  • 1. Data: 2011-07-03 14:53:56
    Temat: Re: passat b5 99r.
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *grzeda* w wiadomości news:iupne7$7jb$1@inews.gazeta.pl napisał(a):
    > Passat B5 przed liftem, 1,9 TDI (AJM). Jechalem sobie, zapiszczalo i
    > zaczela mrugac czerwona kontrolka temperatury silnika (ten taki termometr
    > wsadzony w wode). Po 3-4 sekundach zaczelo cos glosno harczec - jakby
    > stado szerszeni pod maske wlecialo.

    A chwilkę wcześniej nie słyszałeś niepokojących objawów? Wspomaganie
    kierownicy działało do końca? Świeciła się kontrolka ładowania podczas
    jazdy?

    > Auto przestalo jechac, jak wybilem bieg harczalo mniej.

    To co bym mógł podpowiedzieć nie ma związku ze skrzynią biegów, tu coś mi
    nie pasuje.

    > Stanalem, wylaczylem, podnioslem maske. Borygo brak. Jak wlalem to mi
    > wylecialo spodem, mniej wiecej pod chlodnica. Jutro po poludniu przyjdzie
    > ktos na to spojrzec, ale troche sie zestresowalem. Ktos jest w stanie
    > okreslic co to moze byc i ile moze wyniesc koszt naprawy?

    Na przestrzeni 10 lat 2 razy zerwał mi się pasek wielorowkowy w Pasku B5
    1.9TDI, drugi raz pasek rozwalił pasek rozrządu, ale za pierszym (tuz po
    wymianie rozrządu i wszelkich pasków w ASO...) brak napędu osprzętu
    powodował w niesamowitym tempie wzrost temperatury i podczas pracy silnika
    hałas był taki jak opisujesz. Sprawdź czy pod maską wszystko jest na
    miejscu, może pominąłęs brak paska wieloklinowego?
    A co się stało dowiesz się u mechanika ;->

    Pozdr

  • 2. Data: 2011-07-03 15:06:42
    Od: grzeda <g...@t...pl>

    W dniu 2011-07-03 14:53, Przembo pisze:

    > A chwilkę wcześniej nie słyszałeś niepokojących objawów? Wspomaganie
    > kierownicy działało do końca? Świeciła się kontrolka ładowania podczas
    > jazdy?

    Nie slyszalem nic, wspomaganie ok. Pare dni temu z zaskoczenia wylaczyla
    mi sie sprezarka - nie zbieral sie powyzej 2k rpm. Zrobilem wylacz/wlacz
    auto i sie naprawilo.

> [...]
    > jest na miejscu, może pominąłęs brak paska wieloklinowego?
    > A co się stało dowiesz się u mechanika ;->

    Nie wiedzialem, ktory to pasek, sprawdzielm i on jest na swoim miejscu.
    Zeby bylo ciekawiej wskaznik temperatury nie przkroczyl 90 stopni.

  • 3. Data: 2011-07-03 15:34:47
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *grzeda* w wiadomości news:iuppha$gk7$1@inews.gazeta.pl napisał(a):
    > Nie slyszalem nic, wspomaganie ok. Pare dni temu z zaskoczenia wylaczyla
    > mi sie sprezarka - nie zbieral sie powyzej 2k rpm. Zrobilem wylacz/wlacz
    > auto i sie naprawilo.

    Jak wspomaganie działa to pasek osprzętu jest raczej złym tropem, problem z
    turbo nie ma związku.

    > Zeby bylo ciekawiej wskaznik temperatury nie przkroczyl 90 stopni.

    Kontrolka i wskaźnik zegarowy mają zapewne osobne czujniki jak to w autach
    od dobrych 20 lat bywa.

    Niestety w kwesti zagadki co się stało pewnie nie pomogę :-/

    Pozdr