  • 41. Data: 2016-07-28 04:36:30
    Temat: Re: partycja systemowa - polaczenie z rozszerzoną
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" napisał:

    > No właśnie, nie chce mi się użerać z człowiekiem wklejającym
    > bezkształtne kupy z jakiegoś kulawego hexedytora za pomocą kulawego
    > czytnika grup, w dodatku polecającym stary strupieszały program(PM8)
    > który nie nadaje się dzisiaj do niczego.

    Te "kulawe" prpgramy potrafią dużo więcej niż mógłbyś sobie wyobrazić. Nie
    wiem dlaczego obrażasz ich twórców. Hexedytor, którego użyłem to potężne,
    niskopoziomowe narzędzie. A "kupa" to efekt kulawego rzeczywiście OE,
    wynalazku M$S. Jednak mając tego świadomość można bez problemu przywrócic
    właściwy kształt tekstu choćby w notatniku.

    > Nie dziwię się, że cię "twórcy DMDE" spuścili na drzewo.

    Nie spuścili mnie na drzewo, ale nie potrafiąc odpowiedzieć na pytania
    zachowali się podobnie do Ciebie. Tzn. po chamsku. Słoma Ci z butów wystaje
    na odległość, a buractwo kłuje w oczy. Zamiast podać dane, o,które prosiłem
    rzucasz sie i obrażasz mnie i programistów, którym nie jesteś wart nawet
    butów czyścić.

    BZPZDR

  • 42. Data: 2016-07-28 06:28:59
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A jesli chodzi o odnajdywanie zgubionych partycji?

    -----

  • 43. Data: 2016-07-28 13:09:54
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Thu, 28 Jul 2016 06:28:59 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > A jesli chodzi o odnajdywanie zgubionych partycji?

    Testdisk. Ewentualnie Partition Find And Mount.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 44. Data: 2016-07-28 13:55:13
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 28 lipca 2016 13:09:57 UTC+2 użytkownik Marsjanin napisał:

    > Testdisk. Ewentualnie Partition Find And Mount.

    albo gpart (nie mylic z gparted)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Gpart

    Mi sie raz przydał...

  • 45. Data: 2016-07-28 15:00:49
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A jak podejść do zagadnienia, żeby nie zaszkodzić?
    Przesuwałem partycje EaseUS-em (nie po raz pierwszy! uważałem go więc za dobry
    program!) i jedna zniknęła (no wiem, to był błąd wykonywać 2-3 kroki na raz, akurat w
    tym programie tak można - poodkładac sobie parę czynności na zaś i później jednym
    klikiem... wszystko spaprać ;-)

    -----

  • 46. Data: 2016-07-28 15:45:10
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 28 lipca 2016 15:10:23 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    tym programie tak można - poodkładac sobie parę czynności na zaś i później jednym

    IMHO:
    1. Zrobic backup danych z dysku.
    2. Pobawić sie przerabiałką. Jak wyjdzie to mamy zaoszczędzony czas reinstalacji
    systemu.
    3. Jak nie wyjdzie to skasować wszystko z dysku, zrobić partycje na nowo i wgrać dane
    z backupu.

    Chyba że pytasz o szukanie partycji.
    Wtedy w sumie podobnie:
    1. Dysk podpiąć do linuxa.
    2. Zrobić jego kopię do pliku. Całego dysku (za pomocą dd).
    3. Puscic gpart na tym pliku lub ten windowsiany program na żywym dysku.
    4. Zapisać na dysku znalezione partycje.
    5. Sprawdzić czy widać filesystem. Ewentualnie puscic jakiegos scandiska.
    6. ewentualnie wykopiować z niego dane.
    7. Zainicjalizować dysk na nowo i podzielić partycje od zera. I wgrać na niego dane.

    Punkt 7 jest tu dlatego że mam niemiłe doświadczenia z zachowaniem się dysków które
    mają bogatszą historię dotyczącą ich partycjonowania i formatowania.

    Ale w sumie trzeba napisać tak:
    punkt -1: Mieć backup.
    Wszelkiej maści przerabiałki oszczędzają czas. Ale niestety nie zawsze gwarantuja
    sukces. W przypadku wpadki dobrze jest mieć backup i nie musieć rzeźbić w desperacji.

    BTW. Windowsy pozwalają na backup. Warto sobie go przećwiczyć. wtedy całe odzyskanie
    systemu sklada sie z zainstalowania windowsa i recovery backupu windowsianego i mamy
    pełny system ze wszystkimi winrarami, totalcommanderami, irfanviewami, outlookami,
    przegladarką i masą innego softu który trzeba donstalowywać...

  • 47. Data: 2016-07-29 01:43:16
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Stanowczo twierdzę, że nie podassz tych wpisów, bo nie dasz rady. Wpisy te
    > powinny zawierać:
    >
    > - pocvzątek partycji
    > - koniec partycji
    > - rozmiar partycji
    >
    > To minimum. Zrób to, a nisko Ci się pokłonię. Zakładam uczciwość i że nie
    > skorzystasz z żadnych innych programów. Albo inaczej. Podaję swój MBR.
    > Podaj w odpowiedzi jakie mam partycje. Ich położenie (początek/koniec) i
    > rozmiar.

    Podany przez Ciebie MBR zawiera definicje tylko jednej partycji:
    - partycja niebootowalna
    - typu Extended (LBA)
    - o poczatkowym C:H:S = 1:0:1
    - oraz koncowym C:H:S* = 30400:254:63
    - poczatek partycji: 16065 sektor = 8032.5 kB = 7.8 MB
    - wielkosc partycji: 488376000 sektorow = 238464.8 MB = 232.9 GB

    *koncowe C:H:S - niestety nie znam geometrii Twojego dysku
    (ktora to mozna pobrac przez np. int 13h),
    dlatego te parametry moga byc bledne, ale raczej nie sa.

    PS
    Dawno temu napisalem wlasny program do partycjonowania i zonglowania
    partycjami
    (w obrebie MBR, i to byl banal)
    oraz wlasny bootloader z boot menu (taki program o wielkosci 446 bajtow i to
    juz nie byl banal).
    Bylo to dawno temu, GPT jeszcze bylo "nieodkryte" a ja mialem x-nascie lat i
    duzo czasu.

    PS2
    Ingerencja w system plikow (zakladanie FAT-ow, defragmentacja plikow)
    juz tak banalna nie jest, ale i to da sie zrobic (napisalem kiedys obsluge
    FAT16 na jakiegos ATmega).

    PS3
    Nie osadzaj ludzi swoja miara - to, ze czegos nie wiesz, nie rozumiesz
    nie ozacza, ze ktos inny tego nie wie, nie rozumie.

  • 48. Data: 2016-07-29 08:47:02
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 28 Jul 2016 04:36:30 +0200
    doszła do mnie wiadomość <nnbr3o$3sv$1@node1.news.atman.pl>
    od "Kamil" <m...@t...pl> :
    >Zamiast podać dane, o,które prosiłem

    Podałem, Jakson podał, reszty trzeba szukać w EBR i
    BPB(https://en.wikipedia.org/wiki/BIOS_parameter_blo
    ck), którego nie
    podałeś.
    To nie jest trudna do opanowania czy tajna wiedza, to się łatwo
    wylicza, zamiast się awanturować, to poszukaj w google, znajdziesz
    masę łopatologicznych przykładów.
    Tu(stare, ale aktualne)masz sporo:
    http://thestarman.narod.ru/asm/mbr/STDMBR.htm
    http://thestarman.pcministry.com/asm/mbr/PartTables.
    htm
    https://en.wikipedia.org/wiki/BIOS_parameter_block

    Poszukaj sobie tutoriali do DMDE, tam jest sporo przykładów.
    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 49. Data: 2016-08-03 01:34:14
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Thu, 28 Jul 2016 15:00:49 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > A jak podejść do zagadnienia, żeby nie zaszkodzić?

    Aby nie zaszkodzić, należy utworzyć kopię zapasową.
    Najlepiej całego dysku (włącznie z MBR/GPT).
    Najlepiej bajt po bajcie.

    Przywrócenie tego w razie niepowodzenia to banał.

    Jak to zrobić - poradników są w internecie terabajty tekstu. W skrócie
    na przykład ja uparłem się ostatnio pod linuksem na:

    dcfldd if=/dev/sdX|gzip -9|split -b 2G - obraz.gz. && sync

    ** dcfldd jest lepsze od dd bo podaje postęp.
    ** za /dev/sdX oczywiście podajemy nasz dysk do skopiowania, zamiast X
    powinna być mała litera. Jaka - należy wykminić przed operacją, w
    programie partycjonującym.
    ** gzip - chyba wiadomo.
    ** split dzieli pliki (tutaj po 2 GB), w celu łatwego tworzenia kopii
    również na nośnikach z FAT32.
    ** Dysk kopiowany powinien być niezamontowany, dysk z kopią oczywiście
    - zamontowany. Polecenie najłatwiej odpalić będąc linią komend w
    folderze, w którym ma powstać kopia.

    Jeśli nie dysponujemy dyskiem odpowiednio dużym na kopię, to:

    a) jeśli systemy plików są sprawne i jest sporo wolnego miejsca, można
    je nadpisać zerami, by gzip łatwo te fragmenty skompresował do niemal
    zera. W zamontowanej partycji:

    dcfldd if=/dev/zero|split -b 2G - zero. && sync && rm zero.* && sync

    b) jeśli nie ma dużo pustego miejsca lub też systemy plików
    na partycjach są niesprawne logicznie, możemy podzielić sobie
    pracę na kilka etapów, ustalając odpowiednio parametr count= w
    poleceniu dcfldd, w kolejnych częściach również parametr skip= (przy
    przywracaniu z kopii będzie to seek=). Uprzedzam, że tego nie
    przećwiczyłem. :)

    Przywrócenie kopii na dysk komendą:

    cat obraz.*|gzip -dc|dcfldd of=/dev/sdX && sync

    Wszystkie ** przypisy z akapitu o tworzeniu kopii obowiązują również
    tu. Wszędzie zamiast dcfldd można użyć standardowego dd. Uwaga przy
    ręcznym dzieleniu plików: dla count/seek/skip dcfldd używa bloku chyba
    32 KB, zaś dd 512 B. W obu programach można to zmienić parametrem
    bs=(ilość bajtów).

    Powodzenia. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 50. Data: 2016-08-04 00:45:34
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "jakson" napisał:

    > Podany przez Ciebie MBR zawiera definicje tylko jednej partycji:

    Nieprawda. Dysk podzielony jest na dwie partycje. System - 5,84 DB i
    rozszerzona z jednym dyskiem logicznym 12,7 GB. W związku z tym całe to
    Twoje i innych bredzenia o łatwości wyliczenia i odczytania MBR jak sie ma
    do faktów?

    Pzdr