  • 11. Data: 2009-01-04 22:15:35
    Temat: Re: [orange] dziwny rachunek
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    MarekM napisał/a:

    > To są tylko nazwy" profili połączeń pakietowych, ważne co pod nimi się
    > kryje. "Rodzaj" połączenia pakietowego definiowany jest przez APN - czyli
    > nazwę nadaną przez operatora. Połączenie zwykle określane jako "Internet" to
    > APN "internet"

    Nie mialam przedtem czasu przeanalizować tego problemu. Wczoraj
    przesłałam sobie ustawienia na Internet ze strony Orange i już chyba
    wszystko ok. Profil "Internet", w Transmisji Danych (skonfigurowany)
    pojawił się. Jeszcze nie surfowałam po internecie w telefonie, więc
    narazie nie wiem z czego mi te KB będą schodziły.
    Tak sobie myślę, że w dziale technicznym Orange mi coś pochrzanili w tym
    telefonie (zdalnie) jak tam dzwoniłam w sprawie poczty głosowej (którą
    też mi jeszcze gorzej pochrzanili i musiałam ją całkiem wyłączyć).
    Pewnie wtedy mi też zniknął profil INTERNET.

    (ale chyba działa też stare "www.idea.pl"), połączenie "WAP"
    > to APN "wap" (lub "wap.idea.pl"),

    WAP to już co innego niż profil Internet.
    Jest WAP Orange GPRS, jest WAP Orange i inne. Stara nazwa idea chyba
    jeszcze działa, ale ja mam od początku istnienia orange-orange.

    a do MMSów stosuje się APN "mms"
    > (niespodzianka;) ). Każdy "typ" połączenia może być bilingowany inaczej i
    > mieć inaczej zdefiniowane uprawnienia (na przykład połączenia w ramach APNu
    > mms nie są taktowane za ilość wysłanych danych, ale nie umożliwiają
    > połączenia do Internetu, z innego podwórka - Plus taktuje połączenia w APNie
    > WAP 10x drożej od tych "internetowych"). Jednak w Orange obydwa APNy (wap i
    > internet) traktowane były do tej pory jednakowo w aspekcie wykorzystania
    > pakietu Orange World i Internet (a jeśli w Twoim przypadku było inaczej,
    > masz podstawę do reklamacji).

    Korzystałam przez opcję GPRS, a nie Internet (chyba Ty o tym napisałeś)
    w przegladarce Opera Mini i dlatego nie schodziło mi z tego darmowego
    pakietu Orange World i Internet. Zaraz jeszcze sprawdzę, czy Opera Mini
    mi chodzi na tym profilu Internet i z czego schodzą KB danych.

    Możesz mi napisać, albo może ktoś kto wie jak najlepiej/najkorzystniej
    ustawić telefon:
    Dostęp do wiadomości tekstowych
    Transmisja CS, czy Transmisja PS?
    Ja mam zaznaczone/ustawione na Transmisja PS.
    Nie bardzo rozumiem o co tu konkretnie chodzi.

    Pozdr.

    --
    animka

  • 12. Data: 2009-01-04 22:31:33
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    MarekM napisał/a:

> [...]
    > internet) traktowane były do tej pory jednakowo w aspekcie wykorzystania
    > pakietu Orange World i Internet (a jeśli w Twoim przypadku było inaczej,

    Nawiązując do odpowiedzi wysłanej przed chwilą proszę o pomoc.
    Mam już wybrany profil Internet. Opera Mini działa...ale strasznie się
    przestraszyłam, bo wchodząc na stronę w Operze Mini łączy mnie z jakimś
    numerem +48501800800 !!!!
    To jakaś paranoja chyba. Coś tu nie tak.

    --
    animka

  • 13. Data: 2009-01-05 22:31:27
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Animka napisał:

> [...]
    > numerem +48501800800 !!!!
    > To jakaś paranoja chyba. Coś tu nie tak.

    Widać Twój profil "Internet" to połączenie CSD (komutowane, wdzwaniane), a
    nie GPRS. Dużo wolniejsze oczywiście i nie wiem, czy aby nie płatne osobno
    (co wyjaśniałoby naliczanie połączeń poza pakietem Orange World i Internet).
    Wygląda na to, że masz takie mnóstwo zdefiniowanych profili, że ciężko
    będzie "zdalnie" Ci pomóc posprzątać ten bałagan.

    Tak jak pisałem wcześniej - to, co widzisz, to tylko nazwy profili,
    zdefiniowane w Twoim telefonie, i ten prawidłowy równie dobrze może nazywać
    się Internet, Internet GPRS, jak i SuperFajnyProfil. Ważne, co kryje się w
    ustawieniach pod daną nazwą. Jeżeli nie jesteś w stanie tego poprawnie
    skonfigurować, najlepszym rozwiązaniem byłoby zresetowanie telefonu do
    ustawień fabrycznych (uwaga: stracisz prawdopodobnie książkę telefoniczną,
    wiadomości i całą resztę) i skonfigurowanie od nowa. Ewentualnie ręczne
    usunięcie wszystkich profili połączeń danych i ponowne przysłanie ustawień z
    http://ustaw.orange.pl/ - wybierz model telefonu, Dalej, a następnie
    Konfiguracja Internet po GPRS, Konfiguracja MMS, Konfiguracja WAP po GPRS.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2009-01-06 00:03:38
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    MarekM napisał/a:

> [...]
    > Wygląda na to, że masz takie mnóstwo zdefiniowanych profili, że ciężko
    > będzie "zdalnie" Ci pomóc posprzątać ten bałagan.
    Mam tylko profili co trzeba brakowało tylko profilu Internet, bo gzieś
    wyparowało z telefonu. Przesłalam sobie już na telefon ustawienia na ten
    Internet i pokazał się internet GPRS.Jest parę profili takich samych,
    ale nie da się ich usunąć, bo to wtrynił do telefonu Sony Ericsson (tak
    samo mialam w poprzednim telefonie.Oczywiście sa unieszkodliwione czyli
    nieaktywne), a ja z ich usług nie korzystam tylko z Orange.
    Zadzwonilam fo BOKU Orange i wyświetliłam temat. Powiedziano mi, że mogę
    sobie ustawić jak chcę czy to Orange GPRS, czy tylko GPRS to dane będa
    schodziły z pakietu "Word i Internet" i z Opery mogę sobie korzystać po
    GPRS. Pakiety, KB zejdą z Orange Word i Internet. No i oczuwiście potem
    uruchomiłam przeglądarkę Operę MINI, potem zajrzałam bilingi i widzę, ze
    zeszło już z tych pieniążkow , czyli pakietu "Word i Internet.
    A ten numer telefonu to +48501800800 jest jakimś punkten dostępowym do
    internetu i dobrze, że znowu zmienilam w profilach internetowych na
    Internet GPRS.
    Powiedział mi ten pan w BOK-u, że jakby nie ściągało pieniążków z
    pakietu Orabge Word i Internet (tylko z moich 50 zł abonentu na rozmowy)
    to żebym złożyła reklamację, bo tak nie moze być.
    No i cieszę się, że jak na dzień dzisiejszy jest już ok :-)

> [...]
    > http://ustaw.orange.pl/ - wybierz model telefonu, Dalej, a następnie
    > Konfiguracja Internet po GPRS, Konfiguracja MMS, Konfiguracja WAP po GPRS.

    Nie da się usunąc profili, które wtrynił Sony Ericsson Po wgraniu kiedyś
    profili z Orange tamte stały się nieaktywne, ale nie da się ich
    usunąć. Panie i panowie przy PL. Konstytucji juz z tym kombinowali i im
    się tez nie udało. Muszą zostać (ale już nieaktywne).

    JUż kiedyś informatyk w salonie Orange mi pokasował wszytko (dzwonki,
    ustawienia) jak nie mogłam się pozbyć tych Sony Ericsonowskich profili,
    ale dodali te profile które potrzeba - do Orange. Te nieaktywne
    oczywiście dalej sa w telefonie, one są nie do ruszenia.
    Dzięki za podpowiedzenie mi mniej więcej co robić - to mnie
    zmobilizowało do działania.

    Przepraszam ewentualnie za jakieś błędy i literówki, ale więłam proszka
    na sen i palce już nie trafiają tam gdzie trzeba na klawiaturze, bo
    proszek po trochu zaczyna działać.
    Pozdrówka :-)

    --
    animka