  • 11. Data: 2012-01-05 09:50:36
    Temat: Re: oślepiające światła dzienne
    Od: "PavveL" <l...@i...pl>

    ... i _dobrze_ _zainstalowanych_ LED-owych DRL (jak te
    Philipsy ) nie sposób nie zauważyć.

    Chodzi o to żeby widzieć i właściwie oceniać całą sytuację na drodze, a nie
    zauważyć jedne wściekle oślepiające światła

  • 12. Data: 2012-01-05 11:04:39
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2012-01-04 16:30, Marcin Kiciński pisze:

    > Problemem jest to, że ludzie jeżdżacy z takimi światłami nie zdają
    > sobie sprawy, że jednak czasem wypadałoby włączyć światła mijania (sam
    > dzisiaj w deszczowy i ciemny poranek miałem na ogonie takiego
    > delikwenta w jakimś nowym Audi).

    Dochodzi jeszcze kwestia montażu.

    --
    Pzdr

    JKK

  • 13. Data: 2012-01-05 11:08:57
    Temat: Re: o?lepiaj?ce ?wiat?a dzienne
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2012-01-04 15:31, PaweL pisze:
    > Podobnie dają po oczach fabryczne DRL w Insigniach
    > i S-MAXach.

    Co do Insignii, to wersje z ksenonami przejęły
    pałeczkę po niegdysiejszych Fabiach.

    Wygląda, że światła fabryczne, ale jadąc z tyłu
    świecą po suficie auta i wszystkich lusterkach
    aż (nie)miło :-(

    --
    Pzdr

    JKK

  • 14. Data: 2012-01-05 12:43:48
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-01-05 11:08, *J_K_K* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Co do Insignii, to wersje z ksenonami przejęły
    > pałeczkę po niegdysiejszych Fabiach.
    >
    > Wygląda, że światła fabryczne, ale jadąc z tyłu
    > świecą po suficie auta i wszystkich lusterkach
    > aż (nie)miło :-(

    Chyba zepsute

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 15. Data: 2012-01-05 14:00:44
    Od: "PavveL" <l...@i...pl>

    Insignie oślepiają niemiłosiernie. Dzienne światła w dzień, ksenony w nocy.
    Ten samochód nie powinien mieć dopuszczenia do ruchu. (Tak jak stare Fabie).

    Na przykładzie tych aut widać że unijne przepisy o bezpieczeństwo dbają tak
    mniej więcej. Najważniejszy jest producent samochodów (reflektorów).
    Następny przykład: obowiązkowe spryskiwacze przy xenonach. Po co? Jak brudne
    reflektory mogą olśniewać? One po prostu słabiej świecą. Spryskiwacze
    bardziej by się przydały do reflektorów ze zwykłymi żarówkami. Niestety
    spryskiwacze nie są w stanie umyć świateł, ewentualnie z bardzo brudnych
    umyją do brudnych. Wycieraczki były by skuteczne ale są zabronione. Tak jak
    szklane reflektory. A nowoczesne plastikowe matowieją, przestają oświetlać,
    zaczynają oślepiać.

  • 16. Data: 2012-01-05 14:59:03
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-01-05 09:50, PavveL pisze:

    > Chodzi o to żeby widzieć i właściwie oceniać całą sytuację na drodze, a
    > nie zauważyć jedne wściekle oślepiające światła

    popatrz na co odpowiadałem..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 17. Data: 2012-01-05 15:32:41
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    PavveL wrote:
> [...]
    > Następny przykład: obowiązkowe spryskiwacze przy xenonach. Po co? Jak
    > brudne reflektory mogą olśniewać? One po prostu słabiej świecą.

    Brud rozprasza światło. I znacznie większa część wiązki z zamiarze skeirowanej
    na drogę świeci po wszystkim.

> [...]
    > żarówkami. Niestety spryskiwacze nie są w stanie umyć świateł,
    > ewentualnie z bardzo brudnych umyją do brudnych. Wycieraczki były by

    Podstawę proszę...

    > Tak jak szklane reflektory.

    J.w.

    > A nowoczesne
    > plastikowe matowieją, przestają oświetlać, zaczynają oślepiać.

    nowoczesne plastykowe są zdaje się tańsze... I istotnie ze szkła takich balonów
    jakie często się w dzisieszych autach montuje nie dałoby się zrobić tak by
    spełniały normy bezpieczeństwa i jednocześnie nie tłukły się co chwila.

    pzdr
    \SK