  • 31. Data: 2010-08-12 11:53:44
    Temat: Re: postać niedoświetlona - foto pod słońce
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-08-11 15:25, Sebastian Nibisz pisze:

    > W takim razie z lampą też będzie sztucznie, bo w sofcie można
    > zasymulować lampę.

    Z ta symulacja lampy to tak nie do końca, ale zgadza się: z lampą także
    będzie to wyglądać nienaturalnie.
    Marx

  • 32. Data: 2010-08-13 11:28:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Korupcjusz" <k...@b...jest.pl> napisał
    > np. wysoko w gorach na szlaku

    > zwlaszcza, kiedy akurat szczyt jest pod slonce :)

    To wtedy nawet nie wyciagamy aparatu :-)

    J.

  • 33. Data: 2010-08-13 15:12:26
    Temat: Re: Re: postać niedoświetlona - foto pod słońce
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Aug 2010, de Fresz wrote:

    > Czemu twierdzisz, że lepiej?

    Nie do mnie było, ale obstawiam że z powodu znacznie mniejszej ilości
    artefaktów. Pomijając przypadek spoconego modela (z lampą potrafi
    wyglądać dyskwalifikująco nawet przy umiarkowanym doświetleniu)
    i w "normalnych" ujęciach oświetlenie potrafi wyglądać... nienormalnie.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2010-08-18 10:55:12
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-11 14:23, Marx pisze:
> [...]
    > Shadow-highlights - to samo tylko duzo wieksza kontrola.
    > Ale efekt i tak bedzie sztuczny - jak na podlinkowanym gdzies obok zdjeciu

    Bo używając takich efektów trzeba użyć połowy natężenia, które w momencie
    grzebania wydaje dobre :) I nie będzie raziło.

  • 35. Data: 2010-08-18 10:57:41
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-11 17:39, 1634Racine pisze:
    > Marx in news:cahaj7-rla.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl
    >

    > oczywiscie, ze efekt w linkowanym zdjeciu jest taki troche jakby... nie z tego
    swiata, ale: nie az w takim stopniu, żebym nie akceptowal z ochotą metody tam
    zastosowanej (ciekawe,czy dowiemy sie - jaka? zapytalem... :).
    > Mnie sie nawet podoba takie lekkie zamglenie tamtych dwoch postaci idacych ku
    wieży.

    Postaci, droga i drzewa nie są wcale złe, lecz nienaturalnie wychodzi niebo i słońce.
    Trochę jak doklejone z innej pory dnia.

  • 36. Data: 2010-08-24 10:06:22
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    1634Racine in news:i3sq0b$6ls$1@news.task.gda.pl
    > Poza tym [i to najwazniejsze]: przez jakis miesiac bede mial dostep do
    > Photoshopa oraz do Lightroom.

    na tym komp. na ktorym moge podzialac jest L. w wersji 2.6.1 i OK.
    Ale jest też Photoshop CS5 v. 12 PORTABLE.
    Z ciekawosci dopytam:
    ponoć jest to wersja full, ale czego ta wersja P. portable (ok. 130 MB) NIE
    MA w porownaniu z wersja nie-portable, ktora zdaje sie juz w samym pliku
    instalacyjnym jest jakims gigantem (jak widze w sieci - rząd giga w pliku
    instalacyjnym)?