  • 81. Data: 2014-09-19 20:02:24
    Temat: Re: opozniony led
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości
    J.F. pisze:
    > Jedna dioda w jedna strone i LEDy w druga.
    > Swiecic bedzie, migac bedzie ... ale jaka oszczednosc :-)

    >Tylko że to samo co wyświecą diody musiałoby się wydzielić na tej
    >nieszczęsnej diodzie.

    Nie, w jedna strone LED, a w druga jedna dioda z napieciem 0.7V albo i
    mniej.

    J.

  • 82. Data: 2014-09-19 20:07:11
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 września 2014 20:02:24 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie, w jedna strone LED, a w druga jedna dioda z napieciem 0.7V albo i
    >
    > mniej.
    >

    > J.

    Po co taka kombinacja jak można dać w drugą stronę LED.

  • 83. Data: 2014-09-19 20:58:58
    Od: s...@g...com

    użytkownik bartekltg napisał:

    > Za ekranem są głośniki. Dziurki pozwalają na w miarę swobodny
    >
    > przepływ dźwięku.

    Na moich kolumnach tez jest ekran:)

    Pisza, ze chodzi o dzwiek:
    http://www.manice.org/joom2011/index.php?option=com_
    content&view=article&id=526%3Ales-etapes-de-fabricat
    ion-des-ecrans-de-cinema&catid=14%3Anews-display&Ite
    mid=254

  • 84. Data: 2014-09-20 00:45:58
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 17.09.2014 17:42, J.F. wrote:

    > A moze pare razy zwrocic w ramach niezgodnosci z umowa, to sie skonczy ?
    > :-)

    Jeśli masz w sobie odrobinę Don Kichota - tak zrób ;)
    Gdzieś natknąłem się na taką ledówkę - efekt jest taki, że jak nie wiesz
    co jest grane to nie zaświecisz. Pstrykasz... nie świeci... pstrykasz z
    powrotem... i szukasz innego wyłącznika :D
    Gdyby oprócz tego była naprawdę dobra - dałbym to światło pilotowe,
    jeśli nie - oddał to w ch...ę.

    --
    Mirek.

  • 85. Data: 2014-09-20 10:02:42
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:

    > Nie, w jedna strone LED, a w druga jedna dioda z napieciem 0.7V albo i
    > mniej.

    Przy mniejszym napięciu pójdzie większy prąd, ta dioda musiałaby
    wytrzymać rozładowanie i ponowne naładowanie kondensatora szeregowego
    całkowicie marnując tą energię. Skoro nawet chinczyki w najtańczych
    ledówkach dają mostek to chyba jednak nawet im nie opłaca się ciąć tu
    kosztów.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 86. Data: 2014-09-27 09:36:10
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-09-17 13:30, J.F. pisze:

    > Powiedzcie - skad maniera zeby "zarowki LED" startowaly z opoznieniem ?
    > Kupuje LED m.in. dlatego że maja szybki start ... a tu d* - sekunda mija
    > zanim sie racza zapalic.
    >
    > O co tu chodzi - unia zakazuje ?
    >

    > J.

    właśnie kupiłem w lidlu E27 11W LED 29.90, świeci super ciepłe światło,
    zapala się od razu, poraża jasnością więc nie wiem o czym piszesz :)

  • 87. Data: 2014-09-28 21:17:17
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    > Nie możesz widzieć stu mrugnięć na sekundę diody w której świeci luminofor,
    zasilanej przebiegiem bardzo podobnym do trapezu o bardzo dużym współczynniku
    wypełnienia i jeszcze w komplecie jest równoległy kondensator wygładzający. Jeśli
    aparat fotograficzny i kamera tego nie widzą to człowiek nie ma szans. Kamery i
    aparaty doskonale widzą światło z metalohalogenów i innych źródeł zasilanych z sieci.
    Widzą że są okresy czasu w których nie ma łuku. I jest ciemno i świecą tylko
    rozgrzane elementy. Dlatego w przypadkach w których świeci łuk a nie ma luminoforu
    źródła światła zasilane są z przetwornic podwyższających częstotliwość. Zwykłą
    ledówka ze sklepu przy filmowaniu nie sprawia żadnych problemów.

    Oj 100Hz, to bardzo mała częstotliwość, jak dla ludzkiego oka. Długość
    czasu ciemnego zależy od ilości diod w szeregu, czyli większa moc,
    zwykle znacznie więcej diod. Tym samym 'współczynnik wypełnienia'
    światła gorszy.
    Podobno są ludzie, którzy lepiej postrzegają efekt stroboskopowy. Ja do
    nich należę :(

    Opóźnione załączanie występuje, gdy jest przetwornica i diody o większym
    prądzie. Np. kilka diod 350mA.

    Mnie najbardziej irytowały zasilacze prądowe dobrego producenta, które
    'wstawały' grubo ponad sekundę, a impuls prądowy przy załączaniu miały
    ogromny - był problem z wyskakującymi esami B16, przy kilku sztukach
    równolegle.
    EdiM

  • 88. Data: 2014-09-28 21:19:54
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-09-18 20:16, Michał Lankosz pisze:

    > Antyrównolegle, to znaczy równolegle do LED, ale w przeciwnym kierunku.
    > Inaczej - w jedną stronę prąd płynie przez LED, w drugą przez
    > prostowniczą. Zrobiłem tak kiedyś wskaźnik w wyłączniku światła, chyba
    > lamp ogrodowych.

    Mostek kosztuje niewiele, a powoduje, że prąd użytkowy jest 2x większy,
    czyli kondensator szeregowy jest 2x mniejszy. A ten kondensator jest
    spory i kosztuje też swoje.
    EdiM

  • 89. Data: 2014-09-28 21:34:49
    Od: d...@g...com

    użytkownik EdiM napisał:

    > Mnie najbardziej irytowaly zasilacze pradowe dobrego producenta, ktore
    >
    > 'wstawaly' grubo ponad sekunde,

    Najnowsze drivery tj. kostki dedykowane do ledow maja pfc,
    problem jest w dostepnosci dla detalistow.
    http://www.datasheetdir.com/circuits/56/Hv9910b-Pfc-
    40w-Led-Driver.jpg

    Pisanie o czyms gorszym niz przetwornica pradowa, nawet do uzytku
    domowego mija sie z celem. Przeciez taki driver kosztuje
    w detalu 2PLN, chinol sprzeda cala przetwornice za 5 PLN.
    Dlaczego przetwornica startuje po 1s? Moze ma taki uklad
    z wbudowanym opoznieniem. Ile moze ladowac sie 10uF/400V
    przez rezystor 10 Ohm?

  • 90. Data: 2014-09-29 12:00:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
    użytkownik EdiM napisał:

    >Najnowsze drivery tj. kostki dedykowane do ledow maja pfc,
    >problem jest w dostepnosci dla detalistow.
    >http://www.datasheetdir.com/circuits/56/Hv9910b-Pfc
    -40w-Led-Driver.jpg

    Hm, czytam pdf do tego ukladu i slowa tam o PFC nie ma.

    No chyba ze w polaczeniu jak wyzej efektywnie sie tak zachowuje.
    Bo tak zasadniczo - ten uklad po wlaczeniu mosfeta czeka az prad
    narosnie do zalozonej wartosci i efekt bedzie wrecz odwrotny - im
    nizsze napiecie, tym wiekszy prad sredni.

    choc widze ze ludzie kombinuja.
    http://www.google.com/patents/US8461767

> [...]
    >w detalu 2PLN, chinol sprzeda cala przetwornice za 5 PLN.
    >Dlaczego przetwornica startuje po 1s? Moze ma taki uklad

    Ale po ch* ?
    W/w uklad tez nie ma zadnego opoznienia.

    >Ile moze ladowac sie 10uF/400V przez rezystor 10 Ohm?

    5-10ms, w zaleznosci od tego w jaki moment sinusoidy sieciowej trafi
    :-)
    Ale do zarowki malej mocy to bym dal 100 ohm.

    J.