  • 1. Data: 2011-07-03 14:30:56
    Temat: passat b5 99r.
    Od: grzeda <g...@t...pl>

    Passat B5 przed liftem, 1,9 TDI (AJM). Jechalem sobie, zapiszczalo i
    zaczela mrugac czerwona kontrolka temperatury silnika (ten taki
    termometr wsadzony w wode). Po 3-4 sekundach zaczelo cos glosno harczec
    - jakby stado szerszeni pod maske wlecialo. Auto przestalo jechac, jak
    wybilem bieg harczalo mniej. Stanalem, wylaczylem, podnioslem maske.
    Borygo brak. Jak wlalem to mi wylecialo spodem, mniej wiecej pod
    chlodnica. Jutro po poludniu przyjdzie ktos na to spojrzec, ale troche
    sie zestresowalem. Ktos jest w stanie okreslic co to moze byc i ile moze
    wyniesc koszt naprawy?

    pozdr
    PG

  • 2. Data: 2011-07-03 16:50:50
    Temat: Re: passat b5 99r.
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    zapewne pękł jakiś króciec lub wąż. Trzeba było natychmiast wyłączyć silnik
    a nie jechać dalej. Po to są kontrolki w aucie. Mogłeś uszkodzić silnik.
    Nigdy nie lej zimnego chłodziwa do gorącego silnika. Kłopoty z głąwicą
    wysoce prawdopodobne.
    Sprawdź cały układ chłodzenia, węże, chłodnicę, rurki, króćce, czujniki itp.
    Gdy znajdziesz wyciek, napraw i uzupełnij płyn. Wówczas zobacz czy silnik
    pracuje prawidłowo.

    Dawid

  • 3. Data: 2011-07-04 18:46:51
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > jest w stanie okreslic co to moze byc i ile moze wyniesc koszt naprawy?

    wentylator chłodnicy sie rozsypał i rozwalił chłodnice?

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 4. Data: 2011-07-05 21:51:42
    Od: grzeda <g...@t...pl>

    > wentylator chłodnicy sie rozsypał i rozwalił chłodnice?

    Pompa wody sie zepsula. Wysypaly sie lozyska i sie zblokowala. Pasek
    rozrzadu slizgaj sie po zebatce od pompy i stad ten dzwiek. Do wymiany
    pasek i pompa. Innych szkod brak. Mialem podobno sporo farta.

    pozdr
    PG

  • 5. Data: 2011-07-06 17:19:24
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *grzeda* w wiadomości news:iuvq0e$loj$1@inews.gazeta.pl napisał(a):
    > Pompa wody sie zepsula. Wysypaly sie lozyska i sie zblokowala. Pasek
    > rozrzadu slizgaj sie po zebatce od pompy i stad ten dzwiek. Do wymiany
    > pasek i pompa. Innych szkod brak. Mialem podobno sporo farta.

    Mój drugi typ to byłby rozrząd :-)
    W moim TDI pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu (Ty masz PD, ja
    jeszcze VP), a uszkodzona pompa wspomagania i/lub skrzywione koło napinacza
    paska wielorowkowego (nie wiem co było pierwsze) spowodowała zerwanie paska
    wielorowkowego, którego fragmenty dziwnym trafem dostały się pod osłonę
    rozrządu i rozwaliły tenże pasek.
    Również w moim przypadku skończyło się na wymianie pasków, pompy, innych
    szkód brak. W każdym razie przy usterce rozrządu brak kolizji zaworów z
    tłokami, szczególnie w silniku diesla, to niesamowity fart :)

    Pozdr