  • 1. Data: 2009-04-23 19:18:25
    Temat: Szybkie metody kompresji
    Od: Sulsa <s...@d...me>

    Szukam jakiejsc szybkiej i zapewniejacej dobry wspolczynnik kompresji
    bezstratnej(w ostatecznosci stratnej) metody kompresji obrazow. Jak do
    tej pory skorzystalem z run-length encoding ale ta metoda daje nie
    zadowalajace rezultaty. Dekompresja nie musi byc bardzo wydajna,
    wystarczy ze zwykly blaszak poradzi sobie ze zdekompresowaniem
    kilkanstu do dwudziestu kilku obrazow na sekunde o wymiarach 800x600.
    Przydatna tez by byla metoda kompresji kolejnych klatek ale to wszystko
    musi byc szybkie bo ma smigac na systemi wbudowanym.

  • 2. Data: 2009-04-23 20:25:54
    Temat: Re: Szybkie metody kompresji
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Thu, 23 Apr 2009 21:18:25 +0200 Sulsa <s...@d...me> wrote:

> [...]
    > Przydatna tez by byla metoda kompresji kolejnych klatek ale to
    > wszystko musi byc szybkie bo ma smigac na systemi wbudowanym.

    LZW lub LZSS + jakaś predykcja

  • 3. Data: 2009-04-24 06:09:34
    Od: Jaytee <j...@s...org>

    Sulsa pisze:
> [...]
    > Przydatna tez by byla metoda kompresji kolejnych klatek ale to wszystko
    > musi byc szybkie bo ma smigac na systemi wbudowanym.

    Kompresuj i przesyłaj tylko różnice w kolejnych obrazach.
    Jeśli są części wspólne w kolejnych klatkach (a zazwyczaj są) to można
    sporo zaoszczędzić.
    No chyba że masz deficyt pamięci w tym systemie wbudowanym.

    A sama kompresja to jak Wojciech Mula napisał: LZW i pochodne.

    --
    Pozdrowienia,
    Jaytee

  • 4. Data: 2009-04-24 06:14:54
    Od: Jaytee <j...@s...org>

    Sulsa pisze:
> [...]

    sporo zaoszczędzić.
    No chyba że masz deficyt pamięci w tym systemie wbudowanym.

    A sama kompresja to jak Wojciech Muła napisał: LZW i pochodne.

  • 5. Data: 2009-04-24 08:31:56
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Jaytee wrote:

    > Kompresuj i przesyłaj tylko różnice w kolejnych obrazach.
    > Jeśli są części wspólne w kolejnych klatkach (a zazwyczaj są) to można
    > sporo zaoszczędzić.

    Warto też poeksperymentować z różnicowym kodowaniem kolejnych pikseli
    w linii. Różnice potem z regóły lepiej poddają się LZW i Huffmanem.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 6. Data: 2009-04-24 18:51:12
    Od: Sulsa <s...@d...me>

    On Thu, 23 Apr 2009 22:25:54 +0200
    Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

    > LZW lub LZSS + jakaś predykcja

    Z tego co czytalem to lzw nadaje sie tylko do bitmap z paleta kolorow,
    kiedy jest wiecej kolorow to moze dodatkowo rodmuchac plik. Co masz na
    mysli przez predykcje?

  • 7. Data: 2009-04-24 19:02:48
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Fri, 24 Apr 2009 20:51:12 +0200 Sulsa <s...@d...me> wrote:

    > Z tego co czytalem to lzw nadaje sie tylko do bitmap z paleta kolorow,
    > kiedy jest wiecej kolorow to moze dodatkowo rodmuchac plik.

    Nie wiem, to trzeba sprawdzić. Z resztą można kompresować osobno
    składowe R, G, B; Można kompresować nie na poziomie bajtów, ale
    pikseli. Wszystko zależy od tego jakie masz te dane.

    > Co masz na mysli przez predykcje?

    Kompresja różnic między obliczoną wartością a rzeczywistą:
    obliczenia (predykcję) dokonuje się na podstawie wartości
    już zapisanych pikseli. Najlepiej pogooglaj za PNG filters;
    w JPEG-LS też mają jakieś swoje metody predykcji.

    w.

    --
    Kupię: http://wm.ite.pl/kupie.html

  • 8. Data: 2009-04-25 11:16:40
    Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@g...pl>

    Paweł Kierski <n...@p...net> napisał(a):

> [...]
    zazwyczaj sÄ&#65533;) to moĹźna

    > Warto teĹź poeksperymentowaÄ&#65533; z róşnicowym kodowaniem kolejnych pikseli
    > w linii. Róşnice potem z regĂłĹ&#65533;y lepiej poddajÄ&#65533; siÄ&#65533; LZW i
    Huffmanem.

    Polecam przeczytać źródło bzipa. Skomplikowany program, ale mały.
    Polecam również książkę Adama Drozdka.

    Przed jakąś z metod kompresji dane trzeba przygotować. Są do tego celu
    dwa algorytmy. Jeden z nich jest prosty, zwiększa on ilość zer w danych
    po czym dane świetnie nadają się do kompresji kodami huffamna.
    Drugi algorytm jest bardziej skomplikowany, sortuje boki danych
    i powoduje że bloki podobne są blisko siebie, co szczególnie poprawia
    kompresje metodami słownikowymi (LZW i pochodne).

    Oba algorytmy są zaimplementowane w bzipie, zaimplementowana jest tam też
    kompresja słownikowa, kody huffmana i o ile się nie mylę kompresja numeryczna.

    Niestety z reguły dekompresja jest bardzo wydajna, a kompresja jest wydajna
    tylko do pewnego momentu - im kompresor jest bliższy optymalnemu tym dłużej
    działa, dlatego w praktyce stosuje się metody zachłanne, heurystyki,
    ewentualnie optymalne dla małych wycinków danych.

  • 9. Data: 2009-04-29 13:47:41
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.04.23 21:18, Sulsa pisze:
    > Jak do
    > tej pory skorzystalem z run-length encoding ale ta metoda daje nie
    > zadowalajace rezultaty.

    Metoda z PCXa, faktycznie szybka :)

    >Dekompresja nie musi byc bardzo wydajna,
    > wystarczy ze zwykly blaszak poradzi sobie ze zdekompresowaniem
    > kilkanstu do dwudziestu kilku obrazow na sekunde o wymiarach 800x600.

    A zwykły zip ? Tam się reguluje stopień kompresji 0-9, przy niższych
    jest faktycznie szybki.

    Poza tym można spróbować GIFa (czyli LZW).

    --
    Mar

  • 10. Data: 2009-04-29 19:36:12
    Od: Sulsa <s...@d...me>

    On Wed, 29 Apr 2009 15:47:41 +0200
    Mariusz <m...@s...org> wrote:

    > Poza tym można spróbować GIFa (czyli LZW).

    LZW przetestowalem i jest co najmniej o rzad wielkosci za wolny, a nie
    mam juz pomyslu jak przyspieszyc implementacje. Jednak mysle, ze duzo
    juz sie nie da wyciagnac bo lzw wyszlo mi jakies 30 razy wolniejsze od
    run-length encoding, a to ostatnie to bardzo prosty algorytm. Mam
    jeszcze zamiar sprobowac lz77, niby to prawie to samo co lzw ale moze
    bedzie szybciej(brak slownika, ktory wydaje mi sie wszystko zpowalnia).