  • 11. Data: 2009-05-02 19:47:50
    Temat: Re: padla swieca -mozna jechac ?
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Odkręcasz, ale nie wykręcasz :)

    No to to juz nie. Mozna gwint w glowicy stracic.

  • 12. Data: 2009-05-02 20:17:03
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-05-02 19:39:32 +0200, Arni <a...@N...spam> said:

    > bedzie bardzo pulsujące, jakas mucha musiala by bardzo blisko
    > przelatywac a i wtedy najprawdopodobniej by jej nie wciagneło bo ssanie
    > i sprezanie w bardzo krótkich czasach dało by srednią zero. Jadac na
    > jednym garnku trzeba bardziej krecic silnik wiec przy duzych obrotach
    > trudniej cos zassac

    Problem w tym, że w niektórych motocyklach gniazdo świecy jest
    wpuszczone w głowice i lubi się tam syf zbierać, łącznie z kamyczkami,
    które raczej nie pozostaną obojętna dla wnętrza silnika.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 13. Data: 2009-05-02 20:27:24
    Od: Arni <a...@N...spam>

    de Fresz pisze:

    > Problem w tym, że w niektórych motocyklach gniazdo świecy jest
    > wpuszczone w głowice i lubi się tam syf zbierać, łącznie z kamyczkami,
    > które raczej nie pozostaną obojętna dla wnętrza silnika.

    ok, nie bedziemy teraz wnikac w przypadki szczegolne. Jesli wykrecenie
    swiecy wymaga czegos wiecej niz dmuchniecie w gniazdo i jej wykrecenie
    (np zdejmowanie zbiornika albo uzywanie kompresora) to oczywiscie
    odpuszczamy. Wariant z wykreceniem swiecy wykorzystalem kiedys w "Damce"
    (yamaha XS 400) i na 200 ccm wrocilem spokojnie do domu 35 km. W
    zasadzie to nie mialem wyjscia bo swiece mi wlasnie wyrwało :)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 14. Data: 2009-05-03 17:56:11
    Od: "m" <s...@h...pl>

    > Odkręcasz, ale nie wykręcasz :)

    Zdecydowanie NIE!

    Jak świeca będzie wkręcona tylko trochę to kompresja może ją wypchnąć
    zrywając przy tym gwint i, potencjalnie, zniszczyć elementy, które znajdą
    się na drodze lecącej świecy (zbiornik, chłodnica, Twoja noga, itp. itd.)

    M.