  • 1. Data: 2016-09-02 15:18:51
    Temat: [piątkowo] Oliwa z oliwek do maszyn
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Nie sądziłem, że postęp ekologiczny w przemyśle posunął się
    aż do tego stopnia ;)

    http://lisciasty.firehost.pl/oliwa.jpg

    L.

  • 2. Data: 2016-09-02 20:52:14
    Temat: Re: [piątkowo] Oliwa z oliwek do maszyn
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 2 września 2016 15:18:53 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Nie sądziłem, że postęp ekologiczny w przemyśle posunął się
    > aż do tego stopnia ;)
    >
    > http://lisciasty.firehost.pl/oliwa.jpg
    >
    > L.

    To napisz ile kosztuje normalna
    a ile taka eko?

  • 3. Data: 2016-09-03 19:30:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Sep 2016 06:18:51 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):
    > Nie sądziłem, że postęp ekologiczny w przemyśle posunął się
    > aż do tego stopnia ;)
    > http://lisciasty.firehost.pl/oliwa.jpg

    No wiesz, sa jeszcze maszyny spozywcze, i powinny byc smarowane
    srodkami spozywczymi.

    No ale wtedy to na kanistry, a nie na oliwiarki :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-09-03 21:18:37
    Od: 4...@g...com

    Jakie to maszyny? Pracowalem w fabryce w ktorej robiono maszyny dla przemyslu
    spozywczego. Smarowane byly nie spozywczymi smarami i olejami. A tam gdzie byl
    kontakt z produktem uzywano materialow nie wymagajacych smarowania.

  • 5. Data: 2016-09-04 03:07:30
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 września 2016 22:18:53 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Nie sądziłem, że postęp ekologiczny w przemyśle posunął się
    > aż do tego stopnia ;)
    >
    > http://lisciasty.firehost.pl/oliwa.jpg

    To jest zwykły olej mineralny, tylko Google Translate nie radzi sobie lepiej ze
    wschodnioazjatyckimi językami. Chiński najlepiej tłumaczyć na japoński, a potem
    japońszczyznę na angielski.

  • 6. Data: 2016-09-04 12:18:08
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 02.09.2016 20:52, s...@g...com wrote:

    > To napisz ile kosztuje normalna
    > a ile taka eko?

    On nie jest eko.
    Ktoś spojrzał w słownik, ale zamiast wybrać
    choćby "lubricant", wziął pierwsze wymienione
    tam tłumaczenie: "olive oil".

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2016-09-04 13:21:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 września 2016 03:07:33 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > To jest zwykły olej mineralny, tylko Google Translate nie radzi sobie
    > lepiej ze wschodnioazjatyckimi językami. Chiński najlepiej tłumaczyć
    > na japoński, a potem japońszczyznę na angielski.

    Albo wystarczy nie być głąbem i wiedzieć, że nasza "oliwa"
    to nie musi być to samo co "olive oil" :]
    Producent tegoż (czy tam dystrybutor) to polska firma.

    L.

  • 8. Data: 2016-09-05 01:06:56
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Producent to człowiek który raczej nawet nie wie gdzie jest Polska. Dystrybutor
    zamawia jedną puszkę na spróbunek od pierwszego lepszego producenta na alibabie,
    puszka przychodzi w wersji takiej jaka akurat się produkuje, na przykład
    wietnamskiej. Jak towar dobry, to zamawia tego cały kontener, a że to jest handlarz
    który handluje wszystkim co się trafi, to jakoś szczególnie nie wnika w szczegóły.
    Chińczyk oferował dowolną wersję językową, Polak wybrał polską, Chińczyk w Googlu
    kliknął tłumaczenie na polski, zrozumiał z tego mniej niż nic i gotowe, poszło do
    drukarki. Jakby wnikał, szukał tłumacza itd, to by był za drogi, miał zbyt długie
    terminy, nie znalazłby klienta. Tak jak w traktacie Kopernika: zła oliwa wypiera
    dobrą oliwę :-)

  • 9. Data: 2016-09-05 22:07:28
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 05.09.2016 01:06, Konrad Anikiel wrote:
> [...]
    > by był za drogi, miał zbyt długie terminy, nie znalazłby klienta. Tak
    > jak w traktacie Kopernika: zła oliwa wypiera dobrą oliwę :-)

    Tyle, że po polsku jest dobrze (takie coś jak oliwa do maszyn,
    oliwa techniczna występuje, zegarki czy maszyny do szycie się
    "oliwiło", odpowiednimi oliwami zresztą; mniejsza o to, czy jest
    to super poprawne techniczne nazewnictwo).

    Twórcze tłumaczenie jest w wersji angielskiej.

    Obstawiam, że to jednak nasz człowiek tworzył nalepkę
    (pewnie drukowaną w chinach).

    pzdr
    bartekltg

  • 10. Data: 2016-09-05 22:17:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 22:07:30 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:
    > Twórcze tłumaczenie jest w wersji angielskiej.
    >
    > Obstawiam, że to jednak nasz człowiek tworzył nalepkę
    > (pewnie drukowaną w chinach).

    Otóż to, co nie wyklucza, że Konrad ma rację.
    Albo to nasz, polski, za miedzą chowany lingwista się popisał sam z siebie,
    nie mieszawszy do tego żółtych braci ;)

    L.