  • 11. Data: 2016-09-28 07:28:40
    Temat: Re: pendrive + USBKey
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Sep 2016 18:25:59 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > O wiele pewniejszy sposób to przeniesienie pewnej części
    > funkcjonalnej programu do zewnetrzego układu podłączonego do usb.

    Oczywiście. Radzę jednak poszukać artykułu w Elektronice Praktycznej
    nt. jak łamane są zabezpieczenia np. mikrokontrolerów. Streszczając:
    złamanie zabezpieczonej przez zczytaniem pamięci FLASH daje się
    często zrobić prymitywnie i to za grosze.

  • 12. Data: 2016-09-28 10:13:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 28 Sep 2016 07:28:40 +0200, slawek <f...@f...com> wrote:
> [...]
    Streszczając:
    > złamanie zabezpieczonej przez zczytaniem pamięci FLASH daje się
    > często zrobić prymitywnie i to za grosze.

    To są stare dzieje, w większości współczesnych mcu już mocno
    niektualne. Koszt wyciągnięcia lanoratoryjnie z współczesnych mcu
    jest już duży i szczególnie zależny od rodzaju mcu Stąd dopóki
    inicjator wątku nie zdradzi ile kosztuje ten chroniony soft to dalsze
    ocena bezpieczeństwa rozwiązania nie ma sensu.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2016-10-03 10:34:14
    Od: "mmcafe" <c...@g...pl>

    Dzięki za odpowiedzi i dyskusję.

    Program nie jest zbyt cenny i nie wymaga wyszukanych metod zabezpieczania.
    Chodzi raczej o zabezpieczenie przed kopiowaniem typy kolega koledze. Stąd
    preferowane jest tanie masowe rozwiązanie, które zabezpieczy soft przed 99%
    prób skopiowania. Mam pełną świadomość, że nie da się takiego pendrive'a
    zabezpieczyć w 100%, ale to co opisałem powyżej wystarczy.

    Pozdrowienia,
    C.

    trada.pl...