  • 51. Data: 2016-01-13 09:57:37
    Temat: Re: oscyloskop HP 54600B
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:c31e316f-51bc-40b6-a5aa-d4c8afe08a17@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 12 stycznia 2016 17:30:31 UTC+1 użytkownik janusz_k
    napisał:
    >To nie jest oscyloskop analogowy z dodatkiem samplingowym. "Pasmo
    >analogowe 100 MHz" oznacza, że wzmacniacz na wejściu ma 3 dB
    >tłumienia
    >dla sygnału 100 MHz i to wszystko.

    No wlasnie tak czytam instrukcje, czytam, i sam juz nie wiem co o tym
    myslec.
    Nie chca sie okreslic co to za oscyloskop, jak na rok 1997 to chyba
    troche dziwne.

    Ale te napisy na ekranie sugeruja, ze to jednak cyfrak.

    J.

  • 52. Data: 2016-01-13 11:10:43
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 13.01.2016 o 09:57, J.F. pisze:
> [...]
    > troche dziwne.
    >
    > Ale te napisy na ekranie sugeruja, ze to jednak cyfrak.

    Z tego co widzę w serwisówce, to on do wyświetlania ma normalny kineskop
    z odchylaniem magnetycznym, więc nie sądzę aby był analogowy z pasmem
    100MHz ;-)

    Grzegorz

  • 53. Data: 2016-01-13 18:09:31
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-13 o 11:10, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Z tego co widzę w serwisówce, to on do wyświetlania ma normalny kineskop
    > z odchylaniem magnetycznym, więc nie sądzę aby był analogowy z pasmem
    > 100MHz ;-)
    Podobnego Tektronixa w akcji widziałem u kolegi Irka (moze wywołany się
    odezwie)i wyglądało to na analogowy, bo trudno sobie wyobrazić aby dla
    20Ms/s miał
    pasmo 100Mhz, zresztą pokazał mi jak dla szybszych przebiegów oscyl
    składał przebieg, pokazywały się kropki i z czasem coraz więcej ich było.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 54. Data: 2016-01-13 18:20:20
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-12 o 22:16, J.F. pisze:

    > Ale wiesz jak to z cyfrakami - np 100Msps, a dla przebiegow
    > powtarzalnych moze byc i 1G.
    Nie, nie ma, ograniczeniem także jest pasmo wzm wejściowego.
    Tak mają droższe modele, ale my tu o tanich mówimy.

    > Tez doceniam analogi, ale cyfraki maja kilka zalet.
    > I teraz pytanie, czy ta pamiec w tym modelu zaspokoi ... nawet amatora ...
    Widziałem kiedyś dawno u kolegi Irka podobny w akcji i wiem że to
    działa. A poza tym skoro to wojsko kiedyś zamówiło to widocznie mieli
    argumenty za takim rozwizaniem.

    > Takie cos
    > http://allegro.pl/hantek-6022be-20mhz-2-kanaly-cyfro
    wy-oscyloskop-i5736101054.html

    > Nie uzywalem, ale niby szybsze..
    A tego to nie widziałem, ciekaw jestem jak wygląda program co to obsługuje
    i czy ma izolację USB, bo ten co podawałem ma.
    Bo niestety już się na tych chińskich programach przejechałem, kupiłem
    programator TL866A, nawet niezły, ma testowanie kości ttl i cmos ale nie
    wszystkich, program jest taki sobie, toporny, help wyskakują krzaczki,
    chciałem dołożyć swoją kość do testowania, zapomnij, kości są "wsadzone"
    do dll-a i koniec, napisałem do nich, 0 odzewu.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 55. Data: 2016-01-13 19:07:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości grup
    >Nie, nie ma, ograniczeniem także jest pasmo wzm wejściowego.
    >Tak mają droższe modele, ale my tu o tanich mówimy.

    No, ten akurat podaje
    cp.literature.agilent.com/litweb/pdf/54600-97021.pdf

    Maximum sample rate 20 MSa/s
    Single-shot bandwidth 2 MHz single channel, 1 MHz dual channel

    wiec mi to wyglada jakos podobnie.

    Maximum update rate
    Vectors off 1,500,000 points/sec
    Vectors on 60 full screens/sec, independent of the number of
    waveforms being displayed

    All channels: Bandwidth 100MHz,
    Channels 1 and 2: Bandwidth limit ~20 MHz

    Wymiekam.
    Po cos jednak dali te 100Mhz wzmacniacze, z drugiej strony trzeba na
    lampie te teksty wszystkich ustawien wyswietlic ... w czasie powrotow
    ?
    A tu jeszcze kolega pisze, ze to wyglada na zwykly kineskop ...

    >Widziałem kiedyś dawno u kolegi Irka podobny w akcji i wiem że to
    >działa. A poza tym skoro to wojsko kiedyś zamówiło to widocznie mieli
    >argumenty za takim rozwizaniem.

    Wojsko moglo zamowic w 1995 do sprzetu z 1975.
    Niekoniecznie cyfrowego.
    Albo i bez celu - wiec lezal w magazynie.

    A tu widzisz - byle procesorek u amatora moze miec 40 MHz.
    Albo te szpilki jak na triaku u Piotra chcielibysmy dokladnie obejrzec

    J.

  • 56. Data: 2016-01-13 19:48:01
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 13.01.2016 o 18:09, janusz_k pisze:

> [...]
    > pasmo 100Mhz, zresztą pokazał mi jak dla szybszych przebiegów oscyl
    > składał przebieg, pokazywały się kropki i z czasem coraz więcej ich było.

    No to jak składał kropki, to nie analogowy :-)
    100MHz jest pasmem wzmacniacza wejściowego. 20MS/s to próbkowanie w
    czasie rzeczywistym dla przebiegów jednorazowych. Dla przebiegów
    powtarzalnych oscyloskop może pracować w trybie ekwiwalentnym z
    próbkowaniem 1GS/s i to jest właśnie to "składanie z kropek".

    Grzegorz

  • 57. Data: 2016-01-13 21:12:19
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-13 o 19:48, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > No to jak składał kropki, to nie analogowy :-)
    Analogowy przełączony w tryb cyfrowy. To są dwa niezależne tryby pracy.

> [...]
    > powtarzalnych oscyloskop może pracować w trybie ekwiwalentnym z
    > próbkowaniem 1GS/s i to jest właśnie to "składanie z kropek".
    Ależ wiem o tym, podaje tylko że miał dwa tryby pracy, sam w poprzedniej
    robociemiałem podobny oscyl, (IMHO Hameg? chyba tak) tyle że on nie miał
    trybu ekwiwaletnego, pracował tylko w trybie rzeczywistym z adc 40ms/s i
    w trybie analogowym w którym miał chyba 50Mhz albo więcej.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 58. Data: 2016-01-13 21:18:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >Nie, nie ma, ograniczeniem także jest pasmo wzm wejściowego.
    >Tak mają droższe modele, ale my tu o tanich mówimy.

    >cp.literature.agilent.com/litweb/pdf/54600-97021.pd

    tak jeszcze - model 54501 - jakby z podobnej stajni
    https://www.youtube.com/watch?v=Zg8o57DbZdo

    to zdecydowanie jest maly kineskop.

    w/w pdf na stronie 141 tez jakby kineskop narysowali.

    J.

  • 59. Data: 2016-01-13 21:19:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kurczyk" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >No to jak składał kropki, to nie analogowy :-)

    swieta prawda :-)

> [...]
    >powtarzalnych oscyloskop może pracować w trybie ekwiwalentnym z
    >próbkowaniem 1GS/s i to jest właśnie to "składanie z kropek".

    Przy czym na ekranie to juz wcale nie musza byc kropki pokazane.

    Mnie kiedys zaskoczyl cyfrowy Tektronik.
    szybkosc na full, przylozylem palca, jakie piekne przebiegi ... po
    czym olsnienie - zaraz - on tu ma cos dwie probki na dzialke, a te
    linie to wcale nie zygzakowane.

    Sobie ch* jakimis sinusoidkami interpolowal pomiedzy nimi.
    A ja glupi myslalem, ze to takie wysokie pasmo :-)

    J.

    Grzegorz

  • 60. Data: 2016-01-13 22:54:08
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-13 o 21:19, J.F. pisze:
> [...]
    > wcale nie zygzakowane.
    >
    > Sobie ch* jakimis sinusoidkami interpolowal pomiedzy nimi.
    > A ja glupi myslalem, ze to takie wysokie pasmo :-)
    No ok, nie wiem jaki ten HP jest, te który używałem był analogowo-cyfrowy.

    --
    Pozdr

    Janusz_K