  • 1. Data: 2018-03-07 14:27:10
    Temat: polska fabryka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/firmy/fabryki-fiat
    a-i-opla-w-polsce-do-nacjonalizacji-premier-morawiec
    ki-dostał-list-od-związkowców/ar-BBJMUqk

    "Związkowcy z Sierpnia 80 niepokoją się o przyszłość zakładów Opla w
    Gliwicach i koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) w Tychach. W
    liście do premiera Mateusza Morawieckiego proszą o spotkanie i
    podsuwają pomysł "nacjonalizacji" obu fabryk. "

    Troska o miejsca pracy oczywiscie godna pochwaly, odkupienie fabryk
    dobrze sie wpisuje plany PiS i Morawieckiego ... a wyjdzie jak zwykle
    :-P

    J.

  • 2. Data: 2018-03-07 18:10:17
    Temat: Re: polska fabryka
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-03-07 o 14:27, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Troska o miejsca pracy oczywiscie godna pochwaly, odkupienie fabryk
    > dobrze sie wpisuje plany PiS i Morawieckiego ... a wyjdzie jak zwykle :-P

    To się może nawet udać - włosi już wyprowadzili produkcję Pandy z
    powodów politycznych. Jeśli będą chcieli to sprzedać, to sprzedadzą
    tanio. Może być precedens, jak z PeKaO SA. Tylko co w takiej fabryce
    produkować? Guziki?
    T.

  • 3. Data: 2018-03-07 18:41:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-03-07 o 18:10, T. pisze:
> [...]
    > powodów politycznych. Jeśli będą chcieli to sprzedać, to sprzedadzą
    > tanio. Może być precedens, jak z PeKaO SA. Tylko co w takiej fabryce

    Jak to co? Samochody elektryczne. Wszak PiS niedługo ma zacząć zbierać
    haracz na ten cel - kolejny podatek w paliwie o którym się kiedyś
    zapomni, bo wielkie g.... z tych planów wyjdzie, a wyższe ceny pozostaną
    tak jak kiedyś to było z podatkiem drogowym :)

    Tak więc szykować się do podwyżki cen paliw, a za tą podwyżką na
    podwyżki wszystkiego, bo ceny wszystkich produktów i usług są zależne od
    cen paliw.

  • 4. Data: 2018-03-07 21:36:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 7 Mar 2018 14:27:10 +0100, J.F. napisał(a):

    > Troska o miejsca pracy oczywiscie godna pochwaly, odkupienie fabryk
    > dobrze sie wpisuje plany PiS i Morawieckiego ... a wyjdzie jak zwykle
    > :-P

    Trzeba było kupić licencję na jakiegoś Opla Astrę zeszłej generacji od GM
    nim Opla sprzedali PSA
    Wtedy może można by próbować powtórzyć drogę którą Koreańczycy rozpoczynali
    swoją drogę ku narodowej motoryzacji.

    Bo sama fabryka brzmi jak najmniejszy problem w budowie samochodu...
    No chyba że odpalimy narodowy program produkcji Lublina II - plus program
    wsparcia "Lublin II w każdej rodzinie", i "Lublin+" ;)

  • 5. Data: 2018-03-08 08:14:27
    Od: p...@g...com

    --Trzeba było kupić licencję na jakiegoś Opla Astrę zeszłej generacji od GM
    nim Opla sprzedali PSA

    GM nie sprzedalby licencji bo nie mieli w tym zadnego interesu, dogadac sie mozna
    tylko z koncernem ktory probuje wbic sie ponownie na rynek kompaktow czyli np Fiat,
    Tipo klepane w PL moze powaznie namieszac a jakosc/cena nie beda lepsze od tych z
    Italii.

  • 6. Data: 2018-03-08 10:16:48
    Od: Bolko <s...@g...com>

    >Tipo klepane w PL moze powaznie namieszac a jakosc/cena nie beda lepsze od tych > z
    Italii.

    A czy nie jest produkowane w turcji?

  • 7. Data: 2018-03-08 10:18:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-03-07 o 21:36, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > No chyba że odpalimy narodowy program produkcji Lublina II - plus program
    > wsparcia "Lublin II w każdej rodzinie", i "Lublin+" ;)

    Podobno w Gliwicach będą produkować widelce.

  • 8. Data: 2018-03-08 10:37:04
    Od: p...@g...com

    -- A czy nie jest produkowane w turcji?

    przynajmniej w jednej lokalizacji bo nie spodziewali sie takiego sukcesu, ale szkoda
    ze nie w PL

    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/f
    iat-musi-zbudowac-w-turcji-drugi-zaklad,189,0,206303
    7.html

  • 9. Data: 2018-03-08 11:28:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

> [...]
    >od GM
    >nim Opla sprzedali PSA
    >Wtedy może można by próbować powtórzyć drogę którą Koreańczycy

    Ale co znaczy "trzeba bylo" ?
    Fabryka byla i jest wlasnoscia GM, i to on decyduje co ma kupic a co
    sprzedac.

    To raczej na Zeraniu ... tylko tam fabryka byla juz wlasnoscia Daewoo,
    i to on decydowal, ale zdaje sie, ze potem wkroczyl syndyk

    >Bo sama fabryka brzmi jak najmniejszy problem w budowie samochodu...

    Tylko potem sie okazuje, ze fabryka sie nie oplaca.
    Chociaz ... Koreanczykom jakos wyszlo.
    Ale Szwedzi ... Volvo sprzedali, a Saab chyba sie zamknal.

    >No chyba że odpalimy narodowy program produkcji Lublina II - plus
    >program
    >wsparcia "Lublin II w każdej rodzinie", i "Lublin+" ;)

    ePolonez ?

    J.

  • 10. Data: 2018-03-10 11:36:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Pyra pisze tak:

    > Bo sama fabryka brzmi jak najmniejszy problem w budowie samochodu...

    Chcę narysować konia a ciągle wychodzi mi jamnik ;)

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel