  • 141. Data: 2013-07-24 20:49:29
    Temat: Re: pl. usenet o agile
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 23/07/2013 21:22, Edek wrote:
    > Szarym od mżawki świtem Tue, 23 Jul 2013 21:23:01 +0200, Sebastian Biały
    > wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > Niektórzy mówili tu o unitach jako dokumentacji technicznej będącej
    > wymaganiem kontraktu. Czego ja nie jestem wielkim zwolennikiem,
    > ale może jak ktoś coś takiego chce mieć w kontrakcie to żyjemy
    > w wolnym kraju. Raczej spotkałem się z acceptance tests, a to
    > zdecydowanie nie są unity.

    Jeśli chodzi o to, co ja pisałem, to zauważ, że było to w kontekście:
    1. wykonawca może doić klienta wysokimi cenami poprawek (modyfikacji na
    życzenie klienta, nie chodzi o bugfixy),
    2. Zamawiający chce uniknąć tego ryzyka możliwością zlecenia poprawek
    innemu wykonawcy,
    3. Zamawiający zastrzega w umowie dostarczenie kodów źródłowych,
    4. Wykonawcy zależy na tym, żeby dotrzymać kontraktu, ale żeby zapewnić
    sobie, że klient i tak do niego wróci po poprawki,
    5. Wykonawca może osiągnąć to w ten sposób, że dostarczy kody źródłowe,
    ale nie dostarczy różnych innych artefaktów przydatnych przy
    developmencie, na przykład unit testów,
    6. Teoretycznie zamawiający może sobie zastrzec w kontrakcie
    dostarczenie również unit testów,

    Żeby nie było, ja nie wierzę w skuteczność takich zastrzeżeń, wydaje mi
    się, że istnieje dla wykonawcy mnóstwo sposobów obejścia takich wymagań.

  • 142. Data: 2013-07-27 18:42:09
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 22/07/2013 17:39, Edek wrote:
    > Szarym od mżawki świtem Mon, 22 Jul 2013 11:15:55 +0200, slawek wyrzucił
    > pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > Niektórzy nie wiedzą, że systemy na Linuksie są droższe niż na Windows:

    nie było mowy o "systemach na Linuksie" tylko o Linuksie jako takim.

    > Akurat tylko nie trafiony jest przykład CRMa - to tylko szczebelek
    > wyżej niż klepanie stronek w PHPie, cenowo nawet mniej. Podobnie
    > księgowość, od strony technicznej żadna filozofia.

    Nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że to zależy od konkretnej firmy
    i operacji. Z CRM-em miałem tylko taką styczność, że kolega integrował
    nasz system z SAPem i wyglądało to na dość skomplikowane. Jeśli chodzi o
    księgowość, to podobnie nic nie wiem, ale wyobrażam sobie, że przy dużej
    korporacji, np. operującej w wielu różnych jurysdykcjach jako wiele
    różnych powiązanych podmiotów też mogą być z tym różne komplikacje.

  • 143. Data: 2013-07-27 18:47:14
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 27/07/2013 17:42, Andrzej Jarzabek wrote:

    > nasz system z SAPem i wyglądało to na dość skomplikowane. Jeśli chodzi o
    > księgowość, to podobnie nic nie wiem, ale wyobrażam sobie, że przy dużej

    Aha, jeszcze taka anegdotka: firma, w której dawno temu pracowałem od
    jakiegoś czasu żyje (między innymi, ale chyba w dużej mierze) ze
    sprzedaży i wdrażania systemu do księgowości. Jakiś czas temu
    dowiedziałem się, że jakiś użytkownik tego systemu szuka wdrożeniowców
    na kontrakt za 750 funtów dziennie - skoro już mówimy o cenach.