  • 1. Data: 2009-01-01 23:52:18
    Temat: [orange] dziwny rachunek
    Od: venioo <v...@p...fm>

    mam abo w orange, w tym 50pln na OrangeWorld i internet. Ku mojemu
    zdziwieniu od dnia 26.12. zaczelo mi naliczac oplaty za korzystanie z
    internetu, mimo ze w Orange On-Line pokazuje mi "50pln do wykorzystania"
    a nabija za polaczenie z internetem.

    nie posypal im sie przez swieta system bilingowy??

    --
    venioo +Mondeo MkI +LPG +PMS
    -> http://venioo.ovh.org

  • 2. Data: 2009-01-02 00:33:14
    Temat: Re: [orange] dziwny rachunek
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    venioo napisał/a:
> [...]
    > a nabija za polaczenie z internetem.
    >
    > nie posypal im sie przez swieta system bilingowy??

    Z tego co ja tu na tej grupie kiesyś przeczytałam to powinieneś
    korzystać z telefonu przez WAP Orange lub WAP Orange GPRS, a nie przez
    GPRS (ustawienia w telefonie).
    Ja sobie korzystałam bodajże w sierpniu przez GPRS, bo używam Operę MINI
    (a ona działa przez GPRS, a nie WAP)to mi licznik nabił.
    Mądry Polak po szkodzie.

    --
    animka

  • 3. Data: 2009-01-02 01:53:34
    Od: venioo <v...@p...fm>

    Animka pisze:
> [...]
    > Ja sobie korzystałam bodajże w sierpniu przez GPRS, bo używam Operę MINI
    > (a ona działa przez GPRS, a nie WAP)to mi licznik nabił.

    Ale do tej pory korzystalem przez pare ostatnich miesiecy i wszystko
    bylo OK. Nic nie zmienialem w ustawieniach i w bilingu jest napisane jak
    zawsze ilosc kB i od 26.12. od ktorejstam godz. policzona kasa...
    W tym samym dniu wczesniej nie nabijalo kasy tylko ladnie schodzilo z
    pakietu.

    --
    venioo +Mondeo MkI +LPG +PMS
    -> http://venioo.ovh.org

  • 4. Data: 2009-01-02 09:04:06
    Od: ">>Galeon<<" <b...@p...pl>

    venioo pisze:

> [...]
    > zawsze ilosc kB i od 26.12. od ktorejstam godz. policzona kasa...
    > W tym samym dniu wczesniej nie nabijalo kasy tylko ladnie schodzilo z

    dzwon to TCOK

  • 5. Data: 2009-01-02 16:57:26
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Animka napisał:

> [...]

    Wygląda na to, że się posypał - połączenia powinny być rozliczone w ramach
    pakietu Orange World i Internet. Chyba że to połączenia typu "premium", na
    przykład streaming video z portalu orange.pl.

    > Z tego co ja tu na tej grupie kiesyś przeczytałam to powinieneś
    > korzystać z telefonu przez WAP Orange lub WAP Orange GPRS, a nie przez
    > GPRS (ustawienia w telefonie).

    Nieprawda.
    http://www.orange.pl/portal/map/map/help_archi_nyp?r
    p=help_archi_nyp?rp=archi_nyp&pageId=2884366&rc=HELP
    _PREVIOUS&articleId=2983435
    Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się, by połączenia GPRS nie były naliczane w
    ramach Orange World i Internet, a korzystam z APN zarówno WAP, jak i WWW
    (internet).

    > Ja sobie korzystałam bodajże w sierpniu przez GPRS, bo używam Operę MINI
    > (a ona działa przez GPRS, a nie WAP)to mi licznik nabił.

    Jeśli miałeś usługę Orange World i Internet, to masz podstawę do reklamacji
    (do 12 miesięcy wstecz). Być może piszesz o innej usłudze - Orange World,
    pozwalającej na nielimitowany dostęp do "mobilnego portalu" orange.pl?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2009-01-02 23:04:18
    Od: venioo <v...@p...fm>

    MarekM pisze:
> [...]
    > (do 12 miesięcy wstecz). Być może piszesz o innej usłudze - Orange World,
    > pozwalającej na nielimitowany dostęp do "mobilnego portalu" orange.pl?

    Nie nie, mam Orange World i Internet, miesieczna kwota deklarowana 50zl
    i zawsze bylo OK. Nie wiem skad nagle im sie "urodzily" oplaty. Na
    drugim telefonie (tez ORANGE) od polowy grudnia zaczelo naliczac za
    polaczenia z numerem w usludze "wybrane nymery i weekendy" i rachunek
    nagle przyszedl 3x wyzszy niz normalnie! Reklamacja w toku...

    --
    venioo +Mondeo MkI +LPG +PMS
    -> http://venioo.ovh.org

  • 7. Data: 2009-01-03 13:25:06
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    MarekM napisał/a:

    > Jeśli miałeś usługę Orange World i Internet, to masz podstawę do reklamacji
    > (do 12 miesięcy wstecz).

    Nie chce już mi się z nimi użerać. Mam 5 zł na Orange World i Internet.
    Było tu kiedyś na grupie, ze w tym przypadku trzeba korzystać w
    przeglądarki Orange World, a nie z Opery, bo Opera "nie chodzi" na WAP
    Orange GPRS, tylko na GPRS.

    Być może piszesz o innej usłudze - Orange World,
    > pozwalającej na nielimitowany dostęp do "mobilnego portalu" orange.pl?

    Nie.

    --
    animka

  • 8. Data: 2009-01-03 20:58:23
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Animka napisał:

> [...]
    > Było tu kiedyś na grupie, ze w tym przypadku trzeba korzystać w
    > przeglądarki Orange World, a nie z Opery, bo Opera "nie chodzi" na WAP

    Korzystam z Opery Mini i innych programów łączących się przez GPRS (profil:
    Internet, nie WAP), i nigdy nie zapłaciłem za takie połączenia z abonamentu
    - zawsze w ramach Orange World i Internet. W którym miejscu była wcześniej o
    tym mowa? Nie jest to informacja prawdziwa.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2009-01-03 21:14:46
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    MarekM napisał/a:

> [...]
    > - zawsze w ramach Orange World i Internet. W którym miejscu była wcześniej o
    > tym mowa? Nie jest to informacja prawdziwa.

    W profilach internetowych mam tylko:
    MMS Orange
    WAP Orange
    WAP Orange GPRS
    Internet GPRS
    Z tego co widzę, to sam "Internet" mi znikł. Tzn. jest, ale to jest
    opcja nieaktywna (do Sony Ericcson) i powinna być jeszcze druga - do
    Orange. Mój telefon to SE.

    --
    animka

  • 10. Data: 2009-01-04 21:04:39
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Animka napisał:

> [...]
    > Z tego co widzę, to sam "Internet" mi znikł. Tzn. jest, ale to jest
    > opcja nieaktywna (do Sony Ericcson) i powinna być jeszcze druga - do

    To są tylko nazwy" profili połączeń pakietowych, ważne co pod nimi się
    kryje. "Rodzaj" połączenia pakietowego definiowany jest przez APN - czyli
    nazwę nadaną przez operatora. Połączenie zwykle określane jako "Internet" to
    APN "internet" (ale chyba działa też stare "www.idea.pl"), połączenie "WAP"
    to APN "wap" (lub "wap.idea.pl"), a do MMSów stosuje się APN "mms"
    (niespodzianka;) ). Każdy "typ" połączenia może być bilingowany inaczej i
    mieć inaczej zdefiniowane uprawnienia (na przykład połączenia w ramach APNu
    mms nie są taktowane za ilość wysłanych danych, ale nie umożliwiają
    połączenia do Internetu, z innego podwórka - Plus taktuje połączenia w APNie
    WAP 10x drożej od tych "internetowych"). Jednak w Orange obydwa APNy (wap i
    internet) traktowane były do tej pory jednakowo w aspekcie wykorzystania
    pakietu Orange World i Internet (a jeśli w Twoim przypadku było inaczej,