00:46:30
    Temat: Re: opony bieznikowane
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-09-24 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Ale zdaje się Tomku ze Ty nie uzytkujesz ich w standardowy sposób. :)

    Niby tak, ale "cywilnych" opon też nie użytkuję w standardowy sposób.
    A jak na nalewkach (i to takich niby wyższa półka - 400zł za oponę 15")
    przejechałem pętlę rajdu szutrowego, to zjechałem z trzema kapciami, a z
    kolei Dębice Frigo dały taką samą pętlę przejechały równie szybko, bez
    żadnego uszkodzenia (za to się zakopałem).
    Podobne doświadczenia mam z oponami na asfalt.

    Więc oczywiście - ja skatuję oponę na rajdzie 30km bardziej niż w
    30000km na drodze, ale myślę że efekt końcowy będzie dość podobny.
    Tam gdzie nalewka się uszkadza na jakiś kamieniach które ją atakują 100
    razy na sekundę, tam pewnie też polegnie w mieście na krawężnikach i
    dziurach.

  • 42. Data: 2014-09-25 01:24:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Nie wiem, do kogo piszę (bo nie widzę wszystkich
    postów) ale najwyraźniej do poBożnego Chrześcujanina... ;)
    [a to jest zawsze najważniejsze]

    >>> Pochwalony!

    Na wieki wieków...

    Są różne metody bieżnikowania (oglądałem to w TV)
    w tym ponoć takie, które niewiele odstają od tych,
    które stosowane są w produkcji nowych opon. Obok
    tych różnic -- są różnice jakościowe, gdyż jeden
    zakład pracuje porządniej niż inny. Do tego dochodzi
    sprzęt -- choćby rentgen do badania stanu/pęknięć
    kordu; jeden zakład prześwietla opony, szukając
    pęknięć kordu -- inny tylko ogląda z zewnątrz
    opony napełnione powietrzem, szukając ludzkimi
    oczami guzów. [chyba w szklanej kuli -- na głowie
    klienta zaskoczonego wypadkiem spowodowanym
    pęknięciem opony]

    Bieżniki są nakładane jako całe opaski (rozciągnięte
    tuż przed założeniem za pomocą specjalnych maszyn)
    lub nawijane z taśm. Ta pierwsza metoda jest lepsza,
    ale nie każdy zakład tak nakłada. Pokazano też inne
    metody, których nie zapamiętałem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 43. Data: 2014-09-25 20:12:44
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <542349c8$0$2365$65785112@news.neostrada.pl>
    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    > żadnego uszkodzenia (za to się zakopałem).
    > Podobne doświadczenia mam z oponami na asfalt.

    Ja za to na lotnisku w Ornecie cywilne (Eagle F1, SZ90u) zużywałem
    (kapciami) w tempie błyskawicznym (w zasadzie co impreza to kapeć).

    Dopiero po przesiadce na nalewki (Profil Sport) problem się skończył.
    Na razie 1 kapeć na cztery czy pięć startów. Przy tym zaliczyłem kilka
    takich dziur, że pierwszą myślą było "kapeć?", ale okazywało się, że
    jadą dalej. Cywile przy znacznie mniejszych uderzeniach się poddawały.

    Z tym, co przytrafił się Profilom też było ciekawie, bo złapany w
    połowie próby i w sumie dawał się nieco wyczuć, ale po zwolnieniu za
    metą w zasadzie przestałem odnosić wrażenie, że to kapeć...
    Dziura była taka, że nie ma mowy o powolnej utracie powietrza.

    Kapci w cywilnych gumach nie dało się przegapić. :-)

    --
    Jacek Politowski