  • 1. Data: 2009-01-03 07:49:48
    Temat: Obiektywy czyli calkiem zgubiony
    Od: Jedrzej <a...@w...pl>

    Witam,Przypuszczam ze temat jest zbyt obszerny na grupe, ale jak by ktos
    chcial powiedziec chociaz kilka slow lub przynajmniej powiedziec gdzie
    szukac to bylbym bardzo wdzieczny.

    Czesc pierwsza:
    Dla przykladu,czym sie rozni: 50 mm tele od 50 mm macro?
    Nie znaczy ze chce kupic.
    WEylacznie dla zobrazowania mojego problemu ze zrozumieniem podstaw,
    wybralem z jakiegos katalogu 2 obiektywy Sony.
    Jeden to SAL50, 50mm, F1.4, tele.
    Drugi SAL50M28, 50mm, F2.8, macro.

    Pomijajac swiatlo, oba maja ogniskowa 5o mm, ale jeden jest makro a
    drugi tele.
    Jaka jest miedzy nimi roznica,ze jeden jest tele a drugi makro?

    Czesc druga:
    Potrzebuje szkla do codziennego pstrykania czyli raz przy swiatecznym
    stole innym razem dla jakiegos widoczku. Jakie szklo (jedno) najlepiej
    spelnia te wymagania (nie mam ochoty ani nosic ani bawic sie w wymiane
    obiektywow)?

    Czesc trzecia:
    Kierujac sie cena przymierzan sie do Sony 300 albo 350, ale chetnie
    poslucham ze np. lepiej cos innego np Nikon 40,60 czy jakis Canon.

    Dieki i prosze nie "kopac" :-).

  • 2. Data: 2009-01-03 08:13:04
    Temat: Re: Obiektywy czyli calkiem zgubiony
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    > Dla przykladu,czym sie rozni: 50 mm tele od 50 mm macro?

    Slaby przyklad... szklo 50mm nie moze byc tele bo w swym odwzorowaniu
    niepowieksza obrazu. Tele zaczyn sie mniej wiecej od 135-150mm
    wzwyz....ponizej to portret a ponize 50mm to szeroki kat. Takze nie wiem
    dlaczego w katalogu Sony opisali szklo 50mm jako tele.

  • 3. Data: 2009-01-03 08:16:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jedrzej pisze:
    > Dla przykladu,czym sie rozni: 50 mm tele od 50 mm macro?

    Jeden lepiej pracuje otwarty, drugi zamknięty. Ten drugi korygowany jest
    na małe odległości, ale to założenia i zresztą ocierające się o magię.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 4. Data: 2009-01-03 08:18:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gamariel pisze:
> [...]
    > wzwyz....ponizej to portret a ponize 50mm to szeroki kat. Takze nie wiem
    > dlaczego w katalogu Sony opisali szklo 50mm jako tele.

    50mm na cropie to portretówka czyli lekkie tele.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /autorytet? - no, nie wiem, zupełnie nic mi do głowy nie przychodzi.../

  • 5. Data: 2009-01-03 08:30:39
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Janko Muzykant pisze:

    > Jeden lepiej pracuje otwarty, drugi zamknięty. Ten drugi korygowany jest
    > na małe odległości, ale to założenia i zresztą ocierające się o magię.

    Magia magią, ale ten makro pewnie ma mniejszą odległość minimalnego
    ostrzenia?

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 6. Data: 2009-01-03 08:46:02
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Gamariel wrote:
    > Slaby przyklad... szklo 50mm nie moze byc tele bo w swym odwzorowaniu
    > niepowieksza obrazu. Tele zaczyn sie mniej wiecej od 135-150mm
    > wzwyz....

    Dlaczego nie moze, skoro zdaniem niektorych 135 mm to wide? ;)
    http://allegro.pl/item513436496.html

    k,

  • 7. Data: 2009-01-03 09:10:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jan Rudziński pisze:

    > Magia magią, ale ten makro pewnie ma mniejszą odległość minimalnego
    > ostrzenia?

    To już sprawa gwintu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /...i żeby każdy miał lizaka i watę z cukru bym chciał!/

  • 8. Data: 2009-01-03 09:45:26
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Gamariel pisze:
    > Slaby przyklad... szklo 50mm nie moze byc tele bo w swym odwzorowaniu
    > niepowieksza obrazu. Tele zaczyn sie mniej wiecej od 135-150mm

    Gdzie to wyczytales? Tele zaczyna sie powyzej standardu w klatki APS,
    czyli 50 mm. Tak wiec 70 mm, 85 mm to juz sa krotkie teleobiektywy. Tak
    przynajmniej klasyfikuja je producenci szkiel.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 9. Data: 2009-01-03 10:33:33
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jan Rudziński rzecze:

    > Magia magią, ale ten makro pewnie ma mniejszą odległość minimalnego
    > ostrzenia?

    Głównie różnica będzie taka, że zwykły obiektyw poza centrum da w silnym
    zbliżeniu efekt "denka od butelki".

  • 10. Data: 2009-01-03 12:47:57
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > Gdzie to wyczytales? Tele zaczyna sie powyzej standardu w klatki APS,
    > czyli 50 mm.

    50 mm to standard na pełnej klatce.

    Piotr

    --