  • 1. Data: 2009-01-03 01:13:56
    Temat: pokrowce i dekielki na m42
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Znacie jakiegoś dobrego dilera pokrowców/etui i dekielków dla obiektywów m42?
    Odebrałem dzisiaj Pancolara 50mm F/1.8, bardzo mi się podoba, ale nie miał żadnych
    dekielków.
    Myślałem, że ten od Heliosa będzie pasował, ale nic z tego.
    Jak odkryć które dekielki będą pasować do którego obiektywu? Czy zostają filtry
    UV zamiast dekielków?
    Takie rzeczy raczej nie muszą być dobrej jakości, muszą tylko pasować - skąd je
    kupić by nie płacić jak za oryginalne antyki?

  • 2. Data: 2009-01-03 01:21:35
    Temat: Re: pokrowce i dekielki na m42
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    > Znacie jakiegoś dobrego dilera pokrowców/etui i dekielków dla obiektywów
    > m42?

    polecam sprzedającego KUBISEK - sklep fotograficzny z łodzi - zawsze
    pasowały ;)

    227

    Sebastian

  • 3. Data: 2009-01-03 01:25:31
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    p.s. mowię o dekielkach

    pokrowców nie szukałem

    Sebastian

  • 4. Data: 2009-01-03 10:30:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jacek Popławski pisze:
> [...]
    > Takie rzeczy raczej nie muszą być dobrej jakości, muszą tylko pasować - skąd je
    > kupić by nie płacić jak za oryginalne antyki?

    Z tyłu powinno pasować wszystko, co na m42. Natomiast z przodu dobierasz
    dekielek o takiej średnicy, jak filtry. Chyba najłatwiejsze do dostania
    na allegro.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 5. Data: 2009-01-03 10:38:26
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    "Paweł W." rzecze:

    > Z tyłu powinno pasować wszystko, co na m42. Natomiast z przodu dobierasz
    > dekielek o takiej średnicy, jak filtry.

    Nie, nie takiej jak filtry. Trzeba zmierzyć co do milimetra i zamówic
    odpowiednie.

  • 6. Data: 2009-01-03 19:50:43
    Od: Maciek <m...@p...pl>

    Paweł W. wrote:
    > Z tyłu powinno pasować wszystko, co na m42. Natomiast z przodu dobierasz
    > dekielek o takiej średnicy, jak filtry. Chyba najłatwiejsze do dostania
    > na allegro.

    Cześć!
    Na przód są dwa typy:
    1) Korzysta z gwintu filtra (ma dwa zatrzaski) i kupuje się dokładnie
    taki, jak dla gwintu. Pancolar ma M49x0,75.
    2) Zewnętrzne, nasuwane na oprawę gwintu. Trzymają się tylko dzięki
    tarciu. Takie były oryginalne. Zużyte mają tendencję do spadania. Dla
    obiektywu wątkotwórcy powinien pasować o średnicy 52 milimetrów.
    Wystarczy zmierzyć.
    Maciek

  • 7. Data: 2009-01-03 22:53:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > "Paweł W." rzecze:

    > Nie, nie takiej jak filtry.

    Miał na myśli "zatrzaskowe".
    Wchodzą w gwint właśnie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-01-03 23:09:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Miał na myśli "zatrzaskowe".
    > Wchodzą w gwint właśnie :)

    No tak. Mam jeden obiektyw z nakładanym dekielkiem na obudowę. Jednak
    nie wydaje mi się to takim fajnym rozwiązaniem jak dekielek z
    zatrzaskiem i uszkiem dla sznurka. Poza tym trzeba mieć czym dokładnie
    zmierzyć zewnętrzną średnicę, a średnica gwinta jest podana na obiektywie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.