  • 1. Data: 2010-08-29 09:26:56
    Temat: Migająca kontrolka akumulatora
    Od: Pablo <p...@f...pl>

    Od jakiegoś czasu w mojej Carismie, momentami kilkakrotnie miga mi
    kontrolka akumulatora.
    Próbowałem obczaić jakiś związek przyczynowo-skutkowy, i nie znalazłem
    żadnej reguły dlaczego i kiedy tak się dzieje.
    Może jakaś sugestia, bo mój mechanik się poddał :)
    Alternat i akumulator są OK, sprawdzono kable, jeden, który był
    przetarty wymieniono, ale kontrolka dalej od czasu do czasu miga.
    Mam zmienić mechanika, czy to naprawdę może być historia z gatunku
    archiwum X? :)

  • 2. Data: 2010-08-29 09:51:40
    Temat: Re: Migająca kontrolka akumulatora
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 29 Aug 2010 09:26:56 +0200, Pablo wrote:
    >Od jakiegoś czasu w mojej Carismie, momentami kilkakrotnie miga mi
    >kontrolka akumulatora.
    >Mam zmienić mechanika, czy to naprawdę może być historia z gatunku
    >archiwum X? :)

    Odwiedzic elektryka ... albo kupic drugi alternator i profilaktycznie
    zmienic.

    Szczotki rozumiem sprawdzono i sie nie koncza ? Moglo sie np urwac
    uzwojenie wirnika i nie zawsze kontaktuje.

    J.

  • 3. Data: 2010-08-29 09:55:12
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-08-29 09:26, Pablo wrote:
> [...]
    > przetarty wymieniono, ale kontrolka dalej od czasu do czasu miga.
    > Mam zmienić mechanika, czy to naprawdę może być historia z gatunku

    zmień mechanika

  • 4. Data: 2010-08-29 12:06:38
    Od: daxus <d...@p...onet.pl>

    W dniu 29-08-2010 09:26, Pablo pisze:
> [...]
    > przetarty wymieniono, ale kontrolka dalej od czasu do czasu miga.
    > Mam zmienić mechanika, czy to naprawdę może być historia z gatunku

    Mam Forda Focus II TDCI z 2006r - kupiłem we wrzesniu 2009r - 78 tys. km
    przebiegu.
    2 miesiące temu miałem identyczne objawy - czasami na kilka sekund
    mrygnęła mi kontrolka akumulatora w trakcie jazdy.
    Myślałem, że to bzdura i nic z tym nie zrobiłem.
    Po około tygodniu samochód stanął mi na dwupasmówce we Wrocławiu.
    Dobrze, że mam AC+Assistance - laweta do najbliższego samochodziaża
    elektryka. Diagnoza po 1 minucie - alternator padł.
    Nie da się naprawić bo Ford nie zapewnia żadnych części zamiennych do
    alternatorów. Regenerowany to ok 450zł więc gra niewarta świeczki.
    Musiałem kupić nowy - 620zł + wymiana 100zł=720zł.

    Lepiej zmień mechanika :)

  • 5. Data: 2010-08-29 15:45:19
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "daxus" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > alternatorów. Regenerowany to ok 450zł więc gra niewarta świeczki.
    > Musiałem kupić nowy - 620zł + wymiana 100zł=720zł.

    Lepije zmienić mechanika.
    Ja miałem to samo w mk1, koszt to chyba było z 1000 zł w ASO.
    Pojechałem do pana Kazia, robocizna wyjęcie, naprawa, złożenie 120 zł.
    Uszkodzony regulator z szczotkotrzymaczem oryginał 230 MAgnetto Morelli (
    super sklep dla elktryków na Dąbrowskiego)
    Łącznie 350 zł. Faet mi to zrobił w jeden dzień a ASO najbliższy wolny
    termin na diagnostykę miało za tydzień !!!!.
    A jak się pytałem czy mają alternator na stanie to powiedzieli, że nie i że
    jak trzeba będzie zamówić to oczekiwanie tydzień!.....
    Łącznie wychodziło że 2 tygodnie będe bez samochodu.....
    Kiedy wkońcu ktoś tą mafią rozwiąże.......

    Pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2010-08-29 20:54:03
    Temat: Re: Migaj?ca kontrolka akumulatora
    Od: daxus <d...@p...onet.pl>

    W dniu 29-08-2010 15:45, Stolat pisze:
> [...]
    > Pojecha?em do pana Kazia, robocizna wyj?cie, naprawa, z?o?enie 120 z?.
    > Uszkodzony regulator z szczotkotrzymaczem orygina? 230 MAgnetto Morelli (
    > super sklep dla elktryk?w na D?browskiego)
    > ??cznie 350 z?. Faet mi to zrobi? w jeden dzie? a ASO najbli?szy wolny
    > termin na diagnostyk? mia?o za tydzie? !!!!.
    > A jak si? pyta?em czy maj? alternator na stanie to powiedzieli, ?e nie i ?e
    > jak trzeba b?dzie zam?wi? to oczekiwanie tydzie?!.....
    > ??cznie wychodzi?o ?e 2 tygodnie b?de bez samochodu.....
    > Kiedy wko?cu kto? t? mafi? rozwi??e.......

    Czyli jednak alternator Focusa I da sie naprawić ?
    Bo mi mechanik mówił, że nie ma skąd wziąść części zamiennych bo nie ma
    na rynku, ale to do Focusa II, hmmm...

  • 7. Data: 2010-08-29 21:13:47
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Pablo <p...@f...pl> napisał(a):

> [...]
    > przetarty wymieniono, ale kontrolka dalej od czasu do czasu miga.
    > Mam zmienić mechanika, czy to naprawdę może być historia z gatunku

    mi w reno się pasek ślizgał jak się przywaliło w kałuże i się trochę wody
    jakoś dostało.

    Więc jak auto potrzebowało akurat dużo prądu na jakimś zakręcie się
    przywaliło po kałuży to się potrafiło na chwilę paskiem poślizgać,
    czego ze środka nie było słychać w trakcie jazdy.

    pozdrawiam.

  • 8. Data: 2010-08-29 21:18:21
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Czyli jednak alternator Focusa I da sie naprawić ?
    > Bo mi mechanik mówił, że nie ma skąd wziąść części zamiennych bo nie ma na
    > rynku, ale to do Focusa II, hmmm...

    Mk1 da się naprawić, tylko musiałem iśc do sklepu z regulatorami z
    wygrzebanym elementem.
    Nikt nie ma wyłączności na produkowane elemnty, teraz wszytko powstaje z
    klocków "lego" i części są tylko trzeba poszukać lub udac się do sklepu
    gdzie znają się na rzeczy.
    Nawet są katalogi z zamiennikami do alternatów znaycz części.
    Skoro napisałeś, że śa regenrowane alternatory to muszą skądś brać części?
    A apropos mechaników ja wymieniałem dwu masówkę i oryginał luki (komplet
    tarcza, dwumasówka, wysprzęglik) powiedziałem że kupiłem za 1100 zł to nikt
    mi nie wierzył i się smiali ze mnie.... Dzownili do swoich najtańśzych
    hurtowni i tam było najtaniej za 1800 ......
    Dopiero jak im fakture pokazałem to im mina zrzedła..... Tera panie jak sam
    o coś nie zadbasz to nic z tego nie będzie.....
    Takie czasu szukanie tez kosztuje więc nikt za darmo tego nie będzie robić.

    Pzodrawiam
    Michał