  • 1. Data: 2009-10-01 20:20:50
    Temat: Ankieta nt. jak postrzegany jest open source przez pracowników IT
    Od: walec51 <j...@a...info>

    Witam.

    Mam nadzieje że nie potraktujecie tego jako spamu i nie
    zaszlachtujecie mnie za wybór nie odpowiedniej grupy :)

    Chciałbym wszystkich poprosić o wzięcie udziału w ankiecie badającej
    jak postrzegany jest świat open source przez pracowników IT. Do
    wypełniania jest paręnaście krótkich pytań co nie powinno zająć więcej
    niż 3-5 min.

    Adres formularza: http://www.openeo.biz/limesurvey/index.php?sid=13522
    &lang=en

    Badania te są częścią mojej pracy magisterskiej oraz inicjatywy
    www.openeo.biz, która ma na celu usystematyzowanie struktur
    organizacyjnych stosowanych w projektach open source oraz modeli
    biznesowych wykorzystywanych przez firmy zaangażowane w owe projekty.

    W góry dziękuje za poświęcony czas

  • 2. Data: 2009-10-02 07:08:44
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 01.10.2009, walec51 wrote:
> [...]
    > jak postrzegany jest świat open source przez pracowników IT. Do
    > wypełniania jest paręnaście krótkich pytań co nie powinno zająć więcej

    Kiepsko ta ankieta przygotowana.

    * How many years did you work in the areas described below:
    [...]
    - administration

    Chodzi o administratorów czy o pracowników administracyjnych? Mam
    wrażenie że raczej o tych drugich, bo żadnych pytań uwzględniających
    podejście i punkt widzenia administratorów w dalszej części ankiety nie
    ma. To może lepiej było nazwać ankietę badaniem środowiska programistów,
    a nie środowiska IT?

    * "How would you rate your knowledge about[...]"

    Możliwości nazwane od 1 do 4. Rozumiem że 1 do "excellent".

    * "Type 0 if none or less then a year"
    * "Rate you engagement in the projects"

    "Wpisz 0 jeśli brak albo mniej wtedy rok".
    "Oceń ty zaangażowanie w projektach".

    Brzmi głupio, right? To tak żeby się z litrówek ponabijać.

    * "Type 0 if none or less then a year"

    A może niech formularz sam wykryje że zostawiłem pole puste? To żeby
    z kolei używalności się przyczepić.

    > W góry dziękuje za poświęcony czas

    Zobaczmy jak spożytkujesz mój.

    --
    Stanislaw Klekot

  • 3. Data: 2009-10-02 09:44:06
    Od: walec51 <j...@a...info>

    Witam.

    >   * How many years did you work in the areas described below:
    >     [...]
    >     - administration
    >
    > Chodzi o administratorów czy o pracowników administracyjnych?

    Trochę na wyrost chyba jest to pytanie ale ok zmieniłem na
    'administrator'.

    > żadnych pytań uwzględniających
    > podejście i punkt widzenia administratorów w dalszej części ankiety nie
    > ma. To może lepiej było nazwać ankietę badaniem środowiska programistów,
    > a nie środowiska IT?

    Ankieta bada głównie to co mnie interesuje. Czyli jak ludzie pracujący
    w poszczególnych rejonach branży IT:
    - angażują się w projekty open source i co ich do tego motywuje
    - postrzegają efektywność open source'u dla poszczególnych typów
    oprogramowania
    - jakie widzą plusy i minusy z potencjalnego otwarcia projektów, w
    których uczestniczą

    Jeżeli uważasz że powyższe rzeczy w ogóle nie dotyczą administratorów
    to będzie to widoczne w wynikach ankiety. Ja myślę że jednak dotyczą.
    Wiem że z perspektywy administratorów można by dodać jeszcze wiele
    pytań ale nie są on przedmiotem moich badań.

    >   * "How would you rate your knowledge about[...]"
    >
    > Możliwości nazwane od 1 do 4. Rozumiem że 1 do "excellent".

    Dodałem bardziej sugestywne etykiety.

    >   * "Type 0 if none or less then a year"
    >   * "Rate you engagement in the projects"
    >
    > "Wpisz 0 jeśli brak albo mniej wtedy rok".

    Raczej "Wpisz 0 jeśli brak lub mniej niż rok."

    > "Oceń ty zaangażowanie w projektach".

    Poprawiono.

    > A może niech formularz sam wykryje że zostawiłem pole puste? To żeby
    > z kolei używalności się przyczepić.

    Cóż też mnie zdziwiło jak zobaczyłem że Limesurvey nie ma default
    value dla tego typu pola. Niestety nie zdążyłem tego dodać do jego
    kodu przed tą ankietą.

    > Zobaczmy jak spożytkujesz mój.

    Dzięki za uwagi, te które uważam za słuszne uwzględniłem w ankiecie.
    Nie wiem tylko czemu mam wrażenie że zostałeś osobiście dotknięty
    przez te błędy w ankiecie :)

  • 4. Data: 2009-10-02 10:19:58
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@d...im.pwr.wroc.pl.nospam>

    On 02.10.2009, walec51 wrote:
    [...]
    > Ankieta bada głównie to co mnie interesuje. Czyli jak ludzie pracujący
    > w poszczególnych rejonach branży IT:

    Poszczególnych rejonach branży IT, to znaczy programiści.
    A administratorzy? Bo nie widziałem nic co bada administratorów.

> [...]
    > Wiem że z perspektywy administratorów można by dodać jeszcze wiele
    > pytań ale nie są on przedmiotem moich badań.

    No właśnie. Dlatego mówiłem: lepiej nazwać to badaniem środowiska
    programistów, a nie całego IT. Bo badasz tylko wycinek.

    > Raczej "Wpisz 0 jeśli brak lub mniej niż rok."

    Otóż nie. "Then" i "than" to dwa różne słowa.

    > Dzięki za uwagi, te które uważam za słuszne uwzględniłem w ankiecie.
    > Nie wiem tylko czemu mam wrażenie że zostałeś osobiście dotknięty
    > przez te błędy w ankiecie :)

    Wprawdzie wrażenie jest mylne, ale faktycznie takim tonem jest napisany
    mój post.

    --
    Stanislaw Klekot