  • 1. Data: 2010-12-26 14:57:02
    Temat: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jako że poprzewracało się wszystkim ostatnio, jeszcze trochę i będą
    opony jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciężej kupić
    (dobre) opony wielosezonowe.
    Po prostu jadąc trasę od wysokiej północy aż do grecji i z powrotem -
    bez sensu jest jechać na zimówkach które za chwilę znikną (a sens ich
    stosowania wg mnie przy +5'C na suchym asfalcie jest dyskusyjny, na
    mokrym przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - żadna różnica,
    kolce tylko pomogą).

    Szukam czegoś w rozmiarze 225/45 17" (felgi mam 8" = 203 szerokie wiec
    mogly by byc opony wezsze a wyzsze), co by sie nadawało na mokry zimowy
    asfalt, ale tez by przy +20'C nie znikało szybciej od śniegu. Poleccie
    coś, bo u lokalnych gumiarzy zimówki podrożały +30%, wielosezonowych nie
    ma prawie wcale (poza jakąś chińszczyzną), a na całkowicie letnich i w
    dodatku 19" nie pojadę przecież...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2010-12-26 15:46:02
    Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Niemiecki rynek wyssał wszystkie opony z Europy. Ciężko coś kupić w dobrej
    cenie, w ogóle ciężko coś kupic.

    Poszukaj wielosezonowych Hankook H730, Kumho KH21

    Paweł

  • 3. Data: 2010-12-26 15:52:28
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - żadna różnica, kolce tylko

    Masz rację, ludziom powywracało się głowie od pseudo opini marketoidów
    oraz dziennikarzy młodego pokolenia... Ludzie uwierzyli w w te bajki tak jak
    i w to, że tupolewa
    zestrzelili Rosjanie :)
    Miałem w poprzednim aucie Goodyear VECTOR-5 i to były naprawdę świetne
    opony,
    idealne na warunki polskie gdzie raz ciepło a czasem coś tam sypnie.. Super
    wielosezonówki..
    Teraz mam nowsze auto z 2-kompletami opon bo tam miał poprzedni właściel i
    nie widzę
    zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku jeździć do gumiarza.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-12-26 16:34:49
    Od: AL <a...@s...tam>

    <gkrzych> pisze:

> [...]
    > i nie widzę
    > zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku jeździć do gumiarza.

    jezeli nie widzisz roznicy miedzy zimowymi a letnimi, to albo te zimowe
    mozesz juz wyrzucic (zaoszczedzisz na gumiarzu) albo nigdy nie jechales
    po sniegu.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 5. Data: 2010-12-26 17:37:54
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-26 16:34, AL pisze:

    > jezeli nie widzisz roznicy miedzy zimowymi a letnimi, to albo te zimowe
    > mozesz juz wyrzucic (zaoszczedzisz na gumiarzu) albo nigdy nie jechales
    > po sniegu.

    Przeczytaj jeszcze raz post, do którego się odnosisz. I postaraj się go
    zrozumieć.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2010-12-26 18:26:43
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin BartekK

    > Szukam czegoś w rozmiarze 225/45 17" (felgi mam 8" = 203 szerokie wiec
    > mogly by byc opony wezsze a wyzsze)

    Na 8" 225 to raczej sensowne minimum...

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2010-12-26 19:43:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 26.12.2010 <gkrzych> <g...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > oraz dziennikarzy młodego pokolenia... Ludzie uwierzyli w w te bajki tak jak

    Może bajką jest to, że w większych temperaturach zimowe opony sie tak
    zuzywają. Próbowałem zajeździć upalnym latem zimówki Barum Polaris 2, na
    napędzanej osi, zrobiłem z 10kkm od zmiany tylnych opon na letnie, ubyło
    jakiś milimetr i w końcu wyrzuciłem z tego co pamiętam tylko dlatego, że
    jakieś rozcięcie z boku się pojawiło.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2010-12-26 20:12:39
    Od: AL <a...@s...tam>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Przeczytaj jeszcze raz post, do którego się odnosisz. I postaraj się go
    > zrozumieć.

    <cytat>
    "Teraz mam nowsze auto z 2-kompletami opon bo tam miał poprzedni
    właściel i nie widzę
    zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku jeździć do gumiarza. "
    </cytat>

    Nie widzisz roznicy miedzy wielosezonowymi a zimowymi?
    Bo ja widze i jest to duza roznica - odczuwalna zwlaszcza na sniegu

    Jesli ktos nie wyjezdza z miasta zima (w naszej szerokosci geogr.) - to
    wielosezonowe mu moze i stykna, natomiast jesli wyjezdza poza miasto (w
    domysle tereny gorskie) to wielosezonowe juz 'wymiekaja'.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 9. Data: 2010-12-26 20:24:36
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:12:39 +0100, AL napisał(a):

    > Jesli ktos nie wyjezdza z miasta zima (w naszej szerokosci geogr.) - to
    > wielosezonowe mu moze i stykna, natomiast jesli wyjezdza poza miasto (w
    > domysle tereny gorskie) to wielosezonowe juz 'wymiekaja'.

    Miałeś kiedyś GY Vector 5, czy tylko czytałeś w AŚ? Bo ja miałem GY V5,
    miałem Dębice Navigator i wiele kompletów super zimówek. Navigatory
    rzeczywiście szału nie robią, ale jeździć się da. Vectory nie ustępują w
    niczym najlepszym zimówkom. Kosztują więcej niż dobre zimówki i są warte
    tej ceny.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 10. Data: 2010-12-26 20:57:51
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

> [...]

    > jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciężej kupić (dobre)
    Nie ma dobrych opon całorocznych.
    Ostatnio kupiłem 2 komplety weekendowych-przedpołudniowych (naturalnie
    letnich i zimowych) na dojazdy do kościoła i również 2 komplety
    weekendowych-poobiednich, spacerowych. Większość to dość budżetowe Daytony i
    Fuldy. Czy są wielosezonowe jeszcze nie wiem, bo dopiero je nabyłem.
    Do wszystkich dokupiłem felgi (przekładanie samych gum to głupota),
    wyważyłem, wynająłem garaż bo w piwnicy się wszystko nie mieściło,
    dostawiłem łóżko i farelkę i tam sypiam, żeby nie biegać daleko jak muszę
    zmienić koła.
    Przed godziną wróciłem ze świąt na zimowych powrotnych Continentalach i
    jechało się bardzo dobrze, lepiej niż na wyjazdowo-docelowych tej samej
    marki. Nad ranem założę stare Dębice na dni powszednie - może do roboty
    trzeba będzie jechać.

    --
    Jotte