  • 1. Data: 2009-04-24 08:29:35
    Temat: Coś darmowego do stworzenia małego exe
    Od: BuKoX <b...@g...pl>

    Witam.
    Czy znacie jakieś darmowe środowisko bądź sam kompilator (nieważne jaki
    język) który stworzy mi jak najmniejsze pliki wykonywalne exe. Program
    wynikowy ma jedynie uruchamiać inną aplikację z własnymi oraz
    przekazanymi z wiersza poleceń parametrami. Ma mieć też możliwość
    dodania własnej ikony i opisu pliku. Coś takiego w TurboDelphi zajmuje
    prawie 300 kb mimo obciętych bibliotek dlatego szukam czegoś innego.

    pozdrawiam...

    --
    __ __
    |__\\ | || |_// / \\ \_// http://bukox.pl | http://bukox.net

  • 2. Data: 2009-04-24 08:44:05
    Temat: Re: Coś darmowego do stworzenia małego exe
    Od: wloochacz <n...@n...dgbit.pl>

    BuKoX pisze:
> [...]
    > dodania własnej ikony i opisu pliku. Coś takiego w TurboDelphi zajmuje
    > prawie 300 kb mimo obciętych bibliotek dlatego szukam czegoś innego.
    Napisz to w czystym WinAPI i będzie zajmować parę KB...
    Możesz użyć do tego Key Objects Library:
    http://kolmck.net/

    --
    wloochacz

  • 3. Data: 2009-04-24 10:06:30
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    BuKoX <b...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > i opisu pliku. Coś takiego w TurboDelphi zajmuje prawie 300 kb mimo
    > obciętych bibliotek dlatego szukam czegoś innego.

    Visual C++ Express czy jak to się tam teraz nazywa jest z darmo. exe będzie
    miało jakieś 9 kB.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2009-04-24 17:57:52
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    BuKoX pisze:
> [...]
    > dodania własnej ikony i opisu pliku. Coś takiego w TurboDelphi zajmuje
    > prawie 300 kb mimo obciętych bibliotek dlatego szukam czegoś innego.

    Masm? Zdaje się, że coś koło 1KB - exe + ikona + opis.

    Wystarczy zamienić w przykładzie /masm32/examples/exampl01/minimum
    wywołanie MessageBox na CreateProcess.

    Michoo

  • 5. Data: 2009-04-25 10:25:36
    Od: "wp8088" <w...@g...com>

    "BuKoX" <b...@g...pl> wrote in message news:gsrt9g$8qk$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > poleceń parametrami. Ma mieć też możliwość dodania własnej ikony i opisu
    > pliku. Coś takiego w TurboDelphi zajmuje prawie 300 kb mimo obciętych

    Może Delphi Personal?

  • 6. Data: 2009-04-25 10:50:33
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...pl>

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > Masm? Zdaje się, że coś koło 1KB - exe + ikona + opis.
    >
    > Wystarczy zamienić w przykładzie /masm32/examples/exampl01/minimum
    > wywołanie MessageBox na CreateProcess.

    Dobrze usunąć wkompilowywane biblioteki i w C powinien mieć porównywalny
    rozmiar niż w Masm. Można też C skompilować do asemblera i poprawić to
    czego nie zdołał kompilator. Natomiast nie wiem czy pod win32 nadal
    funkcjonują programy *.com?

    Zdrowia

  • 7. Data: 2009-04-25 18:00:57
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Mariusz Marszałkowski pisze:
    > Dobrze usunąć wkompilowywane biblioteki i w C powinien mieć porównywalny
    > rozmiar niż w Masm. Można też C skompilować do asemblera i poprawić to
    > czego nie zdołał kompilator.
    Można, przy czym masmem da się zrobić oidp minimalnie 512B - pod C
    będzie problem ze względu na dodatkową sekcję - struktury używane przy
    CreateProcess, stringi, etc wylądują w .data albo .rdata, a w masmie
    wszystko upchnie się w .text - to raz. 2 to to, że żeby poprawiać trzeba
    znać trochę asm (a ten od kompilatora jest zazwyczaj mało
    user-friendly), imo łatwiej napisać to 1 wywołanie w masm z takimi
    bajerami jak np. invoke.

    > Natomiast nie wiem czy pod win32 nadal funkcjonują programy *.com?

    Tak, ale w trybie kompatybilności 16 bitowej - wyskoczy okienko
    terminala - różnie dobrze można .bat napisać.

    Michoo

  • 8. Data: 2009-04-29 13:32:26
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.04.24 10:29, BuKoX pisze:
    > dodania własnej ikony i opisu pliku. Coś takiego w TurboDelphi zajmuje
    > prawie 300 kb mimo obciętych bibliotek dlatego szukam czegoś innego.

    W TurboDelphi możesz użyć Key Objects Library: http://kolmck.net/

    Poza tym jest Lazarus i FreePascal Compiler, jeśli preferujesz
    środowisko w stylu delphi.

    --
    Mar

  • 9. Data: 2009-04-29 14:03:03
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 24 Apr 2009 10:29:35 +0200, BuKoX <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    >dodania własnej ikony i opisu pliku. Coś takiego w TurboDelphi zajmuje
    >prawie 300 kb mimo obciętych bibliotek dlatego szukam czegoś innego.

    Moze TurboPascal?...

    A.L.

  • 10. Data: 2009-04-29 14:32:19
    Temat: Re: Co? darmowego do stworzenia małego exe