  • 1. Data: 2009-11-16 08:56:44
    Temat: podobna grafika
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl>

    Mam problem chyba klasyfikacji grafik. Ale nie do konca.
    Mam zbior kilkudziesieciu grafik i z tego zbioru musze wyprodukowac grafike
    podobna do nich. Ma ktos pomysl jak to mozna by bylo zrobic?
    Chodzi o wymyslenie funkcji , ktora by wynajdowała 'podobieństwa' i
    probowala odpowiedziec jak powinien wygladac podobny obraz do tych.

    Nie mam obrazow do klasyfikacji, ale musze stworzyc podobne obrazy.

    --
    ^^

  • 2. Data: 2009-11-17 07:17:03
    Temat: Re: podobna grafika
    Od: Maciej Pilichowski <p...@p...pl.SKASUJTO>

    On Mon, 16 Nov 2009 09:56:44 +0100, "Piotr J. Kolanok"
    <k...@...mx.poczta.tlen.pl> wrote:

    >Chodzi o wymyslenie funkcji , ktora by wynajdowała 'podobieństwa' i
    >probowala odpowiedziec jak powinien wygladac podobny obraz do tych.

    Cos jak Copycat tylko dla grafik?

    milego dnia, hej

  • 3. Data: 2009-11-17 09:42:14
    Od: mgk <m...@w...pl>

    Zalezy co rozumiesz przez podobienstwo.

    Jesli chodzi o maske podobnych pikseli to nie ma problemu.

    Ale pewnie chodzi Ci o ksztalt. Czyli jesli na jednym obrazie mam
    kolko, a na drugim rowniez kolko tylko przesuniete to sa one podobne.
    Tu juz pojawiaja sie problemy.

    Zdefiniuj precyzyjnej co znaczy "podobne".

  • 4. Data: 2009-11-17 12:49:51
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl>

    Maciej Pilichowski wrote:

    > Cos jak Copycat tylko dla grafik?

    A co to copycat?

    Idea jest taka. Wyobraźmy sobie, ze zdjęcia zawierają zdjęcia jakiejś
    fabryki, wtedy wynik zdjecie zawieralo by jakies tam elementy. oświetlenie,
    produkowane elementy, w biurach ołówki i komputery.
    Oczywiście nie jakies wysublimowane, ale pewnie posklejane, albo ja wiem
    rozmyte. Chodzi o wielkowarstwowe dopasowanie.
    Cos co by wyciagalo te dane nie majac jednak ich charakterystyki z góry.
    --
    ^^

  • 5. Data: 2009-11-17 12:52:03
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl>

    mgk wrote:

> [...]
    > Tu juz pojawiaja sie problemy.
    >
    > Zdefiniuj precyzyjnej co znaczy "podobne".

    Podobne czyli zawierające chyba podobne elementy. Chodzi o wymyslenie jak z
    jakis danych wyciagnac dane na tyle istotne by dalo sie je odtworzyc.

    Wlasnie dlatego tu pytam troche w ciemno o jakis punkt zaczepienia. Jak
    powinien wygladac taki algorytm.

    --
    ^^

  • 6. Data: 2009-11-17 13:16:09
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Piotr J. Kolanok wrote:

> [...]
    > jakis danych wyciagnac dane na tyle istotne by dalo sie je odtworzyc.
    >
    > Wlasnie dlatego tu pytam troche w ciemno o jakis punkt zaczepienia. Jak

    Masło maślane wychodzi - jeśli chcesz mieć podobne elementy, to musisz
    zdefiniować, co jest elementem i jakie ma charakterystyki. Co niestety
    w jakimś stopniu determinuje, co otrzymasz.

    W najprostszym przypadku możesz np. dostać plamy o podobnym rozmiarze
    (kształt też można, ale trochę trudniej) i podobnej kolorystyce. To
    patrząc od "niskopoziomowych" charakterystyk obrazu.

    Może podejść do sprawy tak - wydzielasz coś, co może być elementem
    (np. odróżnia się od tła, ma zamknięte krawędzie i jakiś przedział
    rozmiarów), potem próbujesz znaleźć podobieństwa elementów i losując ze
    zbiorów elementów podobnych (w ilości proporcjonalnej do liczby
    podobnych elementów) robisz jakiś kolaż.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 7. Data: 2009-11-17 17:51:15
    Od: "Mateusz Loskot" <m...@l...net>

    "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl> wrote in message
    > Wlasnie dlatego tu pytam troche w ciemno o jakis punkt zaczepienia. Jak
    > powinien wygladac taki algorytm.

    Punkt zaczepienia:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Image_registration#Simi
    larity_measures_for_image_registration

    http://en.wikipedia.org/wiki/Segmentation_(image_pro
    cessing)

    Ogólnie, przyda się trochę zaczepić o przetwarzaniu sygnałów.

    Mateusz Loskot, http://mateusz.loskot.net
    pl.comp.lang.c FAQ: http://pl.cpp.wikia.com/wiki/FAQ
    C++ FAQ: http://parashift.com/c++-faq-lite

  • 8. Data: 2009-11-18 08:15:09
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl>

    Mateusz Loskot wrote:

    > "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl> wrote in message
    >

    > Punkt zaczepienia:
    > Ogólnie, przyda się trochę zaczepić o przetwarzaniu sygnałów.

    Wlasnie nie beardzo moge znaleźć coś co by pokazywało algorytmy.
    Oczywiście konkretne sa. kompresja itp. Ale wyłuskiwanie danych już nie.
    Nawet filtr zakłada, że wiesz jak wygląda sygnał. A tu nie wiesz. Wiesz
    tylko, że sa jakieś powtarzające się sygnały ale jak je znaleźć?

    --
    ^^

  • 9. Data: 2009-11-18 08:41:28
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    Piotr J. Kolanok wrote:

> [...]
    > Nawet filtr zakłada, że wiesz jak wygląda sygnał. A tu nie wiesz. Wiesz
    > tylko, że sa jakieś powtarzające się sygnały ale jak je znaleźć?

    Czy sinus jest podobny do prostokąta? Czy sygnał o amplitudzie X jest
    podobny do sygnału o amplitudzie 1.1*X? Czy sygnał jest podobny, jeśli
    ma zbliżoną częstotliwość podstawową? Dopiero jak odpowiesz sobie na
    takie pytania, możesz powiedzieć, jak wygenerować "podobny" sygnał -
    o podobnym kształcie, amplitudzie czy częstotliwości (a może wszystkim
    na raz). Tak samo z grafiką, tylko parametrów "podobieństwa" masz duuużo
    więcej.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 10. Data: 2009-11-18 09:30:33
    Od: Maciej Pilichowski <p...@p...pl.SKASUJTO>

    On Tue, 17 Nov 2009 13:49:51 +0100, "Piotr J. Kolanok"
    <k...@...mx.poczta.tlen.pl> wrote:

    >A co to copycat?

    System do tworzenia analogii na symbolach.

    >Idea jest taka. WyobraĽmy sobie, ze zdjęcia zawieraj? zdjęcia jakiej?
    >fabryki, wtedy wynik zdjecie zawieralo by jakies tam elementy. o?wietlenie,
    >produkowane elementy, w biurach ołówki i komputery.

    No, ale co dalej? Dodajes zdjecie z domu, a system ma stwierdzic, ze
    na obu obrazach jest olowek?

    milego dnia, hej