  • 1. Data: 2012-06-05 16:05:39
    Temat: podstawka testowa TQFP ?
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    Wiecie, cz można gdzieś zanabyć testową podstawkę do TQFP-64 (atmega128) ?

  • 2. Data: 2012-06-05 16:26:53
    Temat: Re: podstawka testowa TQFP ?
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 12-06-05 16:05, sundayman pisze:
    > Wiecie, cz można gdzieś zanabyć testową podstawkę do TQFP-64 (atmega128) ?

    http://www.programatory.com/index.php?p46,adapter-tq
    fp64-0-8mm-zif-tqfp-64

    http://tiny.pl/hpbkr

    Aczkolwiek cena trochę powala ;)

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 3. Data: 2012-06-05 16:46:19
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Aczkolwiek cena trochę powala ;)

    trochę tak, w dodatku opis taki, że nie wiadomo czy to na pewno to.

    ***

    Adapter TQFP64-8 mm służy do programowania układów w obudowach TQFP 64
    (8 mm).

    Rozstaw pinów: 0,8 mm
    Wielkość: 16x16 mm

    ***

    rozstaw pinów 0.8mm to się zgadza, ale wielkość obudowy to powinno być
    14mm (a podają 16x16mm ?). Na rysunku niby jest OK.

    Tutaj też jest coś jakby pasującego :

    https://www.elfaelektronika.pl/elfa3~pl_pl/elfa/init
    .do?item=48-123-46&toc=20471

    Trochę taniej, tyle że w PDF obudowa opisana ceramiczna ceramiczna
    4.85mm grubości, plastykowa 2.25mm. Obie z tym samym numerem produktu
    (podstawki). To jakaś ona uniwersalna, czy jak ?

    Zachodzi pytanie, czy obudowa TFQP, która ma niecałe 2mm też będzie ok.
    Jak w takiej podstawce układ się "trzyma" - może grubość obudowy nie
    robi różnicy - o ile nie jest "za gruby" ?

  • 4. Data: 2012-06-05 16:49:53
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    no i proszę, farnell też ma taniej

    http://pl.farnell.com/wells-cti/7010-064-6-08/socket
    -ic-zif-tqfp-64-stykowy/dp/1337654

  • 5. Data: 2012-06-05 18:50:38
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > no i proszę, farnell też ma taniej

    Jeśli nie boisz się druciarni, to widziałem zdjęcia gdzie taki (lub podobny)
    układ był dociskany do płytki prototypowej ściskiem :) Nie stolarskim tylko
    taka większa, mocniejsza klamerka.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 6. Data: 2012-06-06 01:56:49
    Od: sundayman <s...@g...pl>

> [...]
    > podobny) układ był dociskany do płytki prototypowej ściskiem :) Nie
    > stolarskim tylko taka większa, mocniejsza klamerka.

    prawdę mówiąc pod wrażeniem tych cen to też o czymś takim pomyślałem :)

  • 7. Data: 2012-06-06 02:40:17
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-06-05 18:50, wowa pisze:

> [...]
    > podobny) układ był dociskany do płytki prototypowej ściskiem :) Nie
    > stolarskim tylko taka większa, mocniejsza klamerka.
    Moja podstawka do programowania też tak była zrobiona - płytka PCB z
    padami pod nóżki TQFP http://www.gotronik.pl/img/tqfp144.jpg do pcb
    przyklejone na kropelkę jakieś skrawki laminatu, rozmieszczone na rogach
    przykładanego układu w ten sposób, by układ TQFP wpadał idealnie w swoje
    miejsce, trafiając w pady. Docisk z ścisku-żabki "z castoramy"
    http://image.ceneo.pl/data/products/14194476/f-stanl
    ey-scisk-sprezynowy-plastikowy-13mm-12-83-083-9.jpg
    Wyprowadzone potrzebne sygnały taśmami po bokach pcb, by ścisk mógł być
    z boku i ściskać pcb z dołu, a układ z góry.
    Działało świetnie, kilkaset układów zaprogramowanych i może kilka razy
    trzeba było poprawić, bo coś nie kontaktowało, obecnie przekazane
    koledze któremu bardziej się to przydaje, i z tego co wiem - dalej używa
    i chwali ;). Prowizorka najdłużej trzyma.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2012-06-06 02:44:51
    Od: sundayman <s...@g...pl>

> [...]
    > koledze któremu bardziej się to przydaje, i z tego co wiem - dalej używa
    > i chwali ;). Prowizorka najdłużej trzyma.

    No kutwa, niech ktoś powie, że Polak nie potrafi :)
    Zatem i ja tak uczynię !

    Dzięki serdeczne.

  • 9. Data: 2012-06-07 12:34:05
    Od: "Roman" <r...@o...eu>

    > No kutwa, niech ktoś powie, że Polak nie potrafi :)
    > Zatem i ja tak uczynię !

    Zerknij jeszcze do www.lispol.pl mają tam trochę różnych adapterów...

    Roman

  • 10. Data: 2012-06-07 15:52:03
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 05-06-2012 18:50, wowa pisze:
> [...]
    > podobny) układ był dociskany do płytki prototypowej ściskiem :) Nie
    > stolarskim tylko taka większa, mocniejsza klamerka.

    Kiedyś widziałem taki fajny patent: zamówiona płytka z padami ale w
    środku wyfrezowany otwór w kształcie zewnętrznej obudowy scalaka. Układ
    wkładało się odwrotnie, tak że idealnie wpadał w otwór i zapierał się
    nóżkami na padach. Całość dociśnięta kawałkiem gumy. Działało znakomicie :-)