  • 1. Data: 2010-06-06 13:53:40
    Temat: porownanie ofert mobilnego internetu
    Od: teddie <t...@o...pl>

    czy ktores z czasopism lub moze gdzies w internecie porownywalo w
    ostatnim czasie oferty mobilnego internetu do laptopow (nie do
    telefonow komorkowych) ... czy mozecie cos polecic od siebie ?
    co wybrac, zeby nie przeplacac ? na jakie pytania powinienem ja sam
    sobie odpowiedziec zanim podpisze umowe ? czy tego typu oferty
    sa wiazane z innymi uslugami operatorow czy tez moge je podpisac
    calkowicie niezaleznie ...

  • 2. Data: 2010-06-06 15:50:11
    Temat: Re: porownanie ofert mobilnego internetu
    Od: "Darek " <d...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > sobie odpowiedziec zanim podpisze umowe ? czy tego typu oferty
    > sa wiazane z innymi uslugami operatorow czy tez moge je podpisac

    Np. takie czasopismo porownywalo oferty:
    http://www.komputerswiat.pl/poradniki/internet/isp-i
    -internet/2010/02/wszystko-o-mobilnym-internecie.asp
    (jesli link sie rozjedzie to tu jest skrocony: http://skocz.pl/dbzhm )
    Z tym, ze to jest z poczatku roku, a sytuacja sie zmienia. No i nie ma tam
    ofert prepaid, ktore sa obecnie dosc ciekawe.

    Mysle, ze zeby wybrac odpowiednia oferte, to musisz sprecyzowac potrzeby tzn.:
    Gdzie bedziesz korzystal? (czy masz dobry zasieg wszystkich operatorow?)
    Ile GB na miesiac potrzebujesz?
    Czy masz modem, czy musisz kupic?

  • 3. Data: 2010-06-06 17:40:40
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > czy mozecie cos polecic od siebie ?

    play wcisnal mi niedawno takie cos:

    - 35zl / miesiac za 1 Mbit/s (download) z limitem 5 GB
    z umowa na 18 miesiecy
    (po przekroczeniu limitu obcinaja transfer o polowe)
    - modem Huawei E156G za 1zl
    - i niby zadnych dodatkowych kosztow (patrz nizej)

    okazalo sie:
    - trzeba jeszcze zaplacic oplate aktywacyjna (9zl),
    tak wiec z tym "modemem za 1zl", to marketingowe pierdolenie;
    no coz - ladniej wyglada "modem za 1zl" niz "modem za 10zl"

    - na paczke czekalem tydzien - na aktywacje kolejne 10 dni
    (telefony na platny nr wsparcia nic nie dawaly)

    - ten modem oraz wsparcie play'a to jedna wielka porazka:
    mam niezbyt nowego laptopa, ale juz z windows 7
    a zainstalowac to gowno na tym systemie nie jest mozliwe
    (tzn. nie od razu i nie dla zwyklego smiertelnika -
    - nawet na stronie producenta jest nawet napisane, ze modem ma stery
    maksymalnie pod viste);
    musialem skolowac kompa z xp, tam zainstalowac ten modem "jak jest",
    potem wgrac do niego najnowszy firmware,
    wylaczyc w nim wirtualny cd-rom,
    zgrac stery pod win7 ze strony play i wtedy dopiero odpalil...
    masakra.

    - transfer w miescie i w dzien i w nocy jest ok,
    ale mam zamiar korzystac z tego na skraju zasiegu,
    wiec jak dziala w ciezkich warunkach dopiero sprawdze

    ogolnie polecam:
    - bo za ta cene nic lepszego nie znalazlem
    i nie polecam:
    - play leci se w kulki stosujac ukryte koszta, o ktorych nie wspomina
    konsultant
    - w polowie 2010 roku sprzedaja modemy z ktorymi jest problem pod win 7
    (pod innymi windowsami tez - polecam poczytac co pisza o tych gownach na
    necie)

  • 4. Data: 2010-06-06 18:28:23
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    teddie pisze:
    > na jakie pytania powinienem ja sam
    > sobie odpowiedziec zanim podpisze umowe ?
    jaka bedzie cena tej usługi, w chwili gdy Ty będziesz płacił ostatnią
    fakture( 2 lata?)

    Zainteresuj sie prepaidami. Po doładowaniu masz 100% kwoty doładowania
    do wykorzystania w dowolny sposób(przekaż na powodzian), a w ramach
    bonusu dostajesz ilestam GB na transfer. w orange za 100zł masz 6gb.
    To samo jest w Play, mało tego za 120zł "dają" fajny modem bez simlocka.

    ToMasz

    PS tą kwotę 100zł możesz przekazać innemu użytkownikowi prepaida w
    orange, a on w ramach wdzięczności przeleje na Twoje konto ok 60zł.
    Czyli (pomijając niewygody) wychodzi (6gb za 40zł)na pół roku.

  • 5. Data: 2010-06-07 07:26:13
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > jaka bedzie cena tej usługi, w chwili gdy Ty będziesz płacił ostatnią
    > fakture( 2 lata?)

    dokladnie, "bo wszystko zalezy" :) -
    - pamietam jak bralem abonament w play'u:
    za minute polaczenia mialem taniej niz na karte;
    po niecalym roku mialem juz drozej...

    co bardziej sie oplaca? - trzeba policzyc - moze taniej wyjdzie karta,
    moze abonament...

    > To samo jest w Play, mało tego za 120zł "dają" fajny modem bez simlocka.

    fajny? chyba nie mowisz o Huawei E156G...

  • 6. Data: 2010-06-07 07:29:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Q pisze:

    > fajny? chyba nie mowisz o Huawei E156G...

    Tym bardziej że już go nie dają. Teraz najtańszy modem kosztuje ponad
    200zł.

    A sam modem jak modem, może być. Używam i działa.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-06-07 19:56:13
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 6 Cze, 15:53, teddie pisze...
> [...]
    > sobie odpowiedziec zanim podpisze umowe ? czy tego typu oferty
    > sa wiazane z innymi uslugami operatorow czy tez moge je podpisac

    http://tinyurl.com/2d4w6wb

    Ircys

  • 8. Data: 2010-06-07 22:27:36
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 6 czerwca 2010 15:53, teddie pisze:
    > czy ktores z czasopism lub moze gdzies w internecie porownywalo w
    > ostatnim czasie oferty mobilnego internetu do laptopow (nie do
    > telefonow komorkowych)

    W aktualnym PCFormacie widziałem jakieś zestawienie internetu GSM
    wszystkich operatorów.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 9. Data: 2010-06-08 11:57:12
    Od: "MN" <n...@...pl>

    > W aktualnym PCFormacie widziałem jakieś zestawienie internetu GSM wszystkich
    operatorów.
    Napisz proszę dokładnie w którym PCFormat.
    W 7/2010 tego nie widzę.

    Pozdrawiam
    MN