  • 1. Data: 2009-03-22 10:39:53
    Temat: partycja serwisowa jak to zbootowac gdy nie ma loadera!
    Od: jasio <s...@k...pl>

    Witam!

    Mam ibm/lenovo r60e.
    Zagubiłem do niego plyty instalacyjne z systemem.
    Mam oryginalny dysk twardy, na ktorym mam partycje systemowa z recovery
    systemu. Rzecz w tym, ze w wyniku roznych moich działań - instalacja
    roznych bootloaderów - nie jest mozliwe dostanie sie przy starcie do tej
    partycji.
    Widac ja jedynie w systemie w "zarzadzaniu dyskami". Tak jak napisalem
    nie sposob z niej jednak zbootowac. Chce sie tam jakos dostac, bo system
    mi juz powoli siada. Czy ktos ma pomysl jak to zrobic?

    TO juz bedzie sukces.
    A w ogole to chcialbym przeniesc ta partycje na inny (szybszy i wiekszy)
    dysk, by komp dzialal wlasnie na tym dysku.. no ale juz o tym nawet nie
    marze...

    Czy macie jakas koncepcje jak to zrobic?

  • 2. Data: 2009-03-22 13:03:39
    Od: Olek <o...@u...eu>

    jasio wrote:
> [...]
    > marze...
    >
    > Czy macie jakas koncepcje jak to zrobic?

    wypal na płytkę i odpal:

    http://gparted.sourceforge.net/

    nie wiem czy to pomoże - w każdym razie ostrożnie z opcjami... program
    imho bardzo dobry do wszelkich operacji na partycjach - i w pyte
    stabilny, czego nie można powiedzieć o np. partition magicu, który
    potrafił mi się wywalić w połowie resize'a partycji (SUX)....

    pozdry

  • 3. Data: 2009-03-22 13:30:16
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 22 Mar 2009 11:39:53 +0100, jasio napisał(a):

> [...]
    > nie sposob z niej jednak zbootowac. Chce sie tam jakos dostac, bo system
    > mi juz powoli siada. Czy ktos ma pomysl jak to zrobic?

    Próbowałeś już ustawić ją jako aktywną?

> [...]
    > marze...
    >
    > Czy macie jakas koncepcje jak to zrobic?

    Jeden z najlepszych: BootIt http://www.terabyteunlimited.com - trial 30
    dni bez ograniczeń funkcjonalnych. Nie wymaga instalacji na hdd.
    --
    M. [Windows - Shell/User MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 4. Data: 2009-03-22 22:20:42
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 22.3.2009, jasio napisał(a):

    > Czy macie jakas koncepcje jak to zrobic?

    Sprawdź w instrukcji czy nie ma jakiejś kombinacji klawiszy przy starcie,
    która uruchomi przywracanie z tejże partycji. Niedawno przerzuciłem
    'recovery partition' na inny dysk w jakimś VAIO kolesia - przywracanie
    zadziałało bez problemów z dysku tylko z nią (nie pamiętam jaka kombinacja
    tam była).
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/