  • 1. Data: 2013-07-10 10:00:35
    Temat: Why mobile web apps are slow
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    Trafiłem na fajny artykuł:

    http://sealedabstract.com/rants/why-mobile-web-apps-
    are-slow/

    Dosyś długawy, ale w ramach wakacyjnego rozruszania grupy polecam.
    W szczególności tak gdzieś w połowie strony jest wykres pokazujący jak GC wpływa na
    wydajność programu w zależności od pamięci, która jest dostępna w systemie w relacji
    do tego, jaka jest faktycznie potrzebna.

    W ogóle jest tam trochę mocnych stwierdzeń. Sporo odniesień do wszelakich obecnie
    używanych języków programowania. Polecam.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 2. Data: 2013-07-10 14:43:51
    Temat: Re: Why mobile web apps are slow
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 10 lipca 2013 10:00:35 UTC+2 użytkownik Maciej Sobczak napisał:
    > Trafiłem na fajny artykuł:
    >

    > http://sealedabstract.com/rants/why-mobile-web-apps-
    are-slow/

    no w miare ciekae tj mozna sie czegos dowiedziec
    choc przydlugie;
    nie wiem czy to 5 krotne 'zwolnienie' js wobec
    jakiegos przecietnego c jest ze tak powiem 'stałe'
    (podbindowanych funkcji to chyba nie dotyczy wiec
    jest to moze staly koszt skryptu)
    (tak czy owak 5x to nie az tak duzo)

  • 3. Data: 2013-07-10 16:51:03
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 10 Jul 2013 01:00:35 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

    >Trafiłem na fajny artykuł:
    >
    >http://sealedabstract.com/rants/why-mobile-web-apps
    -are-slow/

    Jedno wielkie wolanie: GARBAGE COLLECTOR IS BAD!

    Co jest idiotyzmem samym w sobie

    A.L.

  • 4. Data: 2013-07-11 01:37:14
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 10.07.2013 10:00, Maciej Sobczak wrote:
> [...]
    >
    > Dosyś długawy, ale w ramach wakacyjnego rozruszania grupy polecam. W
    > szczególności tak gdzieś w połowie strony jest wykres pokazujący jak

    Jednym z przykładów języków z GC jako kontrast dla objC jest podany
    python. W PyPy rzeczywiście jest GC ale standardowy cpython cały czasu
    używa właśnie zliczanie referencji a zadaniem "GC" jest jedynie
    wykrywanie cykli - dopóki się ich nie stworzy jest całkowicie zbędny.

    Inna sprawa, że parę lat temu walczyłem z aplikacją serwerową w pythonie
    która tworzyła cykliczne zależności z finalizatorami.

    > na wydajność programu w zależności od pamięci, która jest
    > dostępna w systemie w relacji do tego, jaka jest faktycznie
    > potrzebna.

    Niedawno odbyłem walkę z GC w javie - optymalizacje, które porobiłem
    zawierają się w pierwszej 10 "czego nie robić w javie" jak np ręczne
    wołanie gc() wielokrotnie w trakcie inicjalizacji aby nie dopuścić do
    rozrostu eden space. Pracująca aplikacja pomimo zmniejszenia zużycia
    pamięci prawie dwa razy nadal mogłaby mieć jeszcze ~30% mniej - bo po
    starcie mniej-więcej tyle się marnuje.

    > W ogóle jest tam trochę mocnych stwierdzeń. Sporo odniesień do
    > wszelakich obecnie używanych języków programowania. Polecam.

    Ja od wielu lat twierdzę, że klasyczne GC to straszne marnowanie
    zasobów. Tylko brakuje wygodnego, kompilowanego języka ze zliczaniem
    referencji. Można w C++ coś takiego uzyskać, ale łatwość użycia i
    dostępne narzędzia są gorsze niż dla javy/c#. Liczyłem, że czymś takim
    będzie PyPy - nieskomplikowany język z dobrym JITem i RC, ale twórcy
    poszli w stronę GC...

    Michoo

  • 5. Data: 2013-07-11 01:50:45
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 10.07.2013 16:51, A.L. wrote:

    are-slow/

    > Jedno wielkie wolanie: GARBAGE COLLECTOR IS BAD!

    W zastosowaniach gdy nie mamy duużo pamięci? Jest.

    > Co jest idiotyzmem samym w sobie

    Idiotyzmem jest panująca od wielu lat moda pchania wszędzie GC. Tak, GC
    jest wygodne ale płaci się za nie cały czas. Jak się ma serwery z
    nadmiarem wolnej pamięci to koszt jest względnie mały(o czym artykuł
    wspomina), ale jest. Jak brakuje pamięci to się marnuję masę zasobów na
    walkę z GC. Walkę, której przy zliczaniu referencji by nie było bo
    zazwyczaj

    Brak GC (czy fakultatywny GC jak w pythonie) nie oznacza brak menagera
    pamięci. Można by spokojnie zrobić system/język/framework z
    deterministycznym zarządzaniem pamięcią a jednocześnie kompaktowaniem
    sterty, optymalizowaniem rozłożenia obiektów pod względem cache/etc.
    Oczywiście wykrywanie cykli musi jakoś być rozwiązane czy to przez
    zmuszenie programisty do używania week-reference (cykl==terminate nauczy
    bardzo szybko) czy przez wykrywanie cykli (vide python).

    Tak jak się zrobił w pewnym momencie hype na noSQL tak może i przyjdzie
    czas na noGC. Może się nawet coś dobrego z tego wykluje.

    Michoo

  • 6. Data: 2013-07-11 01:53:59
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 11 Jul 2013 01:37:14 +0200, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    >Ja od wielu lat twierdzę, że klasyczne GC to straszne marnowanie
    >zasobów.

    Uhum... Co jescze twierdzisz?

    A.L.

  • 7. Data: 2013-07-11 02:10:53
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-07-11 01:50, Michoo pisze:

> [...]
    > zmuszenie programisty do używania week-reference (cykl==terminate nauczy
    > bardzo szybko) czy przez wykrywanie cykli (vide python).

    To terminate z powodu cyklu to na pewno dobry pomysł?

    Czasem zmusi to do zupełnie niepotrzebnego obchodzenia,
    np w jakimś algorytmie na grafie skierowanym głownie usuwającym
    krawędzie.

    > Tak jak się zrobił w pewnym momencie hype na noSQL tak może i przyjdzie
    > czas na noGC. Może się nawet coś dobrego z tego wykluje.

    A ludzie od c++ w większości tak nie mają?
    ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 8. Data: 2013-07-11 03:18:34
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 11 Jul 2013 01:50:45 +0200, Michoo <m...@v...pl> wrote:

> [...]
    >zmuszenie programisty do używania week-reference (cykl==terminate nauczy
    >bardzo szybko) czy przez wykrywanie cykli (vide python).

    OK, ja mam tak isystem ktory ma cos kolo 3 tysiecy klas. Obiekty owych
    klas organizowane sa w struktury zwane "hypergraph". Jak sobie
    wyobrazasz "wykrywanie cykli" w takich strukturach, i ile czasu to
    zajmie? I czy na pewno "wykrywanie cykli" rozwiaze wszystkie problemy
    z gospodarka pamiecia? Czy na pewno wszystkie cykle zostana wykryte?

    Wspolczesne odsmiecacze sa dosyc skomplikwoane ale efektywne. Java ma
    kilka odsmiecaczy, a sam odsmeicacz wymaga "nastrojenia". Wstepne
    informacje sa na przykald tutaj

    http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/gc-tun
    ing-6-140523.html

    Sugestia ze samemu mzona zrobic gospodarke pamiecia bardziej
    efektywnie niz przy pomocy GC naleza do tej samej kategorii twierdzen
    ze mozna przyspieszyc program w C wstawiajac kawalki w asemblerze

    >Tak jak się zrobił w pewnym momencie hype na noSQL tak może i przyjdzie
    >czas na noGC. Może się nawet coś dobrego z tego wykluje.

    Watpie. Kilkanascie lat pracy w Smalltalku, Javie i Prologu, oraz
    nieudane proby uzycia C++ przekonaly mnei dowodnie ze bez GC sie nei
    da. No, chyba ze czyjas dzialalnosc ogranicza sie do "pierdykniecia
    bazki szlauchow gumowych i kaloszy dla Miejskiego Pzresiebiorstwa
    kanalizacyjnego"

    A.L.

    P.S> Krytykantom GC polecam ksiazke

    The Garbage Collection Handbook: The Art of Automatic Memory
    Management, Richard Jones, 2011

    Niezbedna do tego zeby zrozumiec jak dziala GC, a zrozumienie jak
    dziala GC jest neizbedne do tego aby GC prawidlowo uzyc i nastroic

  • 9. Data: 2013-07-11 05:16:45
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 10 Jul 2013 01:00:35 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

    "Why mobile web apps are slow"

    Nie pzrez GC. Pzrez debilnosc systemu Android. Nie wiem jak jest w
    iPhone, ale podejzrewam ze tak samo

    A.L.

  • 10. Data: 2013-07-11 10:04:24
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 03:18:34 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:

    > OK, ja mam tak isystem ktory ma cos kolo 3 tysiecy klas.

    Ilość klas nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Uzgodnijmy więc, że masz ich 3
    miliony, niech ten system wygląda jeszcze poważniej, nie wpływa to na dalsze
    rozważania.

    > Obiekty owych
    > klas organizowane sa w struktury zwane "hypergraph".

    O, i to dopiero ma znaczenia. Nawet jeśli w programie jest tylko jedna klasa.

    Tak czy inaczej: rozumiem, że wg Ciebie GC może być użytecznym narzędziem w
    *specjalistycznych* i *niszowych* zastosowaniach. Otóż zgadzam się od lewej do
    prawej, podobnie jak w przypadku każdego innego specjalistycznego narzędzia.

    Wyobraź sobie jednak, że te "mobile web apps" nie mają 3 milionów klas
    zorganizowanych w struktury zwane "hypergraph". W związku z tym przydatność GC w
    systemach z "hypergraph" ma się nijak do jego użyteczności w "mobile web apps".
    Proste?

    Z punktu widzenia mainstreamu pytanie jest następujące: czy GC powinien być
    obowiązkowym elementem systemu, niezależnie od tego, co ten system robi.

    Najwyraźniej nie przeczytałeś tego artykułu, bo gdybyś przeczytał, to byś zobaczył
    odniesienie do Apple'a, który *wywalił* GC ze swojej platformy, co spotkało się z
    wielkim aplauzem najbardziej zainteresowanych, czyli programistów. W tym kontekście
    Twoje twierdzenie, że bez GC się nie da, jest oderwane od rzeczywistości. W
    rzeczywistości okazuje się, że nie dość że bez GC się da, to nawet da się lepiej -
    przynajmniej w tych niespecjalistycznych, nieniszowych zastosowaniach.

    > Wspolczesne odsmiecacze sa dosyc skomplikwoane ale efektywne.

    Artykuł pokazuje (wykres w ~połowie strony), w jakim zakresie są efektywne - tylko
    wtedy gdy masz +6x więcej RAMu, niż potrzebujesz. Przy marginesie -4x GC zachowuje
    się jak kotwica.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com