  • 1. Data: 2009-04-28 09:50:02
    Temat: podobna funkcja pochodna
    Od: Krzysztof Poc <f...@w...pl>

    Witajcie

    Mam funkcje Pokaz() w klasie bazowej. W klasie pochodnej chce miec
    prawie taka sama funkcje rozniaca sie jedynie malymi kawalkami kodu.
    Funkcja Pokaz() jest raczej dluga.

    Jak najlepiej zaimplementowac takie rozwiazanie.

    Planuje zrobic cos takiego:

    class Bazowa
    {
    public:
    void Pokaz ()
    {
    ... sporo wspolnego kodu ...
    PokazImie();
    ... sporo wspolnego kodu ...
    PokazNazwisko();
    ... sporo wspolnego kodu ...
    }

    virtual void PokazImie()
    {
    cout << "Imie z bazowej";
    }

    virtual void PokazNazwisko()
    {
    cout << "Nazwisko z bazowej";
    }
    };

    class Pochodna : public Bazowa
    {
    public:
    void PokazImie()
    {
    cout << "Imie z pochodnej";
    }

    void PokazNazwisko()
    {
    cout << "Nazwisko z pochodnej";
    }
    };

    int main ( void )
    {
    Bazowa *ptr = new Bazowa;
    ptr -> Pokaz();

    ptr = new Pochodna;
    ptr -> Pokaz();
    }

    Czy istnieje jakies bardziej zgrabne/standardowe rozwiazanie tego typu
    problemu ?

    dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2009-04-28 11:46:52
    Temat: Re: podobna funkcja pochodna
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Krzysztof Poc wrote:
    > Witajcie
    >
    > Mam funkcje Pokaz() w klasie bazowej. W klasie pochodnej chce miec
    > prawie taka sama funkcje rozniaca sie jedynie malymi kawalkami kodu.
    > Funkcja Pokaz() jest raczej dluga.
    [...]
    > Czy istnieje jakies bardziej zgrabne/standardowe rozwiazanie tego typu
    > problemu ?

    To właśnie jest standardowe rozwiązanie 8-) Nazywa się "Template
    Method".

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 3. Data: 2009-04-30 09:36:23
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@t...tez.wp.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Poc" <f...@w...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Czy istnieje jakies bardziej zgrabne/standardowe rozwiazanie tego typu
    > problemu ?
    >
    > dzieki za pomoc
    A co w tym rozwiazaniu jest nie tak ? Gdzie czujesz niedosyt ?
    Musialbys opisac 'cel biznesowy' ;), moze rzeczywiscie mozna go
    rozwiazac lepiej stosujac inny wzorzec projektowy.