  • 51. Data: 2014-12-14 22:23:21
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Czesław Wiśniak pisze:

    >> albo se zaraz czołgi odpalę...
    >
    > wot ?:)

    Niestety tak.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 52. Data: 2014-12-14 22:36:57
    Temat: Re: pomiar pr?du w aucie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Dec 2014 21:51:12 +0100, janusz_k napisał(a):
> [...]
    1000 / 360 000 * 100 % = 0.27 procenta.
    > Teoretycznie masz rację, ale praktycznie więcej ubędzie z aku bo
    > obciążenie tak dużym prądem gwałtownie zmniejsza pojemność aku, ile,
    > trudno wyczuć, ale może to być np 1/10 pojemności. --

    To nie calkiem tak - zjawisko (Peukerta) jest znane od ~100 lat i
    zbadane glebiej.
    W trakcie rozladowywania powstaje siarczan olowiu, ktory ma wieksza
    objetosc niz tlenek, i jesli powstanie na zewnetrznej czesci ziaren
    masy, to izoluje wnetrze od elekrolitu. Tak sie dzieje przy duzym
    pradzie, przy malym konwersja jest bardziej rownomierna.

    No i ... jeden taki 5s rozruch raczej nie uszczupli pojemnosci, bo nie
    nastapi ta izolacja. Dwa pewnie tez nie.
    Ale jak bedziemy krecic i krecic, to faktycznie szybko zdechnie, mimo
    ze takie 50Ah powinno niby przez 15 minut 200A zapewniac.

    J.

  • 53. Data: 2014-12-14 23:55:00
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    RadoslawF pisze:

    > Przeczytałem.
    > I podtrzymuje to co napisałem w poprzednim poście.
    > A skoro ty byś posiedział te trzy godziny to dlaczego od razu
    > tego nie napisałeś zamiast się ośmieszać tym co napisałeś ?

    "Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a
    potem pokona doświadczeniem"
    Szukaj rozmówców wśród równych swojemu mikroskopijnemu IQ.

  • 54. Data: 2014-12-15 18:04:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-14 23:55, Użytkownik AlexY napisał:

    > "Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a
    > potem pokona doświadczeniem"
    > Szukaj rozmówców wśród równych swojemu mikroskopijnemu IQ.

    Jak rozumiem moje mikroskopijne IQ przerasta to co uważasz
    za swoje wielkie IQ.