  • 11. Data: 2011-01-24 00:03:37
    Temat: Re: PLICBD
    Od: M <m...@g...com>

    On 24 Sty, 00:33, w...@a...pl (Wemif) wrote:

    > To raczej nie dotyczy dostawc w Internetu, tylko telefonicznych:

    To może tych telefonicznych wcale nie ma dużo więcej niż 62 - nie
    zdziwiłbym się, jeśli większość z tych kilku tysięcy to lokalni ISP,
    może co najwyżej niektórzy są resellerami VoIP od kilku większych.
    UKE zaś straszy że "obowiązek taki ciąży na wszystkich bez żadnych
    wyjątków, chodzi bowiem o system służący ratowaniu życia i zdrowia".
    Obowiązek pełnej księgowości z art. 55 też ciążył...

    > "Art. 78. 1.  Operator publicznej sieci telefonicznej jest obowi zany
    > udost pnia Prezesowi UKE informacje dotycz ce lokalizacji zako czenia
    > sieci[...]".

    Tutaj OK, ale już w ust. 2 i 5 niestety jest "dostawca publicznie
    dostępnych usług telekomunikacyjnych" (bez ograniczenia do
    telefonicznych).

    Przepraszam za omyłkowo zbyt szybko wysłanego wcześniejszego posta.

  • 12. Data: 2011-01-24 02:56:24
    Od: M <m...@g...com>

    A tak poza tym, to zgodnie z art. 77 dostawca publicznie dostępnych
    usług telekomunikacyjnych jest obowiązany zapewnić użytkownikom
    końcowym bezpłatne połączenia z numerami alarmowymi. Za brak tego też
    jest kara. Nie ma tam nic że dotyczy tylko dostawców usług
    telefonicznych - przez Internet też muszą być bezpłatne alarmowe :).
    Przepis mówi i muszą być. To co, każdemu klientowi trzeba dawać
    telefon VoIP? Służby alarmowe mają swój serwer SIP gdzie można się w
    ten sposób dodzwonić, czy też go muszę udostępnić? Normalnie chcą
    naszego dobra...

  • 13. Data: 2011-01-24 06:42:08
    Temat: Re: [ot] PLICBD
    Od: Wojtek <p...@a...eu>

    On Sun, 23 Jan 2011 23:26:58 +0100, crazy bejbi wrote:

    > głupie pytanie: to dotyczy tych, którzy mają swoją platformę ? Jak ktoś
    > jest resselerem Inotela/gts/nettelekom/cokolwiek to ma cokolwiek wdrażać
    > ?

    No z tego paragrafu wynika, że tak - chodzi o zakończenie sieci, więc
    chyba w takim wypadku się podpada.

    --
    Wojtek

  • 14. Data: 2011-01-24 07:12:14
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-01-24 00:46, M pisze:

    > Ale to chyba sprawa operatora VoIP, a nie ISP? Jak klient chce móc
    > skutecznie wezwać pomocy tą drogą, to niech rejestrując się u
    > operatora VoIP poda mu swój adres. Ale i tak w sytuacji zagrożenia
    > Internet może nie działać (np. pożar, powódź lub choćby wypadek
    > porażenia prądem - konieczne wyłączenie prądu) i najlepiej robić to z
    > komórki.
    > Dostarczam tylko Internet stacjonarny, nie mam żadnej numeracji
    > telefonicznej,

    hmm IMHO nie dotyczy ciebie, ale ja nie jestem wyrocznia.

    [..]
    > A jeśli nie chodzi o szybkie udzielenie pomocy, tylko namierzenie po
    > fakcie skąd dzwoniono np. z fałszywym alarmem bombowym (choć głupotą
    > byłoby robienie tego z domu), to jest do ustalenia (na podstawie
    > danych przechowywanych przez 2 lata) bez żadnych nowych systemów, tak
    > samo jak namierza się inne przestępstwa (nawet tak groźne jak
    > udostępnianie nielegalnych plików muzycznych).

    To zaczeli robic jak okazało się , że ktoś zadzwonił na pogotowie i
    zasłab, ew. nie wiedział gdzie jest ...

    a przy okazji sa świeże dane ..;-P

  • 15. Data: 2011-01-24 07:25:16
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-01-24 07:42, Wojtek pisze:

    > No z tego paragrafu wynika, że tak - chodzi o zakończenie sieci, więc
    > chyba w takim wypadku się podpada.

    hmm to nie jest chyba takie proste.

    Jak nettelekom podpisze z toba umowę, ze przekazuje ci 100 numerów, to
    będziesz wdrażał taką usługę(PLICBD), bo do zakończenia/zerwania umowy

    to TY JESTEŚ "NIBY WŁAŚCICIELEM" NUMERÓW.

    Ale jak ty jesteś reselerem , to przekazujesz dane klientów operatorowi??
    A może go w ogóle to nie interesuje, tylko jest faktura za całość??

    A może jednak wystarczy, że dane pójdą do operatora, a operator zadba o
    ich przekazanie??

    Nie robiłem jako reseler voipa i nie wiem, ale moze warto zadac takie
    pytanie do uke.
    Chowanie głowy w piasek informatyczny nic nie daje.

  • 16. Data: 2011-01-24 17:31:11
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-01-24 03:56, M pisze:
> [...]
    > telefon VoIP? Służby alarmowe mają swój serwer SIP gdzie można się w
    > ten sposób dodzwonić, czy też go muszę udostępnić? Normalnie chcą

    Niby jak mam zlokalizować, fakt, że ktoś dzwoni przez skype albo innego
    voipa (nie mojego) na numer 112 - przecież tego ruchu nie rozkodowuję,
    ani nawet nie monitoruję treści. Zatem w przypadku ISP, który nie ma
    telefonów - przepis nie ma sensu.

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 17. Data: 2011-01-24 17:34:01
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-01-24 08:25, Ziolko pisze:

> [...]
    >
    > Ale jak ty jesteś reselerem , to przekazujesz dane klientów operatorowi??
    > A może go w ogóle to nie interesuje, tylko jest faktura za całość??

    nawet jak jak jestem właścicielem numerów, to nie mam własnego np.
    asteriska - tylko zlecam to operatorowi, który np. mi rozgłasza numeru.
    Nie sądzę, żeby takich, co mają własne systemy np. voipowe (oraz
    telefoniczne stacjonarne) było więcej niż tych wspomnianych 62 ...
    reszta sprzedaje nie na swoich platformach i na ruchu pod 112 nie ma
    żadnego wpływu.

    Wojtek

  • 18. Data: 2011-01-24 20:23:20
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-01-24 18:31, crazy bejbi pisze:
    [..]..

> [...]
    > voipa (nie mojego) na numer 112 - przecież tego ruchu nie rozkodowuję,
    > ani nawet nie monitoruję treści. Zatem w przypadku ISP, który nie ma

    Jeśli nie twój voip, to nic cie nie obchodzi. To właściciel
    voipa(operator) ma wiedzieć gdzie jest jego numer.

  • 19. Data: 2011-01-24 20:26:50
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-01-24 18:34, crazy bejbi pisze:
    [..]

    > nawet jak jak jestem właścicielem numerów, to nie mam własnego np.
    > asteriska - tylko zlecam to operatorowi, który np. mi rozgłasza numeru.
    [..]

    To musicie mieć umowe o przekazaniu / udostępnieniu numerów i wtedy to
    na nim spoczywa obowiazek przekazania informacji.

    Tak sobie myslę, ale nie jestem pewny i dlatego zacząłem pytac ....

  • 20. Data: 2011-01-24 21:17:07
    Od: M <m...@g...com>

    On 24 Sty, 18:31, crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> wrote:
> [...]
    > voipa (nie mojego) na numer 112 - przecież tego ruchu nie rozkodowuję,
    > ani nawet nie monitoruję treści. Zatem w przypadku ISP, który nie ma

    Ano właśnie - przepis nie ma sensu, ale mimo to obowiązuje i można
    ukarać za nie przestrzeganie go. Dajcie obywatela a paragraf się
    znajdzie, a budżet w potrzebie i wyższy VAT nie wystarcza, to 3%
    przychodów kilku tysięcy firm się przyda. Nie zapewniam w ogóle
    żadnych połączeń telefonicznych, więc i nie zapewniam alarmowych - nie
    może tak być, przecież tu chodzi o zdrowie i życie (a przede wszystkim
    kasę). Duzi oferują Internet i telefon, więc im to nie robi różnicy.
    Mali często tylko Internet (często lepszej jakości) i to trochę tym
    dużym przeszkadza. Duzi i tak mają pełną księgowość. Mali musieli
    mieć zanim nie uchylono art. 55. W różnych miejscach ustawy występują
    oba pojęcia (dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych/
    telefonicznych) - może to tylko pomyłka że użyto nie tego (miało być
    "telefonicznych"), a może jednak nie?

    A taka centralna baza to aż się prosi by wyciec do któregoś z tych
    dużych. Różne rzeczy już wyciekały i wyciekać będą, jedyne pewne
    zabezpieczenie to po prostu nie zbieranie tylu danych w jednym
    miejscu.