  • 1. Data: 2012-01-04 15:31:29
    Temat: oślepiające światła dzienne
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Obejrzałem sobie z bliska akcesoryjne światła dzienne "Philips LED DayLight
    4". Z odległości 10m w południe (pochmurne wprawdzie) te światła oślepiają!
    Światła mają homologację. Podobnie dają po oczach fabryczne DRL w Insigniach
    i S-MAXach. Tak ma wyglądać bezpieczeństwo? Chodzi o to żeby nie widzieć nic
    oprócz lanserskich świateł nadjeżdżającego z przeciwka auta?

    Paweł

  • 2. Data: 2012-01-04 16:22:22
    Temat: Re: oślepiające światła dzienne
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-01-04 15:31, PaweL pisze:
> [...]
    > i S-MAXach. Tak ma wyglądać bezpieczeństwo? Chodzi o to żeby nie widzieć nic
    > oprócz lanserskich świateł nadjeżdżającego z przeciwka auta?

    a) ustaw sobie poprawnie przeglądarkę newsów, bo nie masz
    zadeklarowanego zestawu znaków w nagłówku,
    b) bo to są światła do jazdy dziennej - czyli mają być widoczne nawet
    "pod słońce"

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 3. Data: 2012-01-04 16:29:50
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    > b) bo to są światła do jazdy dziennej - czyli mają być widoczne nawet "pod
    > słońce"

    i co o 16 w zimie włączają się przyciemniacze i rozpraszacze świateł
    dziennych co by nie oslepiać
    jadących z naprzeciwka?
    pozdr.
    gr

  • 4. Data: 2012-01-04 16:30:41
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    On 4 Sty, 15:31, "PaweL" <l...@i...pl> wrote:
    > Tak ma wyglądać bezpieczeństwo? Chodzi o to żeby nie widzieć nic
    > oprócz lanserskich świateł nadjeżdżającego z przeciwka auta?

    W warunkach do jakich te światła są stworzone raczej nikogo nie
    oślepiają.
    Problemem jest to, że ludzie jeżdżacy z takimi światłami nie zdają
    sobie sprawy, że jednak czasem wypadałoby włączyć światła mijania (sam
    dzisiaj w deszczowy i ciemny poranek miałem na ogonie takiego
    delikwenta w jakimś nowym Audi).

    Pozdrawiam
    MK

  • 5. Data: 2012-01-04 16:46:27
    Od: to <t...@i...pl>

    begin PaweL

    > Obejrza?em sobie z bliska akcesoryjne ?wiat?a dzienne "Philips LED
    > DayLight 4". Z odleg?o?ci 10m w po?udnie (pochmurne wprawdzie) te
    > ?wiat?a o?lepiaj?! Šwiat?a maj? homologacje. Podobnie daj? po oczach
    > fabryczne DRL w Insigniach i S-MAXach. Tak ma wygl?daae bezpieczenstwo?
    > Chodzi o to ?eby nie widzieae nic oprócz lanserskich ?wiate?
    > nadje?d?aj?cego z przeciwka auta?

    Jak Cię światła oślepiają w dzień, to idź do okulisty.

  • 6. Data: 2012-01-04 16:52:58
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> wrote in message

    > i co o 16 w zimie włączają się przyciemniacze i rozpraszacze świateł
    > dziennych co by nie oslepiać
    > jadących z naprzeciwka?

    Tak, samochod zawiera taki modul, ktory o zmierzchu przelacza dzienne na
    swiatla mijania. Poszukaj go miedzy pedalami, kierownica a fotelem.

    --
    Axel

  • 7. Data: 2012-01-04 18:15:26
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

> [...]
    >sobie sprawy, że jednak czasem wypadałoby włączyć światła mijania (sam
    >dzisiaj w deszczowy i ciemny poranek miałem na ogonie takiego

    pewno mial automat i nie pamietał by recznie włączyć - też tak czasem mam:-)

    uciu

  • 8. Data: 2012-01-04 18:24:25
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > pewno mial automat i nie pamietał by recznie włączyć - też tak czasem
    > mam:-)

    Mnie tam nic nie oślepia, za to już wole światła mijania, bo te małe
    ledowe popierdułki to spełniają raczej funkcję - mam włączony silnik,
    niż uwidaczniają samochód na drodze.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2012-01-04 21:08:43
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-01-04 18:24, Karol Y pisze:

    > Mnie tam nic nie oślepia, za to już wole światła mijania, bo te małe
    > ledowe popierdułki to spełniają raczej funkcję - mam włączony silnik,
    > niż uwidaczniają samochód na drodze.

    takich prawdziwych i _dobrze_ _zainstalowanych_ LED-owych DRL (jak te
    Philipsy ) nie sposób nie zauważyć.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 10. Data: 2012-01-05 08:13:25
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-01-04 16:52, *Axel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Tak, samochod zawiera taki modul, ktory o zmierzchu przelacza dzienne na
    > swiatla mijania. Poszukaj go miedzy pedalami, kierownica a fotelem.

    A niektóre robią to automagicznie ;) przy okazji (przynajmniej w
    Insigni) dzienne wtedy wyraźnie się przyciemniają.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l