  • 1. Data: 2009-01-03 00:25:51
    Temat: 60mm czy 105mm do do D300?
    Od: sandalwood <s...@w...pl>

    witam grupowiczow

    wacham sie miedzy nastepujacymi obiektywami:

    Nikon AF-S Nikkor 60mm f/2.8G ED Micro
    Nikon AF-S Nikkor 105 mm f/2.8G IF-ED Micro VR

    aparat to D300

    cel uzycia: fotografia portretowa z naciskiem na fragmentarycznosc twarzy.

    ktos z kolegow mial okazje porownac wymienione obiektywy?

    pozdrawiam serdecznie grupe

    sandalwood

  • 2. Data: 2009-01-03 00:55:25
    Temat: Re: 60mm czy 105mm do do D300?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    sandalwood pisze:
> [...]
    >
    > cel uzycia: fotografia portretowa z naciskiem na fragmentarycznosc twarzy.
    >
    > ktos z kolegow mial okazje porownac wymienione obiektywy?

    Tak z grubsza to ten drugi wydaje się być znacznie lepszy, o ile tylko
    ogniskowa Ci taka odpowiada (bo to całkiem długie tele już na cropie).

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 3. Data: 2009-01-03 01:25:34
    Od: "maniac" <x...@c...pl>

    > Tak z grubsza to ten drugi wydaje się być znacznie lepszy, o ile tylko
    > ogniskowa Ci taka odpowiada (bo to całkiem długie tele już na cropie).

    150mm to już jest NIEZŁE tele. IMHO.

    --
    maniac @ vista ultimate

  • 4. Data: 2009-01-03 01:41:44
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "maniac" napisał

    > 150mm to już jest NIEZŁE tele. IMHO.

    105 : )

    adam

  • 5. Data: 2009-01-03 06:11:56
    Od: docxxx <s...@g...com>

    On 3 Sty, 02:41, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > Użytkownik "maniac" napisał

    > 105 : )
    >
    > adam

    I jeden i drugi ma racje. Szkielko 105mm, ale uwzgledniajac crop
    wychodzi ~150mm dla malego obrazka. Mam obiektywy z pokryciem od 10mm
    do 200mm i bedac w posiadaniu 50/1.8 wiem, ze juz na nim w
    pomieszczeniach jest ciasno. Nie wiem o jakim portrecie mowisz, ale
    zdjecia grupowego przy stole juz za bardzo nie zrobisz. Ja do tego
    zakladam Nikkora 35/2.0. Dlatego chyba 60mm bedzie lepszym wyborem.

  • 6. Data: 2009-01-03 09:16:23
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]

    >zakladam Nikkora 35/2.0. Dlatego chyba 60mm bedzie lepszym wyborem.

    "cel uzycia: fotografia portretowa z naciskiem na fragmentarycznosc twarzy."

    Więc chyba jednak ten 105mm.

    --
    Radosny

  • 7. Data: 2009-01-03 09:25:47
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-03 10:16:23 +0100, "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl> said:

    > "cel uzycia: fotografia portretowa z naciskiem na fragmentarycznosc twarzy."
    >
    > Więc chyba jednak ten 105mm.

    "60mm _Micro_
    105 mm _Micro_"

    Więc chyba jednak oba się równie dobrze nadadzą. Różnice bedą w
    dystansie z jakiego będzie to samo odwzorowanie, ciężarze zestawu, no i
    105 ma VR.

    de Fresz

  • 8. Data: 2009-01-03 12:38:25
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "docxxx" napisał

    > 105 : )
    >
    > I jeden i drugi ma racje.

    Gdyby mowa była o 150 mm to tak. Wątek jednak toczy się wokół 60 - 105 mm
    ; )

    adam

  • 9. Data: 2009-01-03 16:29:18
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "sandalwood" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > witam grupowiczow
    >
    > wacham sie miedzy nastepujacymi obiektywami:
    >
    > Nikon AF-S Nikkor 60mm f/2.8G ED Micro
    > Nikon AF-S Nikkor 105 mm f/2.8G IF-ED Micro VR
    >
    > aparat to D300

    Optymalnie to wziac puszke ze soba do sklepu i poprzymierzac oba. Strzelic
    pare zdjec probnych i w domu na spokojnie porownac.

    Thomas

  • 10. Data: 2009-01-04 15:48:00
    Od: "www.radunc.pl" <j...@g...com>

    Thomas pisze:

> [...]
    >
    > Optymalnie to wziac puszke ze soba do sklepu i poprzymierzac oba.
    > Strzelic pare zdjec probnych i w domu na spokojnie porownac.

    105 VR ma opinie nieco mniej rzeźnikowego niż 60, ale nie mialem w ręku,
    na pewno oba są wyśmienite !
    Sam od 2 mies. mam 60/2.8 - kosa nieziemska i piekne bookeh [9listkowa
    przyslona], pamietaj tylko ze to obiektyw macro i się napracujesz przy
    retuszu bo wyciąga z cery wsszystko, nawet jesli modelka jest super
    pomalowana.... aha, jest jeszcze jeden problem; ten obiektyw wcale nie
    ma stalego światla 2.8 gdyż światło zmienia się wraz z odległością od
    przedmiotu, co przy zbliżeniach daje np.. f3,2 etc
    ale to pikuś
    Jacek